2019-12-02, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qurera
https://nck.uu.se/kunskapsbanken/amnesguider/vald-i-nara-relationer/dodligt-vald/

Tror du Billy är ett undantag?
Kvinnor som blir dödade av svartsjuka män, är ca 11 per år i Sverige.

Nej det sa jag inte heller. Sluta bete dig som en liten skolflicka.
Citera
2019-12-02, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Tror jag inte.

Han kommer ju från samma håla som bröderna från trippelmordet så han lär ju åtminstone ha en kompis att spela playstation med
Citera
2019-12-02, 21:46
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Bodenmordets offet hette Vachtareya. Hennes händer saknas fortf. Linda Chen blev inte styckad, däremot försökte Mats Alm elda upp henne. Linda var f ö från Falun.

Händerna ja, Dom kommer han att leta upp när han kommer ut är jag helt säker på. Han vet precis var dom är
Citera
2019-12-02, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om ja det visste så skulle tråden vara den första att få veta.

Skor och jacka brukar folk ha på sig utomhus vid den här årstiden, dock inte inomhus. Utan att veta utgår jag personligen ifrån att W berövades livet i MGM lägenhet, skor och jacka ej på sig.

Jag vet inte i vilken mån det är bekräftat från myndighetshåll att det är W skor och läsglasögon som har hittats brända i en askhög. Men om det stämmer är det väl knappast osannolikt att även andra tillhörigheter låg i samma askhög, vissa rent av helt uppeldade till oigenkännlighet, aska?

Tandborstar, smink i plastförpackning, bijouterier och annat går ju att elda upp. Utan att veta tänker jag mig att även det mesta av en mobiltelefon och laddare går att förbränna?

Om det är rester av W tillhörigheter som har hittats i en askhög i skogen och polisen säger att skor och läsglasögon tillhör W, så utesluter väl inte det att polisen inte har berättat om alla rester man eventuellt hittade i askan?

Spår av mobil och annat kan väl ha funnits i askan, eller är det uteslutet?

Samma kväll som hon blev saknad så hittades de en väska utanför Mio vid herrestad med diverse saker i som polisen kom och hämta, men om de var något med Wilma att göra vet jag inte
Senast redigerad av 19cm 2019-12-02 kl. 21:49.
Citera
2019-12-02, 21:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 19cm
Samma kväll som hon blev ”saknad” så hittades de en väska utanför Mio vid herrestad med diverse saker i som polisen kom och hämta, men om de var något med Wilma att göra vet jag inte
Walkeskroken alltså. Det är det ställe som vi har senaste observation att hon varit på vad jag förstår. Alltså Torsdag.Tack för det tipset.
Citera
2019-12-02, 21:50
Medlem
Goliat1982s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseJackie
Så kan det absolut vara . Jonna Henningsson som dödade och sågade itu sin rival, sågade sig i handen.
Nja, hon skar sig väll när hon högg sitt offer.
Citera
2019-12-02, 21:51
Medlem
NurseJackies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goliat1982
Nja, hon skar sig väll när hon högg sitt offer.

Möjligt, poängen var väl att hon skadade sig.
Citera
2019-12-02, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Funderar på samma sak. Det som man måste utgå ifrån är att man hittat läsglasögon,jacka och skor uppeldade. Varför bara dessa saker? Borde inte W haft mer saker i lägenheten som också borde varit uppeldade. Vill bara peka på att är det möjligt att det var dessa saker hon hade på sig i stridens hetta så kan det vara så att antingen har hon blivit berövad livet någonstans förutom lägenheten eller så kan det ha varit i lägenheten men då ska hon ha haft dessa saker på sig när livet tog slut. Men!, hade hon inte mer saker i lägenheten?.

Om det är så att någon hävdar att en person i november på eget initiativ gått ut och försvunnit vore det väl mindre trovärdigt om personen gått ut utan ytterkläder och skor. Kanske hade hon normalt alltid glasögon med sig? Dessutom har det här skrivits att hon inte bodde i lägenheten och att hon hade gjort slut. Få vet väl om hon hade några ägodelar kvar där.
Citera
2019-12-02, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pizzamedmozzarella
Vilka andra fall förutom Billy känner du till isf? Om det är den vanligaste anledningen.

Mordet på Ev* M*gnusson från Nor*
* = a, styckade kroppen och städade ordentligt efter sig med klorin och andra medel, tror inte åklagaren hade något på MGM "universitetschefen" om jag minns rätt men snubben pallade inte trycket och hängde sig själv i häktet.

och sedan Mordet på M*rina Joh*nsson
* = a
Senast redigerad av nicememesbro 2019-12-02 kl. 21:55.
Citera
2019-12-02, 21:53
Medlem
Goliat1982s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseJackie
Möjligt, poängen var väl att hon skadade sig.

Ja, det har du rätt i. 👍
Men är man en brottsnörd så är man. 😜
Citera
2019-12-02, 21:57
Medlem
Om man vill få ut saker som skall sjunka en bit från stranden så lägger man dessa i en låda med stenar och slutbart lock. Man gör två små hål på undersida och ovansida där luft ut och vatten in, sedan knuffar man ut detta från stranden vid lämplig vind. Den flyter i några minuter innan den sjunker, beroende på hur stora hål man gjort.

Om man nu gör flera sådana paket och skickar ut dem så kommer de i praktiken att sjunka på olika avstånd från stranden baserat på mängden stenar jämfört med övrigt innehåll, baserat på total vikt, flytförmåga på det man vill sänka mm.

Om vi sedan antar att det är på detta sätt som kroppsdelar skickats ut i Bäveån/Byfjorden så kan de som flytit kortast sträcka, samt de som inte sjunkit alls möjligen hittas, men om man har lyckats väl med balanseringen av vikter, innehåll och hålens storlek, samt om strömmar mm är "rätt" så skulle innehållet lika gärna kunna hamna ute i Nordsjön.

Om nu GM har använt sig av denna teknik (eller liknande), så finns det ett bekymmer och det är att delarna (åtminstone de med mycket mjukdelar) kommer att flyta upp när vattnet blir varmare (eftersom det är väldigt svårt att få så bra kombination av de nödvändiga parametrarna att det som flyter "lagom långt" också stannar under ytan på sikt).

Jag misstänker att det är något sådant här som skedd i detta fallet, även om det inte behöver vara lådor. Men eftersom en kroppsdel har hittats i vattnet inte så långt från stranden (om våra slutsatser stämmer), så är det dessa principer som troligen gäller oavsett hur kroppsdelarna förpackats. Och då bör man nog kunna hitta fler delar av kroppen framåt våren.
Citera
2019-12-02, 22:00
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Min första spontana tanke kring ditt inlägg är att ljudet av en fogsvans som skär genom kött inte är speciellt stor risk att det går igenom betongväggar på samma sätt som höga röster och fallande föremål.

Vidare tror jag det finns anledningar till att killen blev häktad på sannolika skäl så snabbt efter han greps. Min gissning är att polisen har samlat på sig ganska mycket bindande bevisning i mgm: s lägenhet som vi inte vet om.

Vittnet har sagt att det hördes tunga steg i trappen, och trodde det var någon som var full. Personligen tror jag inte att dessa tunga steg var någon som sate ner foten extra hårt, utan någon som kämpade med att ta sig fram. Alltså stönade, flämtade mm.

Ingen vet om dessa tunga steg kan knytas till brottet, men eftersom bråk hördes redan tidigt på kvällen, och stegen hördes efter midnatt så ligger inte tanken långt borta.

Min teori är att MGM har bråkat med W under kvällen om något som hände på festen dagen innan. Efter dödsfallet (olycka eller ej) så har det gått minst 6 timmar innan dessa steg hördes i trappen.
Förutsatt att stegen kom från MGM så ligger det ganska bra till i tidslinjen med att han tagit sig ut till tanten som vaknade av sin hund mitt i natten (rätta mig om jag har fel, jag bor inte i Uddevalla).
Alltså, efter att ha dumpat delarna (eller kroppen) ute vid sjön där tanten bor (via den olovligt lånade båten som figurerade tidigt i tråden) så har han dumpat minst en del (eventuellt huvudet) i närheten av fyndplatsen som omnämndes i fredags.
Under helgen vistades han mest inomhus för att försöka skaffa sig ett alibi, och detta medförde att han inte öppnade när W: s föräldrar knackade på.
På måndagen använde han företagsbilen för att åka till de platser där han dumpat delarna, och säkerställa att det såg schysst ut i dagsljus.

Teori två är att han förvarat delarna hemma över helgen (eventuellt i sin källare, och att det isf var därifrån stegen kom).
Det har framkommit info om att hans tjänstebil har varit ute på ställen den inte ska under måndagen, men också att den har varit hemma vid hans bostad flera ggr.
Detta skulle teoretiskt kunna indikera på att han har hämtat delarna från källaren i omgångar (och fått det att se ut som flyttgods eller grovsopor, och att den eller de platser han besökt utanför arbetet ligger i närheten av de platser man nu söker på.

Ett långskott är att han har kastat smådelar hemma hos sina brukare under måndagen, men att den del man hittat inte skulle se så bra ut i någons soppåse.

OBSERVERA ATT DETTA ENBART ÄR TEORIER, OCH ATT DOM BASERAS PÅ DET JAG LÄST I TRÅDEN

Risken är att han kastat delar i de brukares soprum eller liknande. Lite i taget.
Men jag tror han styckade hemma
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in