2019-12-02, 11:21
Medlem
ThordOlavssons avatar
TTELA 11:12 - 2 dec, 2019:
Citat:
En kroppsdel hittades under torsdagen och den har bekräftats komma från den försvunna flickan. Men resten av kroppen har ännu inte hittats och under måndagen fortsätter ett myndighetsöverskridande sökande i Uddevalla.

---
Under måndagen kommer både Kustbevakningen och röjdykardivisionen på Skredsviksbasen hjälpa till att söka av Bäveån och hamninloppet. Dessutom kommer två polishundpatruller från Östergötland stötta sökandet längs vattnet.
https://www.ttela.se/nyheter/regionalt/fokuserar-p%C3%A5-b%C3%A4ve%C3%A5n-i-s%C3%B6k-efter-wilma-andersson-1.21043747

Tråden har helt rätt i var man söker efter Wilma, hamninloppet och Bäveån.

Hamninloppet antar jag syftar på den delen av Bäveån som är närmast havet, en del som får ses som en havsvik snarare som en å.
Senast redigerad av ThordOlavsson 2019-12-02 kl. 11:24.
Citera
2019-12-02, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qurera
Där brinner bilar några gånger om året. Inget ovanligt.

Först och främst bor jag nästgårds och på den punkten kan jag lugnt säga att jag inte håller med dig!

Märkligt att så många Uddevalla bor inte reagerar på saker?

Det får mig verkligen att förstå varför saker och ting händer så lätt när folk inte har mer koll på vad som sker!

Att påstå att enskilda bilbränder är vanligt i Uddevalla är ju inte ens sant?

Flerbilsbrand i utsatt område absolut det är ett problem som förekommer rätt ofta i trestadsregionen men det är inte att jämföra med enskilda bilbränder för dem ät oftast utbrunna pga försäkringsbedrägeri eller stöld.

Alternativt för att dölja annat!

Men att säga att det är vanligt och att det händer ofta är så dumt!

I övrigt så kan man ju kolla på vilka ställen det brunnit och några av dem är väl på ställen där man kan misstänka att personen som eldat har Uddevalla koppling!

Dock inte i Forshälla men där kan man å andra sidan lita på att det funnits ett fordon till för att ta sig därifrån
Citera
2019-12-02, 11:22
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Manifest, rättfärdigande = psykopatvarning. Vem som nu står bakom.

Vilket manifest? Vilket rättfärdigande?
Citera
2019-12-02, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Precis alltså inte en styvmamma. En styvmamma är en ny mamma är en ny mamma istället för sin riktiga mamma, i detta fall verkar det inte ens vara en "bonusmamma".

Jag kallar min fars fru för namn sedan 26 år tillbaka
Citera
2019-12-02, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Den juridiska skulden är en sak, den moraliska en annan. Den första är naturligtvis gärningsmannen endast, den andra kan delas av flera som gjort brottet möjligt.

Precis vad jag sa. Då är vi ense om det.
Citera
2019-12-02, 11:26
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesus.Andersson
Haru. Men kvinnor som skaffar sig en ny man, försöker ju im absurdum pådyvla barnet att kalla den nya mannen för pappa. Uppenbarligen anser flertalet kvinns, att pappor kan vem som helt bli. Till och med en från parkbänken, eller flyktingförläggning.

Det är nog inte särskilt vanligt om barnet har en pappa. Det kanske händer om pappan helt brutit kontakten med barnen. Du kanske har stött på något sådant exempel men lägg inte för stor vikt vid enstaka anekdotiska fall.
Citera
2019-12-02, 11:29
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Kurder tillhör klanfolkens A-lag. Du kan räkna med att alla 200 ställer upp när det behövs. Tror inte en enda av dem har en tanke på gå till polisen, sätta dit en släkting nej de håller tajt ingen pratar utan tiger som muren.
Kan nog vara åtskilliga medgärningsmän och ännu fler som vet men det kommer nog aldrig att avslöjas.
Ja, kurder har mycket erfarenhet av att hela släkten involveras i kvinnomord. Ett jävla sjukt folk.

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Den juridiska skulden är en sak, den moraliska en annan. Den första är naturligtvis gärningsmannen endast, den andra kan delas av flera som gjort brottet möjligt.
^^ Det är just detta som mainstreamtänkarna i tråden har svårt att förstå: skillnaden mellan juridisk skuld (som helt och hållet tillhör Tiahko Shabaz Ahmed) och det moraliska ansvaret, som helt och hållet vilar på Wilma, hennes föräldrar, mainstream media och den svenska staten (i den ordningen). Bra att du Merwinna är intelligent nog att förstå skillnaden

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Sannolikt har kroppsdelarna dumpats i ett vattendrag, med förhoppningen att dom skall föras ut till havs med strömmen. Den del som hittats har sannolikt sköljts upp på vägen & nu letar man nedströms. Att kurder skulle ha tillräcklig båtvana, för att ta sig ut till sjöss utan att själv drunkna, håller jag för osannolikt.
Det är ganska sannolikt att kurdo tishko tände eld på hennes lik, sedan dumpade hennes brända skelett i någon sjö. Alternativt kan det också vara så att han helt enkelt grävde ner henne i någon djup skog. Oavsett vad han gjorde med henne så var det med stor sannolikhet något mycket otrevligt.
Citera
2019-12-02, 11:31
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Vilket manifest? Vilket rättfärdigande?
Min teori är att det skapats en massa Twitter konton och inlägg för att smutskasta Wilma. Bl.a. genom USA/Trump propaganda men även genom att posta "drömska" bilder av andra män (företrädesvis araber).

Sedan har twitterkontona använts för att sprida någon slaga budskap om ett val till vänster-människor (anti-Trump profiler).

Valet = konvertera till Islam.

Det kanske är långsökt, men jag tänker mig en radikalisering och hjärntvätt kanske utförd av någon annan för att gå MGM att se svart och avsluta relationen på ett makabert sätt med Wilma som inte är ok enl. dessa radikaliserande krafter. (Kusinen?).

Sjukt långsökt och jag hör själv att jag låter som en foliehatt. Men jag har följt många mordfall, psykopater och radikaliserade mördare (Breivik var ett bra exempel) för att ändå se att det inte är 100% orimligt.

"En lögn blir lätt en sanning när den kommer inifrån."
Citera
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
---
Det är ganska sannolikt att kurdo tishko tände eld på hennes lik, sedan dumpade hennes brända skelett i någon sjö. Alternativt kan det också vara så att han helt enkelt grävde ner henne i någon djup skog. Oavsett vad han gjorde med henne så var det med stor sannolikhet något mycket otrevligt.

Dumpad i sjö, nedgrävd? Hänger du ens med i nyhetsrapporteringen om att de letar efter Wilma i Bäveån?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattisson
Men det var någon längre bak i tråden som konstaterade att det är smarta botar som juxar med kontona sådär?

Du menar det här inlägget?

Citat:
Ursprungligen postat av Grp03
Till er som brukar mycket tid på en grupp speciella Twitterkonton:

Ni har med största sannolikhet sprungit på en så kallad "Spam-BOT". Dess Funktion är att sprida propaganda på sociala nätverk, i detta fall MAGA material på Twitter. .

Tidigare var dessa bots ur-korkade scripts som bara pumpade ur sig färdiga meddelanden utan finess. Idag är situationen lite annorlunda:

För det första så kan dom uppträda i "stealth mode", dvs dom efterliknar äkta användare av sociala medier.
För det andra använder dom AI för att agera 'intelligent' och kan svara på frågor efter att du kontaktar dom och gör en 'Friend request'.

Detta åstadkoms genom att hela profiler "stjäls" - med bilder, 'friends lists' och rubbet, från någon annan social-media tjänst. I det tillfälle där man kommer över relations-data, dvs vem som följer vem och vem som är kompis med vem - så replikeras detta också och ett socialt relations-nät skapar ett falskt "Web-of-trust" - precis det ni luskar i... och ser ut at ha fastnat i.

Sedan sänder dessa FALSKA användare, söta små meddelanden till varandra - ofta små poem och liknande, ofta tilpassat till övriga meddelandens sentiment, allt för att se "äkta" ut.

För att nå sitt mål - effektivt sprida propaganda, så försöker dessa botar 'flyga under radarn' så mycket som möjligt. Man 'kapar' unga människors Instagram, Snapchat och annat som 'kidz' använder och registrerar sedan 'klonade' konton på plattformar där ungar inte hänger... Som t.ex Twitter. Boten uppför sig 'cool', 'intellektuell' eller 'sofistikerad' allt eftersom - beroende på kanalen den vistas i.
Dessa lite mer sofistikerade bots är ofta använda av s.k "Trollfabriker" hos vår kära granne i öster.

Jag är rätt säker på att det är precis vad som händer här och att denna bot av en ren slump spawnade ett antal nya konton - med profiler stulna från en plattform där våra huvudaktörer vistas, och just i anslutning till W's försvinnande.

Om ni tänker lite på det så förklarar det både en 'viss' förkärlek för USA, total brist på svensk (eller kurdisk) koppling, dom märkliga kopplingarna och dom kryptiska meddelandena, eller hur?

Ibland slår slumpen till - men man skall vara försiktig innan man accepterar den.

/X
Citera
2019-12-02, 11:36
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Med tanke på att man redan hittat en kroppsdel så har han sannolikt inte grävt ner henne.
Citera
2019-12-02, 11:37
Medlem
AdrienneZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:11.917/centery:58.346/zoom:15
Klicka på den högra ljusblåa pricken på bilden! kbv497 det kommer upp en bild.. med div knappar.. använd Past track.. där kan du sen välja datum och klockslag.. idag är endast en förflyttning från 1 brygga till en annan gjord, troligtvis för på avlastning.. dock intressant att det setts till fler båtar. Ger mig på att de löser detta! Mitt hopp i detta tragiska!

Tack! Nu funkade det äntligen. Va rätt länkar hela tiden, bara jag som inte begrep hur man gjorde. Dom verkar ju sannerligen ha letat rätt systematiskt. Och man verkar ju va på de klara gällande vilken sida av ån han har vart på. Ja tror dock mest på den lilla "bryggan" inne i skogssnåret förbi bryggorna dom står på nu. För inne där syns man inte och vägen dit är väldigt avskild. Varit där många gånger.
Jag tror dock inte man kommer hitta hela W, men för familjens framtida frid, så kan man ju alltid hoppas. Dessutom mycket skräp som dumpas i den ån, så dykare/maskiner har det inte lätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in