2019-12-01, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Åtal inom en vecka??? Du är ganska ny i denna branschen va?
Åtal kommer tidigast väckas om ett halvår!

Nja, menade nog egentligen att det finns tillräckligt för ett åtal, men ger dig rätt i att det kan dröja....min ide, den häktade borde vara naglad med minst dråp, och ja, det kan vara oklart med andras medverkan, så en vecka var väl aningens provocerande, du nappade påpassligt
Citera
2019-12-01, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Åtal inom en vecka??? Du är ganska ny i denna branschen va?
Åtal kommer tidigast väckas om ett halvår!

Nja. Om ett par-tre månader stämmer nog bättre.
Citera
2019-12-01, 12:07
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
FADERN hjälper till att stycka liket. Det är det sistnämnda som är helt jävla sinnessjukt i sammanhanget och tyder på stora fel av olika slag inom familjen.
Varifrån fick du att fadern hjälpte till att stycka? Det är enda som framkommit från polisen att bilen som undersökts av polisen var registrerad på fadern.
Citera
2019-12-01, 12:08
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelepelle
Wilma bodde inte hos pappan och han försörjde inte henne. Hon bodde inte hos MGM heller.

Var bodde BO då?
Citera
2019-12-01, 12:12
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nja. Om ett par-tre månader stämmer nog bättre.

Jag tippar på maj/juni nästa år. Kanske till hösten till och med.
Citera
2019-12-01, 12:14
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
Varifrån fick du att fadern hjälpte till att stycka? Det är enda som framkommit från polisen att bilen som undersökts av polisen var registrerad på fadern.

Det finns väl ganska starka indicier som pekar mot att så skulle vara fallet? Vem skulle det annars ha varit, pojken eller en kompis till honom?
Citera
2019-12-01, 12:14
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Jag anser att när någon styckar en annan människa är man så fruktansvärt kall i sinnet.
Om nu mgm blivit så arg så det slog sling vid mordet, att då sedan stycka är ännu sjukare.

Han lär väl isåfall ha styckar för att lättare transportera bort liket? Det är väl det vanligaste när mördare styckar sitt offer efter mord?
Citera
2019-12-01, 12:16
Medlem
Babben har blivit arg och mördat henne,pappan hjälpte till att dölja brottet och sa åt honom att vara tyst,inte mer invecklat än så.
Citera
2019-12-01, 12:18
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Han lär väl isåfall ha styckar för att lättare transportera bort liket? Det är väl det vanligaste när mördare styckar sitt offer efter mord?
Oavsett är det extremt kallt att göra en sån sak. OM nu han eller någon annan dom kände henne gjort det, att göra det är så vidrigt.
Citera
2019-12-01, 12:24
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatthefuck
Jag har inte läst de senaste dygnen här på fb. Är man säker på att hon blivit styckad? Kan det eventuellt vara ett djur eller att det skett på annat vis? Jag tycker själv det låter som om en människa valt att ta isär henne pga lättare att förflytta.
Jag har svårt att se att mgm gjort detta själv. Men vad vet jag.

Enligt mig så kan inte vem som helst stycka. Jag dödar inte ens en mygga, men man vet inte hur man skulle agera eller fungerar i en situation där man "råkat" döda någon.
Däremot så är jag rätt övertygad om att varken min mor eller far skulle hjälpa mig att stycka min man om jag hade ihjäl han.
De skulle garanterat stötta mig igenom det hela, men verkligen inte stycka åt mig.

Ursäkta jag är trött och snurrig.

Säkra kan vi inte vara men det är i dagsläget väldigt sannolikt att hon blivit styckad då en kroppsdel blivit funnen och polisen fortsätter leta efter delar. Det är som du säger inte alla som skulle klara av att stycka en människa, rent mentalt. Hur är man funtad om man kan sätta igång och såga eller hugga?
Citera
2019-12-01, 12:25
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Var bodde BO då?
Ja under det samma. Är en högst relevant fråga.
Hon var för pappan försvunnen från torsdagen, pappan söker hos pojkvännen. Hon var skriven hos pappan.
Om du menar att hon hade ett annat boende hos en vän eller liknande är det totalt ny info och kan vara en brottsplats alt plats med spår relevant för fallet.
Citera
2019-12-01, 12:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sred
Babben har blivit arg och mördat henne,pappan hjälpte till att dölja brottet och sa åt honom att vara tyst,inte mer invecklat än så.

Sant. (Case closed.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in