2019-11-30, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Du kan säga vad du vill... Utan källa är det tämligen värdelös info.

Värdelös var väl att i. Skulle alla ange källa här skulle vi ju inte få någon info alls. Då kunde man lika gärna läsa kvällstidningar. Tappar ju hela sitt syfte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Tror inte på din teori. Det är nog polisens utredningsarbete och span som gjorde att de hittade (en del av) henne. Kanske fått tips men inte av den/de skyldiga, tror inte jag i alla fall.

Håller inte heller med dig om det jag fetmarkerat i din text. Har en stark misstanke om att gm är riktigt nöjd med sig själv och vad han har gjort, oavsett hur detta slutar.
OM GM (och hans klan) mest är nöjd med vad som skett med Wilma?!
Då kan det väl vara läge med lite fräckt "syndabocksspånande" här??
Dvs att GM med lite tur kastas i fängelse snart löser aldrig i helvete själva grundproblemet.
Det som alla lyckorikets hycklare noga undviker; Nya tjejer kommer att råka illa ut framledes, mkt beroende på att de genom "kulturell programmering" lärts att inte värna om sin personliga säkerhet. DÅ har snart alla "mordlösare" ständigt nytt stoff, där nya gärningsmän ska ältas, i evighet.
Citera
Medlem
STORVITHAJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goddi
Hej! Det går med en vass kniv men inte att få mindre delar och detta är ett messi work! Har han något samvete kvar kommer detta hemsöka honom hela livet!

Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Sannolikt är hon död.
Hugger man av en arm så fullföljer man med resten av kroppen för att kunna döda.

Eller har jag fel?
kolla upp det fetade ordet.
man ska inte syssla med gissningslekar när man arbetar med såna här saker.
Senast redigerad av STORVITHAJ 2019-11-30 kl. 20:45.
Citera
2019-11-30, 20:44
Medlem
gsonjuniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Sannolikt är hon död.
Hugger man av en arm så fullföljer man med resten av kroppen för att kunna döda.

Eller har jag fel?

Sannolikt ja, precis som jag även skrev. Men tror du polisen går ut i media och säger att hon är död, om det handlar om sannolikhet?

Knappast.
Citera
Medlem
De som styckar en kropp brukar göra det för att lättare kunna transportera bort den. Att dumpa enskilda kroppsdelar på olika ställen signalerar något. Ett seriemord?
Citera
Medlem
oenophiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av certinaknox
Ganska svårt att gå ut med källa när FUP ej är färdigställd.
Vill helst inte röja personer som arbetar med FU.

Kan säga att det är raderad data som IT-forensiker vid NFC grävt fram!

Det här är intressant!

Skulle det kunna förklara just brottsrubriceringen mord? Jag tänker att om man råkar ha ihjäl någon i samband med ett bråk, är väl dråp den mest sannolika brottsrubriceringen.

Har MGM dock varit ute på nätet och gjort ovanstående sökningar i oktober så är det ju planerat.
Citera
2019-11-30, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Inte värdelös alls. Det handlar också om trovärdighet eller inte trovärdighet. Självklart har man plockat in hans it-prylar och kikat igenom dom. Det sker i 100 procent av fallen idag. Sen om de hittar något eller ej är en annan sak. Vill man göra sig av med en kropp så är det inte alls otroligt att man googlar runt.

Det intressanta är dels att men inte minst När han gjorde det.
Citera
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Det duger inte med en tatuering. Det kan finnas fler med samma tatuering på samma ställe.
Det måste handla om något som är ställt utom alla rimliga tvivel, att det är W.
Kan väl egentligen bara bara en del där man till 100 % kan känna igen BO.

Okay, jag förstår ditt förhållnings sätt.

Ponera: Hur många i Sverige har en svart svan på armen. Let me think!
Inte så många. MEN Wilma hade en.

Så...
Sannolikheten säger mig att detta är offret som blev med en kroppsdel som kallas arm.

Detta är enbart min teori!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannerr
Jag är inte kunnig i området. Jag vill att du berättar för mig vilken del de ka ha hittat, som utesluter att hon finns vid liv samt att man vet att det är hon, efter 15timmar?

Dom har väl för fan analyserat kroppsdelen.
Citera
2019-11-30, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ghou
De som styckar en kropp brukar göra det för att lättare kunna transportera bort den. Att dumpa enskilda kroppsdelar på olika ställen signalerar något. Ett seriemord?

Hur vet du att det är på olika ställen. Har inte hört något som pekar på det? Slänger man dem i vatten så kan de efter 2 veckor vara på olika ställen om du förstår?
Citera
2019-11-30, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av certinaknox
De har hittat sökningar i MGM telefon+dator "dölja kropp", "begrava kropp i vatten" m.m. Därav sökinsatserna i och kring vatten/strandkanter.
Han, mgm blir bara smartare och smartare........ vilken idiot!
Citera
2019-11-30, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonaboule
Ja men det säger väl inget om motivet som du pratar om att det är solklart !

För mig är det solklart.
Tror du inte hans uppsåt var att döda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in