2019-11-30, 17:13
Medlem
zarembas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mleh
Undra om dom har konfronterat kurden med vad dom hittat ännu?
Aha. Hon är död.
Ingen nyhet.

Vill veta...
väntade hon barn?

Pappsen....
Hoppas att hans fru, barn, barnbarn träffar på samma som er.
Citera
2019-11-30, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flodur
Även om man erkänner ett brott innebär det inte med automatik att man blir dömd. Hur många tiotals (hundratals?) personer har tagit på sig mordet av Olof Palme utan att bli dömda?

Är nog en liten skillnad om du ringer helt random och erkänner ett mord .
Eller om du sitter misstänkt och det finns några försvårande omständigheter som pekar på den misstänkte. Då kan ett erkännande väga över.
Citera
2019-11-30, 17:14
Medlem
JSelwyns avatar
Jag skall villigt erkänna att jag kom in sent till det här fallet. Dock ryggade jag tillbaks när pappan eller någon närstående gick ut i media och sa hur "fin och skötsam" killen var etc.

Hur mycket har man tittat på pappan som medhjälpare?
Citera
2019-11-30, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Och nu vet vi att kroppen är styckad..

Var det förresten polisen själva som hittade kroppsdelen eller någon/några av dessa frivilliga?
Har inte läst ikapp tråden, men svarar ändå på din fråga.

Vill minnas från sök där jag deltagit - om/när något misstänkt hittas, ska sökinsatsen omedelbart avbrytas och polis tillkallas.

Vila i frid Wilma
Citera
2019-11-30, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kanske. Men även blod, hudavskrap, hår eller liknande i bakluckan eller baksätet på bilen. Även om kvarlevorna ligger i påsar så hanterar man både dessa samt påsar/säckar med samma händer som man hanterat kvarlevorna. Dessa sätts av utan på påsarna och därmed också det underlag som dessa placeras.
Ja, men diskussionen var om fyndplatsen av kroppsdelen.
Citera
2019-11-30, 17:21
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Finns ett till: kontrollförlust då hon ville göra slut. Det kan vara så att hon helt enkelt inte tyckte om honom längre och gjorde slut den kvällen.

Han måste ju varit extremt kontrollerande. Annars tror jag inte detta skett
Citera
2019-11-30, 17:21
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulvanskagg
I Sverige är det inte en försvårande omständighet att tiga, neka eller ljuga i domstolen när det kommer till straffets längd, som det kan vara i USA. Man får inte kortare straff för att man erkänner.

Men i det här fallet är väl det bra?
Citera
2019-11-30, 17:22
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Jag skall villigt erkänna att jag kom in sent till det här fallet. Dock ryggade jag tillbaks när pappan eller någon närstående gick ut i media och sa hur "fin och skötsam" killen var etc.

Det är väldigt tyst
Citera
2019-11-30, 17:25
Medlem
Killen som der sas wilma var otrogen med V*lly...är han lokaliserad än? Var inte han också försvunnen?
Citera
2019-11-30, 17:25
Medlem
Timeouts avatar
Citat:

Pappan har varit anhållen några timmar men är släppt. men fortfarande misstänkt.
Eller rättare sagt... vi tror att det är pappan. Kan ju vara någon annan anhörig...

Ytterligare en man misstänkt
I söndags meddelade polisen att ytterligare en man, i den häktades närhet, är misstänkt i samband med Wilmas försvinnande. Mannen anhölls på söndagen på sannolika skäl misstänkt för grovt skyddande av brottsling, men släpptes senare på fri fot, även om han är fortsatt misstänkt.

Polisen trappar upp arbetet – tar hjälp av kustbevakningen
Publicerad 30 nov 2019 kl 14.20
Under helgen ligger utredarna väldigt lågt vad gäller förhör med de båda personerna som är misstänkta för brott i utredningen.
WIlmas pojkvän, som sitter häktad, förhördes i torsdags kväll. Det, liksom att hennes klient fortfarande nekar till brott, uppgav den unge mannens advokat Beatrice Rämsell under fredagen.

Inga förhör planerade
Under lördagsförmiddagen berättar Rämsell för GT:
– Sedan dess har min klient inte förhörts och några nya förhör är såvitt jag vet inte planerade under helgen.
Något som stärker detta är att åklagaren, det vill säga förundersökningsledaren, Caroline Fransson tagit ledigt över helgen. Detta enligt uppgift på hennes telefonsvarare.

Inget pekar heller i nuläget på att den andra mannen som är misstänkt i utredningen ska höras i helgen. Det gäller en man i 40-årsåldern i den misstänktes närhet. Mannen anhölls i söndags på sannolika skäl misstänkt för grovt skyddande av brottsling.

Mannen är till skillnad från den huvudmisstänkte släppt.
– Jag har förstått att det florerar ett rykte att han skulle ha hämtats in på nytt, men det stämmer inte alls, säger hans ombud, advokat Tommy Nilsson.
Hans klient är dock fortsatt misstänkt.
https://www.expressen.se/gt/krim/polisen-trappar-upp-arbetet-tar-hjalp-av-kustbevakningen/
Citera
2019-11-30, 17:27
Medlem
Upptrappat sökande indikerar att de häktade har börjat berätta var sökandet ska ske. Tror det är nära en lösning nu, så att hela flickan får komma i vila
Citera
2019-11-30, 17:27
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Det är väldigt tyst

Men fadern har ju trots allt suttit anhållen för grovt skyddande av brottsling. Och misstankarna har väl inte (officiellt) avskrivits?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in