2019-11-30, 16:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bonaboule
Hela kroppen behöver nog hittas för att kunna fälla för mord .

Det där tror jag inte dugg på. Var skulle isf. gränsen gå, hela kroppen minus en fingertopp? Hela kroppen minus ett ben? Det måste ju rimligen bedömas från fall till fall.
Citera
2019-11-30, 16:16
Moderator
blomvattnares avatar
Diskussioner om hur livstidsstraff ser ut kan diskuteras i Juridik eller Brott och brottsbekämpning.

/Mod
Citera
2019-11-30, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Varför mörda sin flickvän ? Vilken förälder upmuntrar till den fortsättning vi nu läser om i tråden. Varför skulle pappan, alternativt nån annan backa upp den välutbildade och trevlige hemtjänstutövaren ?
Vi vet inte om pappan backat honom. Men din fråga är viktig. Varför mördade han sin flickvän?
Citera
2019-11-30, 16:18
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Att inga förhör hörs i helgen är nog ett väl planerat drag . Han får sitta häktet och ” fundera för att de sedan kommer att pressa honom hårt till veckan . Många bryter ihop i häktet när de blir själva . Under tiden söker polis med hjälp efter mera bevis . Så klart har de informerat honom vart de kommer och söka och de sätter ännu mer press på honom . Är ganska övertygad om att det kommer komma ett erkännande snart . Killen är ostraffad tidigare och tvivlar på att han har nerverna som de ” tuffa killarna i denna situation .Är pappan / släkten inblandad så tror jag att de är dem / de som styrt upp allt .

Hoppas det kommer ett erkännande. Det vore befriande
Citera
2019-11-30, 16:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Läs inlägg 15942.

Givetvis är det ett barn. Men man måste ställa det i förhållande till gärningsmannen, som själv "bara" var 22 år (och dessutom var ihop med henne). Är ju lite skillnad på t ex Lisa Holm, som också var 17 år, men mördades av en 35-åring

Är han 22 eller "22" år gammal? Personer från de här länderna har ett flexibelt förhållningssätt till ålder.
Citera
2019-11-30, 16:19
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Söket avslutat kl 16.00, enligt VG och Svensk Kustbevakning.

Tack.

De har dykt eller snurrat runt på många ställen.

Båten heter KBV 497.
Ni kan själv se det här:
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:11.918/centery:58.347/zoom:17

Vänster klicka på båten. Välj sedan "PAST TRACK"
Zooma in båten till Zoom 17 eller 18
Då ser Du hur de har sökt.

EDIT: Hur hitta spåren efter båten.
Senast redigerad av K.Blomkvist 2019-11-30 kl. 16:31.
Citera
2019-11-30, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Det där tror jag inte dugg på. Var skulle isf. gränsen gå, hela kroppen minus en fingertopp? Hela kroppen minus ett ben? Det måste ju rimligen bedömas från fall till fall.

Klart det är från fall till fall.
Formulerar om mig och säger att chansen är större att fälla för mord om hela kroppen hittas , ju fler delar som saknas ju större risk att förövaren kommer undan. Vid 1 finger , noll risk kanske, men ju större del ju större risk att förövaren kan komma undan med dråp eller enbart brott mot griftefriden. Man behöver ju helat kunna fastställa dödsorsaken och ju fler delar ju större chans .
Citera
2019-11-30, 16:21
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Vi vet inte om pappan backat honom. Men din fråga är viktig. Varför mördade han sin flickvän?

Den frågan snurrar som en duracellkaninen i mitt huvud. Det har ju varit många inlägg med möjliga motiv under de här veckorna.
Heder, svartsjuka, gravid, otrohet är några av dessa.
Men då tänker jag på dem i separata fack i huvudet. Men tänk om det är lite av alla
Citera
2019-11-30, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Den frågan snurrar som en duracellkaninen i mitt huvud. Det har ju varit många inlägg med möjliga motiv under de här veckorna.
Heder, svartsjuka, gravid, otrohet är några av dessa.
Men då tänker jag på dem i separata fack i huvudet. Men tänk om det är lite av alla
Finns ett till: kontrollförlust då hon ville göra slut. Det kan vara så att hon helt enkelt inte tyckte om honom längre och gjorde slut den kvällen.
Citera
2019-11-30, 16:25
Medlem
-DaRude-s avatar
Malexandermördarna som t.ex. Tony Olsson fick rekordhögt straff enbart för att deras offer var poliser.

Hade de skjutit ihjäl "vanligt folk" hade straffet blivit mildare. Det är så det fungerar.

Kurden kommer inte få ett särskilt hårt straff. Även om man lyckas fälla honom för mord är han i bästa fall ute om max 10 år, men förmodligen betydligt tidigare än så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Att inga förhör hörs i helgen är nog ett väl planerat drag . Han får sitta häktet och ” fundera för att de sedan kommer att pressa honom hårt till veckan . Många bryter ihop i häktet när de blir själva . Under tiden söker polis med hjälp efter mera bevis . Så klart har de informerat honom vart de kommer och söka och de sätter ännu mer press på honom . Är ganska övertygad om att det kommer komma ett erkännande snart . Killen är ostraffad tidigare och tvivlar på att han har nerverna som de ” tuffa killarna i denna situation .Är pappan / släkten inblandad så tror jag att de är dem / de som styrt upp allt .
Jag tror starkt att polisen fick tips från någon som varit på plats vid dumpningen av kropps delar. Det kan vara själva GM som erkänt att han styckat och dumpat kroppen men nekar till mord. Eller kan det vara pappan eller nån vän till GM som visat dumpning platsen. Jag kan inte tro att polisen hittade fyndet av bara gissning.
Citera
Medlem
Jag har funderat på hur man mest seriöst visar sitt stöd till Wilmas minne.

Jag kommer att Swisha en summa till dessa båda sökorganisationer och deras fantastiska insatser 💗.

Missing People: 123 900 56 20.

FIKK: 123 013 56 73.

Märk betalningen Wilma 💟

Kram 😍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här