2019-11-30, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
MGMs pappas lägenhet/radhus helt tom???

Vad betyder tom. Tömd på saker?
Är väl annars inte så konstigt om de stuckit till släktingar eller liknande i detta läge.
Senast redigerad av Kjelle83 2019-11-30 kl. 00:09. Anledning: Stavfel
Citera
2019-11-30, 00:08
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Mkt bra och sant! Jag tror FAKTISKT att d bråkat - enl grannar och hon av en knuff ramlat mot bord och dött, ej planerat men visst MGM kan säga att hon snubblade, trilla ur soffan... och det måste bevisas att att så INTE skett tex att det krävs en rotation, fall med tryck! Inte ”rullat” ur soffan. Ja det lär bli långdraget. Bevis på ATT det är den anhållne och inte ngn annan etc. Bevis i bil. Ja fy fan. Oavsett, ngn har direkt/indirekt bragt henne om livet och ngn har styckat kroppen. Vem tusan är killen Yoseff med fake twitterkonton m wilmanouvelle...
Min fetningm du knuffar någon som ramlar mot ett bord och dör är det inte mord. Det betraktas som olyckshändelse eller på sin höjd vållande till annans död
Citera
2019-11-30, 00:09
Medlem
oenophiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Fetning - det är därför alla era föräldrar dör i ensamhet på ålderdomshem. Ni har NOLL känsla för familj och lojalitet gentemot varandra.

Jag hittade ett fall? Hur många vill du ha? Låt oss säga såhär - kan du hitta ETT fall där en etniskt svensk tjej blivit hedersmördad?

Inte mördad av en svartsjuk pojkvän utan HEDERSMÖRDAD (du vet skillnaden).

Jag väntar.

Vi har en lojalitet mot en stark och rättvis stat i första hand. Det är det som gjort att vi kunnat bygga ett rikt och civiliserat samhälle. Detta tror jag kan vara svårt att förstå om man kommer från en underutvecklad och primitiv kultur.
Citera
2019-11-30, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Han fick även avslag 3 gånger glöm inte de
Man undrar varför han först fick avslag. Hur är det med övriga
familjemedlemmarna, har dom svenskt medborgarskap? Det borde dom väl fått samtidigt som MGM?
Citera
2019-11-30, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Det är klart att dom kan identifiera en annan kroppsdel men det hade tagit längre tid att få reda på det. Därav att jag tror att det är huvudet dom har hittat. Då är det ju ingen tvekan om att hon inte lever.

Men har hon en svan tatuerad på armen och den armen hittas så är det ju identifierat. Varför skulle det ta längre tid?
Citera
2019-11-30, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Fetning - det är därför alla era föräldrar dör i ensamhet på ålderdomshem. Ni har NOLL känsla för familj och lojalitet gentemot varandra.

Jag hittade ett fall? Hur många vill du ha? Låt oss säga såhär - kan du hitta ETT fall där en etniskt svensk tjej blivit hedersmördad?

Inte mördad av en svartsjuk pojkvän utan HEDERSMÖRDAD (du vet skillnaden).

Jag väntar.

Förresten... det första du skrev. Joo.. det ligger mycket i det. Som sagt, kultuuuur! Hade inte velat bli uppfostrad med en självklar plikt att vara min släkt trogen genom vått o torrt oavsett deras handlingar. 🤮
Citera
Medlem
CzeLiouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av certinaknox
Tänker lägga en minut på att svara på ditt korkade inlägg, din obildade get.
Det finns (på JUNO, om du har åtkomst dit vill säga), inget praxis på detta, dvs. döma någon till mord UTAN att kroppen funnits (givet senaste lagändringen Lag (2014:274).

Dan-fallet skedde 2000: HÖGST oaktuellt i sammanhanget, eftersom lagen som tillämpades vid tillfället EJ är aktuell idag, ändrades senast 2014.

Ali Rezai-fallet kommer överklagas till Hovrätten, respektera svenskt rättsväsende, tro mig det kommer ogillas (åtalspunkt 1, dvs mord). Det är anmärkningsvärt att du inte läser på om detta (då det är ett färskt fall, domen kom för bara två-tre veckor sedan), man märker att du inte är särskilt intelligent.

Återigen(bandidos-fallet) hänvisar du till domar där lagen som tillämpats inte är aktuell i dagsläget, man förstår att du inte har någon juridisk bakgrund. Men gulligt att du försöker.

Att du ens nämner Thomas Quick (som är det största justitiemordet i svensk rättshistoria) är skrattretande. Du har dessutom missat det faktum att problemet var just att man dömde honom utan några kroppar. På samma sätt som Quick nu friats från mordanklagelserna, så kommer Ali-fallet också ogillas i Hovrätten.

Min slutsats är:
Om det var olagligt att bära kniv på allmän plats år 2000, så innebär det att så är fallet idag. Det är den argumentationen du för. Sorry, men du slösar bort din tid (som du istället borde spendera på studier, så du lär dig).

EDIT: Ser nu också att du citerat mitt inlägg, där jag nämner att nuvarande lagstiftning, 3 kap. 1§. Men du missförstod nog det inlägget också, eller så sket du i att läsa det jag citerade. Det finns ingen praxis, det krävs för att döma någon (utan dödsorsak och kropp), med gällande lagstiftning. Om EJ, så skadet finnas oerhört stark bevisning(vattentät i Marianergraven), för att det ens ska vara aktuellt att åtala för mord.

OnT: Har det kommit fram något mer om kroppsdelen som hittades igår? Huvudet/torso? Fler kroppsdelar funna?

https://www.lagboken.se/Views/Document/Pages/DocumentView.aspx?id=64855&docId=2032286&portalID= 56

Här har du 2014:274 står inget? Och om jag skulle ha missuppfattat vad du menade läste jag igenom Kap 3 Brott mot liv och hälsa i brottsbalken där jag inte hittar något av det du säger, men hittar du din påhittade lag kan du ju skicka en länk är du snäll.
Senast redigerad av CzeLious 2019-11-30 kl. 00:20.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oenophile
Vi har en lojalitet mot en stark och rättvis stat i första hand. Det är det som gjort att vi kunnat bygga ett rikt och civiliserat samhälle. Detta tror jag kan vara svårt att förstå om man kommer från en underutvecklad och primitiv kultur.

Skulle ha kontakt med mina söner om de gjorde något. Är svensk i så många generationer jag vet.
Citera
2019-11-30, 00:13
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werupmannen
Exakt. Källa på att det var huvudet?
Var en spekulation från min sida. Andra kroppsdelar man kan hitta som inte är förenliga med liv är till exempel bäcken, buk, thorax.
Citera
2019-11-30, 00:15
Medlem
Ett gräl som övergår i misshandel och Wilma slår i huvudet i samband med det och dör. Pojkvännen får panik och ringer sin pappa som i sin tur tar över allt. Han ska fixa sin sons framtid ”på sitt sätt”. Pojkvännen är ledsen och chockad och vågar inte prata eller träffa Wilmas familj. Pojkvännen ”råkade” döda henne mitt i misshandeln. Han borde bara ha erkänt allt direkt 😞
Stackars Wilma och hennes familj 😢
Citera
2019-11-30, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weicon
Det är många som bär skulden i Wilmas tragiska öde.
Tyvärr även hon själv som valt att vara tillsammans med en svartsjuk och aggressiv kurd.
Även Wilmas familj som tillåtit sin dotter att träffa en sån person.
Även Sveriges politiker som tillåtit allt och alla att ta sig in i landet (undra hur många mord de har på sitt samvete egentligen)
Också majoriteten av svenska folket som röstat fel under många år.

Men det största felet ligger givetvis hos gärningsmannens föräldrar som uppfostrat ett sånt monster och pappan har säkerligen hjälpt till. En 20 åring klarar inte av att stycka sin flickvän och dumpa henne på egen hand.
Säkerligen hela familjen blatte som ligger bakom mordet.
Ja du har så rätt. Vila i frid Wilma
Citera
2019-11-30, 00:16
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadskallmanheta
För det första var hon inte etniskt svensk?!

För det andra, tänk utanför boxen! Precis som man kan vara extremt religös så finns det ”halv” religösa människor.

Dem kanske lät dem vara tillsammans fast det inte var deras ideal styvdotter. Men att ordagrant gå över lik för att hjälpa sitt barn när ens barn begått en så vidrig handling...
Ush.
Skydda familjen rykte?! Tänk utanför boxen så tror jag du förstår vad jag menar.

Heder har väldigt lite med religion att göra och desto mer med kultur. Det har skett hederskultur inom hinduismen och säkerligen den katolska församlingen med. Dock är det nog vanligast i muslimska länder.

Teorin om att Ahmed fick hjälp med styckningen av en släkting är ganska sannolik. Tror inte Ahmed hade kulorna eller var för chockad/inte tillräckligt samlad för att tänka klart, ringde en släkting (kanske pappan) och fick hjälp med att göra sig av med kroppen.
Tror dock inte det har något med heder att göra utan en släkting som ställde upp. Något vi svenskar har svårt att förstå och relatera till då vi väldigt sällan hjälper våra släktingar med bisarra saker som att stycka en kropp.
Ahmeds familj hade inte bott jättelänge i Sverige och även om de säkerligen hade anpassats en del så sitter nog mycket av den gamla mentaliteten kvar och kom som en rutin när Ahmed ringde sin släkting.

Hur gammal är Ahmeds pappa förresten? Släktingen som togs in på förhör men släpptes kort därefter var väl i 40 årsåldern?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in