2019-11-29, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uddevallanissen
Det var inte där de hovrade i eftermiddagas. Det var vid strandpromenaden och sommarhemmet och upp längs bäveåns utlopp.

Men kroppsdelen hittades ju igår kväll runt kl 21-22 nånstans. Därför dom ställde in intervjun med Efterlyst. Men de är fortfarande oklart vart kroppsdelen hittades så dom kanske har lite känning där du beskriver
Citera
Medlem
certinaknoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocochanel2
Jo det går definitivt att avgöra dödsorsaken då! Om personen i fråga drabbats av andningsdepression pga hög morfindos först och sedan blivit skjuten i huvudet efter att hjärtat slutar slå, så kommer blödningen se annorlunda ut. En rättsläkare kan lätt avgöra om skadorna uppkommit medans ett normalt blodtryck funnits eller om blodtryck saknats. Det går alltså att avgöra om personen blev skjuten i huvudet & dog av detta, eller om personen dog till följd av andningsdepression.
Har du källa som styrker ditt påstående? Annars kan jag leta upp praxis imorgon på JUNO, orkar inte göra det just nu tyvärr. Jag vet nämligen att du har FEL.
Citera
Medlem
minhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uddevallanissen
Det var inte där de hovrade i eftermiddagas. Det var vid strandpromenaden och sommarhemmet och upp längs bäveåns utlopp.

Det stämmer.

https://imgur.com/a/JPNQDmA
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Så om man bara hittar ett huvud men ingen kropp går det inte att säga exakt vad människan dog av. Jag menar att styckning utförs för att man inte skall kunna fastställa dödsorsak som i fallet Da Costa 1984.
Men det räcker väl med vittnesmål och indiciekedjor som är ramstarka för att fälla MGM.
Ja. har åklagaren överväldigande bevis så kan han fällas.
Citera
2019-11-29, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minhamster
Fick denna överblicken ifrån en vän som bor i Uddevalla som har sökt och samarbetat med MP ifrån Facebook i flera dagar. Det röda sträcken skall vara dagens 29/11 polishelikoptertur och det gula skall vara där poliser har sökt under dagen 29/11. dom röda fälten är avspärrade. jag bara förmedlar och vet ej om det stämmer men det är många som kommenterar och verkar troligt, det kan vara intressant. rip Wilma <3

https://imgur.com/a/JPNQDmA

Känns ju väldigt koncentrerat till Uddevalla. Stämmer det och med tanke på styckning tror jag han har gjort det själv då. Annars kunde man löst det på bättre sätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av werupmannen
Det krävs alltid en dödsorsak och helst ett erkännande. Då blir det så lätt som du påstår att det är.
Nej. En kropp kan vara så massakrerad att man inte kan hitta dödsorsak. Som tjejen i Boden. Man åker in ändå, om bevisen är tillräckligt starka. Jag kan mala ner en person i köttkvarnen. Jag blir dömd och straffad om bevisen är starka nog att döma mig.
Citera
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbrorbertil22
Nej, inte säker. Bilder syns bara i knappt någon sekund. Svårt att se. Skickar länken, ta en titt om det blir samma för dig?

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=593275078114903&id=3713497534 4

Om du menar videons "thumbnail" så är det ingen nytagen bild. Den är från när dom hittade brandrester.
Citera
2019-11-29, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är sällan nån blir dödad i svenskt fängelse. Har inte hört om det dom sista 30 åren faktiskt.
Härnösand för ca 25 år sedan. Shiv på toaletten.
Citera
2019-11-29, 20:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av John-Wayne
Exakt, och mycket omtyckt av gamlingarna som han vara hemma hos i sitt jobb på hemtjänsten...

Han var en snäll och trevlig kille som skötte både arbete, lägenhet och flickvän.
Ingen såg detta komma.
Tyvärr var han (som 95% av oss blek-feta svenska män) jävligt svartsjuk.
Annars så var det inget fel på den grabben.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Är det klarlagt att det inte är tvärtom?

Att en räv/ett djur bitit av en del från hela kroppen som sedan hittats i skogen? Det var i alla fall min tanke när de säger att "en del" har hittats.

Säger jag som sett en hund som komma kutandes med ett rådjurshuvud.

Rävar och andra djur flyr när dem känner människolukt i skogen. Så en räv har inte varit på offret.
Citera
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Så om man bara hittar ett huvud men ingen kropp går det inte att säga exakt vad människan dog av. Jag menar att styckning utförs för att man inte skall kunna fastställa dödsorsak som i fallet Da Costa 1984.
Men det räcker väl med vittnesmål och indiciekedjor som är ramstarka för att fälla MGM.

Ja det beror väl på i vilket skick det återfinns och vilka ev skador rättsmedicin ev finner utöver själva parteringen och när den är utförd?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Att stycka kroppen är inte bara idealiskt ur transportsynpunkt om man vill väcka så lite uppmärksamhet som möjligt. Det är framförallt även viktigt när GM ska dumpa kroppen.

Anta att GM och hans pappa bar ut kroppen hel, kanske inlindad i en jättestor matta och lastade in den i en bil. Sen då? Nu hittades hon ju styckad, och var skulle de i så fall ha styckat henne om inte i bostaden? GM vill dumpa henne så snabbt och osynligt som möjligt på en plats där de tror att ingen ser dem. Dock, så finns det ändå en risk att en hundägare eller flanör kommer förbi. Skulle de då ha styckat henne i skogen? Knappast. GM vill stycka kroppen i lugn och ro på en plats där denne känner sig säker. Alltså är hemmet den lämpligaste platsen för GM i det här fallet.

Jag tror inte denne GM klarade av att stycka henne och planera och utföra dumpningen av likdelarna själv efter mordet. Han ringde nog ganska omgående pappa som hjälpte till med allting för att skydda sin son. Polisen har nog rätt mycket på pappan, annars skulle han inte vara anhållen nu. I det här fallet hoppas jag verkligen att han blir dömd och får maxstraffet för grovt skyddande av brottsling.

1. Jag har inte sagt att kroppen styckats på något annat ställe än lägenheten!???
2. Pappan är INTE anhållen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in