2019-11-29, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Nej det kan så klart vara en ekorre som dragit i väg på någon kroppsdel och sedan ångrat sig... Eller menar du att något rovdjur skulle slita av en del som den inte var intresserad av att förtära?

Om du tror att det endast finns ekorrar i våra skogar har du inte tillbringat mycket tid i skogen.

Räv drar iväg sitt byte t ex. Sen har du t ex lodjur och eventuellt varg.
Citera
2019-11-29, 19:29
Medlem
Titianas avatar
Är pappan anhållen igen? Eller var det bara snack?
Då kan man ju undra varför och varför just nu efter fyndet?
Span på honom så polis kunnat hitta kroppen? Då skulle ju ett nytt anhållande vara helt logiskt.
Citera
2019-11-29, 19:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shitpommesfrites
Om inte alla kroppsdelar hittas så finns det en betydande risk att mordåtalet faller pga att man ej kan säkerställa dödsorsak. Jag är inte jurist, men jag tror fan att det finns ett predjudikat på detta.

Nä, det stämmer inte.
Däremot så blir det jäkligt mycket bökigare för Åkl, för den resterande bevisningen måste vara näst intill överväldigande.
Men det går visst att döma någon ändå.
Man kan faktiskt bli dömd för mord även om det inte finns en kropp.

Men, bevisningen måste i sådana fall vara totalt vattentät. Annars blir det svårt.

I detta fall så kommer pojkvännen att dömas.
Inget snack.
Citera
Medlem
Inte alls säkert farsan styckat, men han kan ha kompisar som gjort det
Citera
Medlem
GastonLeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Nu kan alla gå vidare iallafall.. Hoppas aset får det han förtjänar

Vad menar du med att alla ska gå vidare??
Tycker du att detta är lika med ditt monopolspel?
Passera utan att gå i fängelse??

Du verkar ta lätt på detta!
Om du hade en dotter så skulle du nog inte ”bara” gått vidare med ett sådant här ärende?

Förklara lite nu eller avvik från tråden, jävla pajas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Nen, man har inte förhört honom 500 ggr(!), man har hållit 500 förhör i utredningen.
Polisen har koll på hur klanprobematiken fungerar.
Det enda som hjälper mot detta fenomen är nya lagar. Föreslår automatisk utvisning om man är med och planerar eller har kännedom om hedersmord.
Annars normala människor blir helt galna av denna märkliga kultur. Den måste bort.
Citera
2019-11-29, 19:31
Medlem
oenophiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av white-power
Jag har lite kontakter med folk är från samma land som GM's pappa, och jag har fått fram att två män som är folkbokförda hos GM's pappa Shabaz Saed i Uddevalla går på socbidrag i Sverige men bor egentligen i Irak.

Snyggt jobbat!

En av dem som är skriven där heter K*maran Ali Ghafor. *=a
På FB har pappan en vän som heter K*maran Ali och som jobbar på ”University of Sulaimani” som ligger i Kurdiska Irak.

Vet inte om det är samma gubbe, men dels är det väl lite svårt att bo i Uddevalla och samtidigt jobba i Irak, dels kvalar man väl inte in för soc bidrag om man har ett jobb...

Soc i Uddevalla, varsågoda!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingorbit
Hitta delen i går kväll och gick ut med detta idag så kan säkert hunnit kollat dna under kvällen och natten. Sen hur troligt skulle det vara att polisen letar på ett specifikt ställe och hittar någon annans kropps del. Dom letade ju på platsen av en anledning eftersom dom bara letade efter inkommna tips

Ja dom måste fått in något tips om detta, för Orust har dom inte ens varit i närheten av, mig veterligen.
Har bara hört Uddevalla och Ljungskile
Citera
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Det går hur bra som helst med ett tryckförband över såret som snöras runt kropp eller stump. Samma teknik kan appliceras vid framställan av sylt i ett kärl.
Fast nu pratar ju jag om lemmar som inte lämnat någon stump att snöra av vid.
Läser du inte inläggen du besvarar?
Citera
2019-11-29, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boobbo
Om du tror att det endast finns ekorrar i våra skogar har du inte tillbringat mycket tid i skogen.

Räv drar iväg sitt byte t ex. Sen har du t ex lodjur och eventuellt varg.

Det var uppenbart ironiskt om du missade det, jag vet hur kadaver ser ut när rodjur varit där, de har inte separerade huvuden... De är inga varulvar i skogen.
Citera
2019-11-29, 19:33
Avslutad
Kommer FUP bli offentlig öht?
Citera
2019-11-29, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKroK1
Det där med att djur skulle dra iväg resten av kroppen kan vi utesluta eftersom vi inte har varken Varg, Björn eller Järv här. Visst, vi har några få vargar runt om i Dalsland men oddsen att dom skulle vart framme är minimal. Större risk att det är MGM pappa som sett till så resten hamnat nån annanstans!
Räcker med en räv. Behövs inte större rovdjur än så.

Just det här med att bara EN del hittats.

Antingen är bitarna spridda med flit eller så har ett djur tagit med sig något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in