2019-11-29, 19:21
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Men kom igen nu..Förstå vad jag menar...
Hade pappan varit inblandad i transporten/dumpningen hade ju inte GM behövt stycka kroppen. Två man hade ju "lätt" kunnat transportera ut kroppen och dumpa kroppen. Nu är kroppen styckad, vilket var en förutsättning för att få ut kroppen för GM.

De kan ha utfört styckningen för att lättare kunna bära ut delarna utan att väcka uppmärksamhet.

Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Hur är det möjligt? Måste man inte ansöka på plats för att få ekonomiskt bistånd?

Finns hundratusentals utlänningar som får bidrag av våra skattepengar utan att bo här.
Citera
Medlem
Om inte alla kroppsdelar hittas så finns det en betydande risk att mordåtalet faller pga att man ej kan säkerställa dödsorsak. Jag är inte jurist, men jag tror fan att det finns ett predjudikat på detta.
Citera
Medlem
BengtsforsBoiss avatar
Det som retar mig mest är att vi skattebetalare skall betala fängelsetiden för en importerad blatte som mördar???
Citera
2019-11-29, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surkart1
Kanske dom bara hittat hennes tänder
Inget är ju bekräftat.
Tänder är väl ingen kroppsdel? Och tror nog inte dom skulle gå ut så fort med att det är från henne och att hon ej lever om man hittat tänder
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det kan ju vara pappan som kläckt idén om styckningen faktiskt.

Visst kan det vara så. Jag utesluter ingenting. Men jag tror som sagt inte pappan haft en så central del i detta (utan det ev "skyddandet" är någonting annat).

Tror du inte dom hade begärt pappan häktad för längesen om han misstänktes ha styckat kroppen, gömt kroppsdelarna och alla andra grejer han måste gjort därtill??
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja det är inte ett vanligt dråp i vredesmord om man styckar människor och gömmer kroppsdelarna. Hoppas de har bra bevis mot honom så det blir livstid för överlagt mord.

Nä, hade helt fel om denna person. Nog för att svartsjuka kan göra en person helt galen. Även om de inte brukar leda till styckning. Men jag får en liten känsla av att kroppen flyttats runt. Att hon dog i lägenheten, sen flyttade han ner henne till typ ett förråd för att sen flytta henne vidare till ett säkrare ställe
Citera
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocococo
Tycker det är lite konstigt att ingen pratar om hans kusin som var på besök här tiden för mordet.

Han skulle aldrig palla att stycka henne & städa upp själv.

Medhjälpare känns ju verkligen på sin plats.

Ja det känns självklart. Men tror du inte polis och åklagare kollar på det?
Citera
2019-11-29, 19:23
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaBank
Jag känner kurder här som, liksom deras nära och kära, ser lite annorlunda på saker här än hemma.

Det finns vissa normer i deras länder - ja, men folk påverkas och ändras när de får andra förutsättningar, möjligheter och lever därefter.

De kurder jag lärt känna (inte längre dock, då jag inte vill beblandas med dessa) drar sig dessa inte för att ta till väldigt moraliskt och etiskt tvivelaktiga åtgärder för sin sak.

Jag är själv invandrare och det finns några grupper man undviker, kurder är en av dessa.
För Kurder är familjen och klanen det viktigaste både på gott och ont. Om en närstående råkar ut för problem ställer man upp whatsoever.
Citera
Medlem
GastonLeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Nu kan alla gå vidare iallafall.. Hoppas aset får det han förtjänar

Kan du utveckla det?
Vad menar du, helt ärligt?
Citera
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oenophile
Snöra av är inte den enda tekniken att stoppa blodflöde. Du kan exempelvis komprimera (trycka).
Källa: genomgången ATLS-kurs.
Ja, men det är en teknik som enbart är till för att hålla den skadade vid liv en mycket kort stund tills akutvården tar över.

Du kan inte utan snabb vård förhindra utblödning när stora kärl skärs av och du inte kan snöra av dem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKroK1
Det där med att djur skulle dra iväg resten av kroppen kan vi utesluta eftersom vi inte har varken Varg, Björn eller Järv här. Visst, vi har några få vargar runt om i Dalsland men oddsen att dom skulle vart framme är minimal. Större risk att det är MGM pappa som sett till så resten hamnat nån annanstans!

Såg en död varg strax norr om Uddevalla i måndags. Kråkorna satt och åt på liket.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
De kan ha utfört styckningen för att lättare kunna bära ut delarna utan att väcka uppmärksamhet.

Finns hundratusentals utlänningar som får bidrag av våra skattepengar utan att bo här.

Absolut, visst kan det vara så!
Läs inlägg 14620.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in