2019-11-29, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rutinerad-Anka
Nja man dödförklarar ju på plats och då tillkallar man läkare. Läkaren kommer bara och säger att personen är död i princip. Är huvudet avskilt så är det klart, då får till och med polismannan dödförklara. Sen vidare till rättsläkare som kan ge orsak om det inte är en naturlig död och bedöma tidpunkt.

Nä, det står bara kroppsdel men många spekulerar i att det är huvudet.
Någon kroppsdel är det som det inte går att leva utan. Men fyndet gjordes igår och ca 12 timmar efter går polisen ut med det i media.
Citera
2019-11-29, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Enligt SRVäst ska FIKK fått i uppdrag av polisen att flytta sitt sök till ”Lane”, sannolikt avses LaneRyr, nordväst om Uddevalla på väg mot Färgelanda. Det är dock ett stort och diffust område, så exakt var vet nog inte många utomstående.

Du har ju Lanesund och Laneberg också som är vid vattnet på väg in mot Uddevalla från Orust.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flawful
Är tamejfan det jag föreslagit sen länge i tråden, Lane-Ryr är nästan enbart skog och småsjöar.

Ligger väl inte långt ifrån pappans bostad heller??!! Igår skrev en här att en av de sökande var vid ett skogsparti nära en fotbollsplan när ett fynd gjordes.. Ligger ju en fotbollsplan och skog inte långt ifrån Lane heller....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Tidigare i tråden var det nån som sa att han var kristen, vet inte om det stämmer. Orkar inte leta reda på det heller för det var tidigare än sida 100...

När han för andra gången sökte uppehållstillstånd, med annan identitet, så står det i beslutet att han nästan kunde hela koranen utantill. Första vändan blev han och hans mamma utvisade men han var snart tillbaka som sagt
Citera
2019-11-29, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lastmaskin
Nä så är det, det är upp till familjen hur dom vill straffa dem på ett annat sätt. Vore det mitt barn fanns inget som skulle stoppa mig från att döda fanskapet eller anhöriga till idioten.
Har man fler barn så måste man tänka på dem, men jag förstår dig...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Precis, tyvärr många som inte har en aning om vad de pratar om men ändå har expert åsikter.

Med visst reservation för att jag aldrig varit med när någon styckat en människa, men när precis allt annat blöder så det heter duga varför skulle inte en människa göra det?

Vadå tror ni man styckar rakt på golvet? Man plastar ju in först för fan. Som på film!
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Trulls1
Det brukar ta längre tid att få svar på DNA-prov än ett halvt dygn.

Man använder inte 90-talsteknik längre. Själva analysen går snabbt och vi kan utgå från att ett fall med en försvunnen flicka får högsta prioritet.
Citera
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tranflatek
GW brukar ju säga att de flesta klarar av att mörda någon (under vissa omständigheter), men ytterst få klarar av att stycka någon. Vad är det för monsterpsykopater vi har att göra med här, fallet har plötsligt blivit ännu värre.

Kika tillbaka på tidigare hedersmord. Finns inga gränser där.

Alltifrån att hälla kokande vätska i halsen på den som ska dödas till avrättningar med ett skott i huvudet. Dessa människor är inte friska men gynnas av politikerna som styr.
Citera
2019-11-29, 18:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thetruesayer
Ligger väl inte långt ifrån pappans bostad heller??!! Igår skrev en här att en av de sökande var vid ett skogsparti nära en fotbollsplan när ett fynd gjordes.. Ligger ju en fotbollsplan och skog inte långt ifrån Lane heller....

Precis, pappans bostad är i norra Uddevalla "mot" Lane-Ryr hållet. Inte alls otänkbart.
Citera
2019-11-29, 18:19
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattriddare
När polisen går ut och säger att en kroppsdel tillhörande Wilma påträffats, som definitivt utesluter att hon kan vara vid liv, är det inte direkt en fingertopp de hittat. Jag befarar att de hittat det mest väsentliga på en kropp, d.v.s. det som kan identifieras utan att de ens behöver ta några prover.

Vill av hänsyn till sörjande inte skriva vad jag tror, men vi alla vet vad det säkerligen handlar om. Hemskt!

Så är det sannolikt. Kanske "skärskador på halsen" som svensk nyhetsmedia valde att beskriva den danska och norska tjejens knivavskurna huvuden. (Marocko)

Jag har inte sett den formuleringen tidigare "definitivt utesluter..." vilket gör det sannolikt.
Citera
2019-11-29, 18:20
Medlem
Insults avatar
Sonen har tappat det av svartsjuka, våldet går överstyr och han dödar då Wilma och ringer sen pappan i panik som hjälper till att göra sig av med kroppen, i detta fall styckning för att underlätta kroppen.
Tingsrättsförhandlingen kan nog till mångt och mycket handla om att GM bara styckat kroppen och inte mördat - men utfallet av ett sådant försvar i just detta fallet lämnar jag därhän.

Man har hittat huvudet nu, ingen annan kroppsdel är tillräcklig för en omgående identifikation utan vidare analys.
Citera
2019-11-29, 18:21
Medlem
Knivur-273s avatar
Oavsett vilken kroppsdel som upphittats, så är det väl i princip självklart att hon blivit mördad.

Det är väl inte så vanligt att folk går omkring och råkar tappa till exempel en arm ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in