2019-11-29, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trulls1
Det brukar ta längre tid att få svar på DNA-prov än ett halvt dygn.
Tar ganska exakt 12 timmar. Är det blod går det på några timmar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schadow
Pappan nu häktad.

Det kan inte stämma! Han måste väl ha anhållits först.

Jag gissar att polisen har haft spaning på honom sen han släpptes tidigare i veckan efter förhöret.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ateistallan
Det gör den visst. Den pumpar inte ut blodet dock utan mer läcker.
Nope. Livor mortis är ett steg i nedbrytningen av en kropp där blodet samlas på den lägsta punkten ( i bålen på en liggande person) på grund av hjärtats oförmåga att pumpa det genom systemet. Sker normalt efter sex timmar. Därefter kommer det inte en droppe ur kroppen.
Citera
Medlem
Sunimods avatar
Var finns källan till ökad elförbrukning med 30kW ???
Citera
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peeero
Jag förstod precis vad du skrev, det blir ju bara lättare att hitta kroppen om man sprider ut delarna, då har du doftspår på flera olika ställen som hundar kan hitta, och tro mig, en torso väger mycket, även den kan ha dunsat i trappan.

Ja men då så, då förstår du att det inte är för nöjes skull man styckar och om det inte handlar om transport kanske han/de tänkte att det är bättre att sprida delarna.

Hmm vet inte vad du menar med torso, brukar du komma i kontakt med styckade kroppar eller vad menar du?
Citera
Medlem
är det ingen här som vet nånting om styckning?, behövs inga elverktyg, räcker bra med en fogsvans
eller liknande, min gamle morfar var styckmästare kunde stycka ner en tjur på mindre en timme o utan elverktyg , ni anar in vad en gammal såg går igen benpipor o sånt , lättare än trä
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChiefenKing
Nu är det så här, blir inte dessa monster riktigt straffade utav rätten så är det vår PLIKT att se till att så blir. Tänk er själva om detta var eran dotter, de har ingen rätt att skända en svensk flicka på det här sättet på svenskt territorium.
Hon var ju ihop med honom, frivilligt? Sen kommer ingen göra ett skit mot den här kurdklanen, som vanligt.
Citera
2019-11-29, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Det är klart att polisen kan säga att personen definitivt är död om de hittar vederbörandes huvud. Det är ju då en ren formalitet att skriva dödsbevis.
Exakt. Källa på att det var huvudet?
Citera
Medlem
Vad är det för kroppsdel dom har hittat då må tro?
Bålen? Huvudet?
Citera
Medlem
Har det fortfarande inte kommit fram var kroppsdelen hittades?
Citera
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werupmannen
Det är endast en läkare som får dödförklara någon. Polisen formulerar sig inte så som du påstår. Eller indirekt påstår.

Polisen kan bara dödförklara någon utan läkare när huvudet är avskilt från kroppen. Men du kanske hade tillkallat läkare först?
Citera
2019-11-29, 18:00
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
En vass kniv funkar också bra. Låter inte mycket. Att förklara elförbrukningen är väl inte viktigt vi vet ju inte ens om det är fakta eller gissning. Skulle jag gissa ändå är det å spisen☹️
Det är ett jävla arbete att dela en människa, eller ett annat djur i den storleken, med en kniv. GW sa ju en gång att det visserligen finns en hel del som är kapabla att döda, men jävligt få som faktiskt klarar av att stycka en kropp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in