2019-11-29, 17:46
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Borttaget

Jag fick den också.
Vet inte om det har relevans för Wilma - dock.

https://www.missingpeople.se/sv/efterlysning/isak/

Har någon sett 24-årige Isak?

Han är försvunnen sedan den 27 november 2019 då han senast sågs i Öckerö.

Isak har kort hår. Han är cirka 186 centimeter lång och väger cirka 70 kilo.
Han var vid försvinnandet klädd i marinblå täckjacka.

Har du sett Isak eller har du information som kan leda till att han återfinns, ring polisen på 114 14.
Citera
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peeero
Varför i hela friden skulle man stycka en kropp för styckandets skull, kan inte se någon annan andledning att stycka en att göra det lättare för transport, eller är det något jag missar här?

Läs vad jag skrev istället. "För styckandes skull" är något du fått för dig för du inte läst och förstått.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Purgee
Om det nu är sant det med elförbrukningen så borde någon granne hört verktygen, lägenheter överlag brukar vara rätt lyhörda om det inte är nyproduktion. Känns inte så troligt att de styckat kroppen med en tigersåg även om det nu så kan vara fallet. Vinkelslip är troligare och alla vet ju hur mycket en vinkelslip låter, speciellt i en lägenhet även om där är möbler. Jag hoppas de kollat på pappans jobb ifall där saknas verktyg, till hans lycka kanske det är överlag dålig koll på verktygen där. Skulle dock inte bli förvånad ifall det ligger en vinkelslip på botten någonstans och rostar just nu.

Annars är det väl bara att begära in filmer från järnaffärer, inte omöjligt att någon släkting storhandlat. Nu tar ju lyckligtvis inte många affärer emot kontanter längre vilket gör det ännu enklare att knyta någon till ett köp. Jag hoppas polisen reder ut denna tragiska historia.

En vinkelslip låter massor om man sågar i metall. Hud och ben väsnas förmodligen inte lika mycket. Beroende på hur lyhört det är i hyreshuset så kan en tigersåg användas om man maskerar med musik eller liknande, men vissa tidpunkter kan ju det dra uppmärksamheten till sig att röja på med hög musik också.
Citera
Medlem
Voivodinas avatar
Angående elförbrukningen, kanske har de använt nån slags skärbrännare eller lödkolv och delat kroppen med? Det låter väl inte kan jag tro.

Djupt tragiskt i alla fall.
Citera
2019-11-29, 17:47
Medlem
panzertaxs avatar
Fantastiskt jobb av polisen, hoppas de hittar resten med. Är det i vattendrag så kan det bli lite mer komplext, så hoppas det är något som bara blivit dumpat i en skog. Man springer heller inte på en kroppsdel bara sådär av en slump, utan antingen måste en hund ha vittrat eller så hade de fått gps-koordinator från farsans bil eller liknande som gjort att de ringat in ett intressant område.

FIKK och MP ställer in sökinsatserna, så polisen verkar säker på att de söker på rätt ställe och kommer att hitta mer där. Hade varit intressant att få veta om det var land eller vatten samt hur långt ifrån klädfynden detta var. Är det en styckning som har skett så är det frågan om det var i lägenheten eller i nära anslutning till den, men något fick ju förundersökningsledaren att stärka misstankegraden och det låter väl inte långsökt då att de har hittat något tecken från våld- och/eller styckning i något utrymme som haft koppling till GM. Lägenheten eller förrådet.
Citera
2019-11-29, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moggisen
Jag åker strax förbi där, ska se om det är avspärrat osv.
Har väldigt svårt att tro att det skulle vara där utan att jag redan hade hört det i så fall.

Återkommer om en stund!

Inget spännande runt Uffes bilskrot på Orust!
Citera
2019-11-29, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rutinerad-Anka
Men vad som framkommit från vittnen, att man hörde dunsar i trapphuset under natten och såg billjus, så tror jag han tog ner kroppen i ett stycke till ett fordon och gjorde styckningen senare, antagligen för att försvåra att hitta kroppen men också för att sprida delarna. Alternativt så är dunsarna från en väska modell större, därav dunsarna.

Varför sprida ut? Blir det inte större chans att det hittas då?
Citera
Medlem
Groggnaks avatar
Känns orimligt att kroppen skulle styckats i MGMs lägenhet.

Mord begås av MGM (förmodligen strypning, inga större spår i lägenheten) -----> Behöver hjälp, ringer pappa/kompisar ------> Pappan/kompisar lyfter ut kroppen nattetid (50kg, ingen big deal) ---> transporterar till lämpligt ställe ----> styckar kroppen ----> gömmer kroppsdelar. -----> Neka, neka, neka
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlasherGordon
Citerar mig själv eftersom det fortsätter diskuteras hur de lyckats identifiera.

Finns inga uppgifter att pappan blivit anhållen igen.. Häktad är han definitivt inte. Först anhålls man, sen sker en häktningsförhandling.. Var har du fått de uppgifterna ifrån???
Citera
Medlem
rosenqvists avatar
Är det någon snäll själ som skulle vilja att summera det som hänt under dagen lite snabbt?

Jobbat hela dagen och läste precis att man hittat en kroppsdel och blev jävligt chockad över detta, oerhört hemskt.....
Citera
2019-11-29, 17:50
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av califf
Varför sprida ut? Blir det inte större chans att det hittas då?

Jo det blir ju "lättare" och isåfall ett korkat drag av GM.
Citera
2019-11-29, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
En död kropp blöder inte.
Det gör den visst. Den pumpar inte ut blodet dock utan mer läcker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in