2019-11-29, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Håller på och läser ikapp igen, men måste säga att jag blev väldigt förvånad över att han styckat henne. Det trodde jag inte alls på. Nu i efterhand förstår man varför FUL fick den MT häktad på sannolika skäl. Bostaden är antagligen full med spår från styckning.

Väldigt väldigt ledsamma uppgifter även om man redan från början misstänkte mord. Tycker så synd om familj och vänner. Det kan inte bli värre än det är. Hoppas att de får all den stöd de behöver i denna svåra stund.

Bra i alla fall att man hittat henne och att familjen inte behöver leva i ovisshet. Blir troligtvis en walk in the park för ÅKL.
Skall bli intressant och se om man väljer att häkta pappan också. Nu när vi fått veta att det är ett styckmord tror jag mer och mer på att pappan är inblandad på något sätt.

Vila i frid Wilmis

Blev också väldigt förvånad av detta. Att hon inte var i liv, det var ju väntat men inte det här.. Så fruktansvärt!! Fick magont av att läsa polisens pressmeddelande.. Stackars tös!!
Lider med hennes anhöriga!!
Hoppas den/de ansvariga får vad de förtjänar!!

Vila i frid W.
Citera
2019-11-29, 17:26
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
De är lätta att hitta.
Är de?
Går de igenom hennes saker så måste ju avtryck från dem uteslutas från andra för att de skall fungera som identifiering.
Citera
2019-11-29, 17:27
Medlem
Omöjligt att säga vilken kroppsdel som är funnen. Man klarar sig inte länge utan en hel eller del av arm/ben om man inte får akut sjukvård. DNA-analyser, direkta tecken på identitet (ansikte, ev nagellack, tatueringar, födelsemärken m m), tecken på död (s k likfläckar uppstår inom 30 min på hela kroppen) och det enkla faktum att landet inte direkt kryllar av nyligen styckade kroppar gör att det går rätt fort att konstatera vem kroppsdelen tillhör och säga att personen är död.

Undrar vad som gjort att pappan nu blivit häktad igen på sannolika skäl.

Misstänker också att åtalet kommer att sluta i Mord alternativt dråp + brott mot griftefriden.
Citera
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acheros
Troligen hade BO ett pass och i det lagras fingeravtryck från pekfingrar. Därav ett snabbt avgörande.

(Om det nu är det som hittat vill säga)
Ok - då finns ju avtrycket i register
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Någon säger Orust, någon annan Vräland. Uffes Bilskrot ligger precis där.

Uffesbilskrot:
https://goo.gl/maps/qGbRiKWYMsuP9QCz8

Jisses, kan det vara som jag misstänkte att hon kunde finnas på en skrot?
Jag skrev att jag tyckte polisen kolla borde kolla bilskrotar.
Vet nån nämnde uffes bilskrot med att det inte var troligt, däremot nämndes skroten i hedekas, där nån även skrev man sett en bil med koppling till familjen..
Även att polisen noterat detta...
Men tja.. Skrivs så mkt.. Trådsanning?..
Citera
2019-11-29, 17:28
Medlem
flashblakks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Då kan vi alltså konstatera
• Tishko Ahmed Shabaz är från början irakier.
• Han kom hit som barn - men fick inte sitt svenska medborgarskap förrän så sent som 2014 (man kan ju undra varför).
• Irakiskt medborgarskap innan dess.
• Troligen är familjen från Irakiska Kurdistan, med tanke på pappans flaggbilder på Facebook.

Dvs: han och hans familj är ARABER
Dvs: han och hans familj är MUSLIMER (troligen shiamuslimer)

För att klargöra huruvida han är kurd eller kristen eller whatever

Här har ni bild och namn och bakgrund i repris
Citera
Medlem
submariners avatar
Hej,

Har han styckat kroppen mår han sannolikt inte särskilt bra, särskilt inte i häktet med lagom mycket restriktioner och förhör med jämna mellanrum.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Det är nog så att de fått råd eller rent av blivit ombedda att inte delta i söken ifall det dyker upp fynd som nu, kroppsdelar.
Hela tiden?

Ser bara kommentarer från igår på hennes sida.

Vad skriver hon nu när man gått ut med fynd?
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Man blir lite bestört av att tänka på elförbrukningen i hans lägenhet, som steg med 30kwh på lördagen. Det skriker ju verktyg om det nu...
Citera
2019-11-29, 17:29
Medlem
Kan styckningen ha skett i källaren i MGMs bostadshus? Det hävdades tidigare i tråden att polisen för några dagar sedan undersökt källarförråd i fastigheten. Kanske ett källarförråd som stått tomt, som man sedan låst med hänglås?
Citera
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vWv
Vet inte vad dem heter, sök i tråden så kanske du hittar namnen!

Men en var i Färgelanda och en ovanför Glimmingen och sedan på Orust
Då är jag med då är den tredje Ängebacken
Citera
Medlem
Mordet på Ev* M*gnusson från Nor* också ett styckmord om jag mins rätt är ju kusligt likt om det nu rör sig om en styckning och de flesta trådsanningar stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in