2019-11-29, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashblakk
Varför skriver GT/Expressen fortfarande att pojkvännen är i "20-års åldern"?
Det borde dom väl veta efter 2 veckor att han är 22!

Alltså hela 5 år äldre än lilla Wilma
Mao vuxen och kan dömas till livstid!
(men det kommer aldrig ske, eftersom han är blatte
Det är väl därför dom undanhåller riktig ålder)

https://www.expressen.se/gt/krim/misstankte-pojkvannen-forhord-under-fyndkvallen/

20-års åldern antyder allt mellan 20-29, vissa tidningar har regler för hur man använder sig av siffror för att det ska se bättre ut för läsarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Hur förklarar du då dem tunga stegen? Jag tror kroppen bars ned hel. Därefter skötte kurd farsan resten (med ev. sälskap av släkten)

Eller så var det inte alls i sonens lägenhet utan i kurdpappans bostad som hon miste livet. Om våldtäktsanmälningen är korrekt så har ju han mycket större motiv. Både tysta ner henne samt skydda hedern för sonen och sig själv och troligen familjens och hela klanens heder. Många kan ha var med och utfört mordet och transporter etc.

Ta in alla men de har naturligtvis prata ihop sig. Lovat vid sin döda kropp att inte röja klanens grova brott.
Citera
Medlem
Har man hittat ett helt ben eller en hel arm så är nog sannolikheten att personen som "tappat" det inte lever..
Häng dom högt!
Citera
Medlem
Det mest sannolika är väl att killen mördat henne och sedan har farsan hjälpt till att dumpa kroppen. Alla "varför gjorde de si och så"-funderingar som dyker upp ibland kan väl enklast förklaras med att de antagligen hade panik och var i chock, det är därför folk styckar kroppar, ofta på mordplatsen. Överlag verkar ju allt taffligt gjort, och tvärtemot vad många tror så är inte alla invandrare utbildade lönnmördare.

Chansen finns ju att farsan var inblandad i själva mordet också men polisen borde rimligtvis ha hittat något som tydde på det i den tekniska undersökning eller förhören i så fall. Så sannolikt har han kommit in i bilden senare.
Citera
2019-11-29, 17:19
Medlem
Enligt kvällstidningarna hittades fyndet redan igår. Men det är osvuret tills polisen meddelar när
Citera
2019-11-29, 17:19
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashblakk
Varför skriver GT/Expressen fortfarande att pojkvännen är i "20-års åldern"?
Det borde dom väl veta efter 2 veckor att han är 22!

Alltså hela 5 år äldre än lilla Wilma
Mao vuxen och kan dömas till livstid!
(men det kommer aldrig ske, eftersom han är blatte
Det är väl därför dom undanhåller riktig ålder)

https://www.expressen.se/gt/krim/misstankte-pojkvannen-forhord-under-fyndkvallen/
20 års åldern omfattar 20-25 om man är journalist
Citera
2019-11-29, 17:20
Medlem
certinaknoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
"Det går inte att döma någon innan någon har blivit dömd"😁 Ja, där har du helt rätt faktiskt.

En praxis är inte heller något definitivt utan bara en vägledning. Det kan fortfarande, även om det bildats en sådan, finnas omständigheter i ett individuellt fall som gör att man går ifrån praxis.
Men vi är ju alla överens att med nuvaranda lagstiftning så finns det inget definitivt måste att en kropp ska vara funnen för att mord ska kunna utdömas.
Gillar att du felciterar, så här skrev jag:
Det i sin tur gör att det de facto inte går att döma någon för mord(utan kropp) fram tills att någon faktiskt dömts (enl. uppdaterad lag) och det bildats ny praxis.
Gällande andra stycket, tredje raden, så har du de facto fel. Det finns inga kända fall, därav måste en kropp hittas (för att säkerställa dödsorsak), annars kan man inte tillämpa lagen tyvärr. Fram tills praxis bildats såklart!

Det krävs särskilda fall för att HD ska ta upp ett fall där praxis redan finns att tillämpa. Du är obildad, erkänn det bara och släpp detta. Du har fel, bevisligen, och kommer få lära dig den hårda vägen genom livet om du fortsätter på samma spår.
Citera
Medlem
Sjukt fall... Ännu sjukare son och farsa om de nu är som det diskuteras.

Hoppas båda brinner i helvetet. Som sagt jag är själv invandrare. Men skicka dem tillbaka till sitt hemland så dem får smaka på redig tortyr sedan stening som dödsdom... skojar inte ens.

Om det nu är huvudet som hittats. Fatta den känslan. Att vara den personen som hittar dem kroppsdelen efter två veckors sökande.. Fyfan asså.... Fan va hemskt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Bara en kroppsdel gör att man kan utesluta att hon är vid liv... Huvudet. Hade det varit bålen hade de inte kunnat identifiera henne ☹️

Nu har ju detta exploderat så säkert har någon anna kommenterat ditt inlägg. Det är klart att de kan identifiera via en kroppsdel med DNA.
Citera
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vWv
Varför jag undrar är därför att det totalt 3 stycken bilskrotar som är nämnda nu!

Vet vi om pappan hade koppling till Uffes?

Jag vet att många åker och slaktar sina bilar där för en peng!

Men jag tänker alltså även på den i Färgelanda och vid Glimmingen!

Har man åkt runt och lagt ut henne på olika ställen tro?
vilka är dom tre skrotarna?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
De är lätta att hitta.

Hur menar du nu? Var W känd av polisen sen tidigare eller....🤔?
Citera
Medlem
Håller på och läser ikapp igen, men måste säga att jag blev väldigt förvånad över att han styckat henne. Det trodde jag inte alls på. Nu i efterhand förstår man varför FUL fick den MT häktad på sannolika skäl. Bostaden är antagligen full med spår från styckning.

Väldigt väldigt ledsamma uppgifter även om man redan från början misstänkte mord. Tycker så synd om familj och vänner. Det kan inte bli värre än det är. Hoppas att de får all den stöd de behöver i denna svåra stund.

Bra i alla fall att man hittat henne och att familjen inte behöver leva i ovisshet. Blir troligtvis en walk in the park för ÅKL.
Skall bli intressant och se om man väljer att häkta pappan också. Nu när vi fått veta att det är ett styckmord tror jag mer och mer på att pappan är inblandad på något sätt.

Vila i frid Wilmis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in