2019-11-29, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
För att utredningen kan försvåras om något kommer ut.. oavsett vem som ger ut det
Vad heter modern på Facebooksidan
Citera
2019-11-29, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
Men jag menar han som häktades från början, han som misstänks vara GM.

Det har väl varit häktning för mord hela tiden? Det är oavsett vilket inget vi kommer kunna få ett svar på innan FUP är tillgängligt.
Citera
2019-11-29, 16:35
Medlem
Pappan nu häktad.
Citera
2019-11-29, 16:36
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Fälls han för mord så är straffet 10-18år eller livstid. plus utvisning. Det kan ju bli Grov misshandel och vållande till annans död. plus brott mot griftefriden?)

Han har lite tur. Regeringen ska lägga fram ett förslag där Livstid blir normalstraffet för mord. Nu ligger det på 14-16år.
Första problemet är avsikten. Mord lär bli svårt att bevisa, om inte polisen ligger inne med något avgörande i bevisväg. Det troligaste blir dråp eller grov misshandel, det kommer antagligen inte gå att bevisa att avsikten var att döda henne. Han kan alltid hävda att han tappade besinningen och tog strypgrepp, och när han kom till sans igen var hon död, etc etc.
Nästa problem blir vem som dödade henne. Om alla skyller på alla som vanligt, så får polisen problem. Men det blir spännande att se vad polisen har för material.
Synd om stackars Wilma och hennes anhöriga. Man önskar att unge tjejer vore mer nogräknade med vilka de umgås med.
Citera
Medlem
Inte säkert att en styckning har skett. Kan vara ett djur. Kroppen har med största sannolikhet legat utomhus i över 3 veckor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av certinaknox
Troligtvis är det inte Tishko som har styckat kroppen, vilket flertalet användare redan nämnt. Det i sin tur skulle stärka Tishko's uttalande till sin pappa, dvs. citat "Han sa pappa, jag lovar jag har inte gjort någonting. Han sa att de hade tjafsat."

Nej, här har Tishko fått hjälp, den saken är säker.

Ah ok du litar på honom helt vad han säger.

Jag däremot tror inte på nåt från dessa bestialiska mördare.
Citera
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandtag
Nej du måste inte bevisa den exakta dödsorsaken för att döma någon till mord, det var det dummaste jag någonsin hört. Om det sker av en olyckshändelse finns fortfarande vållande/dråp på bordet, om åklagaren får till stödbevisning kan han fortfarande visa att de mördat henne. Tänk följande -> Åklagaren lyckas visa att de sist befann sig tillsammans, hon försvinner och dyker sedan upp styckad -> Åklagaren hittar nu bevisning i form utav dna spår på delarna, dna spår i bil (typ blod på något obskyrt ställe) och det går att utröna att någon form av våld brukats men inte exakt vad. MGM:s agerande i samband med händelse + hypotetisk stödbevisning gällande pappans bil talar starkt för att deras utsagor saknar bevisvärde -> Ställt bortom rimligt tvivel. Jag antar att det är låtsasjuristen G.W som har efterlyst fortfarande?
Det var en av poliserna så nej inte g.w
ÄR man styckad på ett sånt sätt så bevis för att man mördats kan de inte bevisa.. leta upp avsnittet vetja
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Kan även röra sig om en torso eller underkropp, men knappast en arm eller ett ben.

Vaaa.. så man sitter och myser i en sommarstuga utan sitt ena ben eller arm!? Nej man ligger på ett regionsjukhus. Gör man inte det är man död.

Vänta bara ett tag snart har de hittat resten nu när området är inringat. Även om jag kan ha en svag misstanke om att hon är utspridd över ett halva Bohuslän.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Det finns bevis annars skulle han inte sitta inne. Misstanken hade stärkts under veckan. Han åker in så det dammar om det.
Hoppas någon tappar bort hans nyckel också

Han sitter väl anhållen för att han inte ska ut och förstöra bevis? Så jo, man kan sitta där ändå utan bevis.

Citat:
Ursprungligen postat av Bonaboule
Jag tänker att det händer ytterst sällan, eller typ aldrig .
Så hur tänker du ?

Du har rätt. Senaste mordet i svenskt fängelse är väl 20 år sedan nu. Det skedde 2 mord väldigt tätt inpå varandra och då skärptes säkerheten rejält. Sedan dess inget mord i svensk fängelse.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schadow
Pappan nu häktad.
Källa?
Citera
2019-11-29, 16:37
Medlem
Dr_Kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoomlander
vart har man gjort fynd?

Enligt uttalande från polisen (i media) så talar dom INTE om var och vad dom har hittat.
Så det är lite fånigt att det finns en massa pajasar som gissar vad det kan vara för kroppsdel som är hittad.

Polisen är tydligen övertygad om att hon är död och då får man väl lita på det.
Citera
2019-11-29, 16:37
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schadow
Pappan nu häktad.

Han ljög nog rätt mycket i media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto