Citat:
Ursprungligen postat av
Komment1
Det är ju obekräftade källor via pappan, så vet ju inte om det stämmer. Men det sägs som sagt att MGM och Wilma hade gjort slut mer än en vecka innan, han bad henne flytta ut. Det sista han såg av henne var jag förstått var ca 2 dagar innan försvinnandet då hon ringde honom och bad om skjuts från en fest i en annan kommun och han skjutsade henne.
Det enda som säger emot är ju grannen som hörde bråk, men är grannen verkligen säker på att det kom från rätt lägenhet?
Sedan ska hon även tydligen ha träffat (romantiskt liksom, inte som vän) en 35-årig man väldigt nyligen. Vem han är vet jag inte och vågar inte fråga heller.
Det låter som om pappan vill skriva om historien, tycker jag. Så den passar dem. Sonen som är häktad på Sannolika Skäl för mord och han själv som fortfarande är misstänkt för inblandning.
Jag kan inte se något som helst skäl till varför sonen skulle undvika Wi*lmas pappa och dessutom vara spydig mot honom i flera dagar, om nu sonen skulle vara oskyldig? Detta låter som en efterkonstruktion, tycker jag i nuläget.
Åklagaren hävdar att misstanken har ÖKATS. Litar mer på henne och Polisen än på en pappa som vi inte vet något om.