2019-11-28, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det var glest med trafik under kvällen. MGM hör bärgaren i så god tid att han hinner vända på klacken, och under det antal sekunder det tar innan bärgaren passerat honom går han österut - för att strax vända på klacken igen.Efter mordet var MGM betjänt av att snarast möjligt komma hem, för att med bostaden som bas arbeta vidare. - Han visste att han som minst hade hela natten på sig.

Bra tänkt. Det som dock stör mig är att det tydligen bara är Dalaans som har hört skriken. Det borde vara flera som har hört det, kan jag tycka.
Citera
2019-11-28, 23:47
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Bra tänkt. Det som dock stör mig är att det tydligen bara är Dalaans som har hört skriken. Det borde vara flera som har hört det, kan jag tycka.
Både D*laans och hörvittnet hade öppna fönster.
Citera
2019-11-28, 23:57
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ser inte det som ett direkt problem: dalaans sovrumsfönster var öppet; d skulle precis gå till sängs (väckte strax därpå sin sambo som redan sov men sedan också hörde skriken), paret bodde så till i förhållande till planket att ljudet bör ha studsat direkt mot deras bostad; ungefär som om skriken varit inbakade i en boll som bara kan studsa en väg; oåtkomlig för omkringboende. - Man kan också säga att en serie "lyckliga omständigheter" gjorde att paret hörde skriken: öppet fönster, perfekt placering mitt emot mordplatsen, inga störande ljud inne i bostaden, osv. - Andra som också kunde ha hört något kan ha legat och sovit, haft fest med uppskruvad musik, sett på TV, osv.
Citera
2019-11-29, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Både D*laans och hörvittnet hade öppna fönster.

OK, så kan det ju vara.
Citera
2019-11-29, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ser inte det som ett direkt problem: dalaans sovrumsfönster var öppet; d skulle precis gå till sängs (väckte strax därpå sin sambo som redan sov men sedan också hörde skriken), paret bodde så till i förhållande till planket att ljudet bör ha studsat direkt mot deras bostad; ungefär som om skriken varit inbakade i en boll som bara kan studsa en väg; oåtkomlig för omkringboende. - Man kan också säga att en serie "lyckliga omständigheter" gjorde att paret hörde skriken: öppet fönster, perfekt placering mitt emot mordplatsen, inga störande ljud inne i bostaden, osv. - Andra som också kunde ha hört något kan ha legat och sovit, haft fest med uppskruvad musik, sett på TV, osv.

Det har du rätt i. Sen kan det kanske finnas någon som har hört skriken, men inte brytt sig om att anmäla. Ibland är folk så himla rädda och vill eller vågar inte "lägga sig i". De tror de ska
hamna i trubbel, kanske?
Citera
2019-11-29, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vad jag minns så jagade hon efter en cache, FTF, och inte efter SD.

Så du menar att hon aldrig sprang ifatt personen som hon sägs ha gett kontaktförbud.
Är det så du vill bli tolkad?
Citera
2019-11-29, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
SD och HD har i samförstånd tagit livet av Lena. För att nästa dag fly landet. Nu ikväll har HD tagit bort alla sina bilder på fb och SD gjort sin fb profil privat.
Inlägg från 2018-05-21 (två dagar efter att LW hittades)

Ang HD:s borttagande av bilder... om hon gjort det på geo tvistar de lärde... men på fb verkar hon ha gjort det väldigt tidigt om detta stämmer.
Citera
2019-11-29, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Så du menar att hon aldrig sprang ifatt personen som hon sägs ha gett kontaktförbud.
Är det så du vill bli tolkad?
LW och hennes kamrat var ute för att ta en burk... det var inte SD som var målet.
Citera
2019-11-29, 07:13
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
LW och hennes kamrat var ute för att ta en burk... det var inte SD som var målet.

Hur vet du det?
Jag tror nog att det alltid var SD som
var målet.

HD hade förbjudit SD all kontakt med
LW och så kom flickorna hem och
berättade att de varit på FTF-jakt
tillsammans.
Inte så lyckat inför USA-resan och ev.
återförening.
Citera
2019-11-29, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hur vet du det?
Jag tror nog att det alltid var SD som
var målet.

HD hade förbjudit SD all kontakt med
LW och så kom flickorna hem och
berättade att de varit på FTF-jakt
tillsammans.
Inte så lyckat inför USA-resan och ev.
återförening.
Så du tänker att cajjo och LW hade en överenskommelse att vara ute och jaga SD?
Citera
2019-11-29, 07:34
Medlem
Citat:

Nej det är uppenbart att det är FTF:en som jagas. Om SD inte kan kontrollera sig när LW är i närheten så är det rimligen han som får maka på sig och skaffa en annan hobby.

Tyvärr är det folk här i tråden som är betande får på led bakom SD.
Citera
2019-11-29, 07:43
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Så du tänker att cajjo och LW hade en överenskommelse att vara ute och jaga SD?

När LW bestämde sig för att åka på
FTF-jakt så visste hon att det innebar en
chans/risk att stöta på SD.

Om hon varit rädd för honom så hade hon
avstått att åka.
Hon hade gjort allt hon kunnat för att
undvika honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto