2019-11-28, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massajen
Men det där handlar ju om CP, och inte ett enda faktum som berör själva mordet, eller hur?

Så när CP greps förvandlades mordet från proffsigt till amatörmässigt..Förstår du inte den förvända logiken?

För övrigt finns det nada konkreta belägg för skrönorna om Sigge och mordvapnet.

Frånvänd logik?
Skrönor?
Med den inställningen så förvånar det mig att du har läst Krusells bok. Du tycker inte att det är konstigt att Cedergren vidhöll dessa uppgifter ända till sin dödsbädd? Polisen pratade med Cedergren bara dagar innan han dog i cancer, och han höll fortfarande fast vid det han hade sagt, nämligen; Christer Pettersson lånade en Magnumrevolver av mig innan mordet på Olof Palme som jag aldrig fick tillbaka.

Varför skulle Cedergren ljuga om detta? Oavsett om det var Pettersson som mördade Palme eller inte. Varför?
Citera
2019-11-28, 19:06
Medlem
Massajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapricornAA
Frånvänd logik?
Skrönor?
Med den inställningen så förvånar det mig att du har läst Krusells bok. Du tycker inte att det är konstigt att Cedergren vidhöll dessa uppgifter ända till sin dödsbädd? Polisen pratade med Cedergren bara dagar innan han dog i cancer, och han höll fortfarande fast vid det han hade sagt, nämligen; Christer Pettersson lånade en Magnumrevolver av mig innan mordet på Olof Palme som jag aldrig fick tillbaka.

Varför skulle Cedergren ljuga om detta? Oavsett om det var Pettersson som mördade Palme eller inte. Varför?
Sigge sa en helsike massa saker i dom fyrtiotal förhören med honom utan inbördes sammanhang
Krusell och hans kolleger hade helt enkelt gett sig f-n på att sätta dit pundaren. Konfirmatorisk bias kallas det när man anpassar fakta efter teorin.
Inga nya hårda fakta om själva mordet kom fram under dom två åren, eller hur?
Citera
2019-11-28, 19:35
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Han sa förmodligen det eftersom han trodde vapnet var mordvapnet. Det var förmodligen därför han på årsdagen av mordet 1995 och 1996 besökte ett konditori snett mitt emot mordplatsen på Sveavägen. Som polisen, trodde han GM (köparen) skulle återvända till mordplatsen.

Om CA sålt vapnet innan mordet och trodde att det var mordvapnet så är ju den mest idiotiska lögn han kan säga: "Vapnet sålde jag 1992". För om polisen då hittar vapnet och binder det till mordet så har CA i stort sett sagt "1986 hade jag vapnet i min ägo". Då hade han verkligen åkt dit. En mycket större risk att åka dit då än om han sagt han sålt det 1985.

Ditt resonemang håller inte
Citera
2019-11-28, 20:35
Medlem
Massajens avatar
Citat:
Bra. Fortsätt läsa böcker som inte stödjer din lilla konspirationsteori
Konspirationsteori? Vari skulle konspirationen bestå, menar du? Tror du det är unikt att polisutredare har en känd kriminell som misstänkt och sedan enkelspårigt satsar allt på att få honom fälld? Och bortser från andra spår?

Du påstår att mordet var amatörmässigt. Finns det någon sakkunnig - polis, kriminolog eller krimreporter- som gjorde den bedömningen under det första året? Eller var det bara du som hade den insikten?
Citera
2019-11-28, 21:10
Medlem
Jag är inte här för att diskutera något annat än mordet på Olof Palme och utbyta teorier, tankar, infallsvinklar - sålänge dessa bygger på de faktiska omständigheterna som faktiskt utspelade sig i och runt biografen Grand, och på och runt mordplatsen vid Sveavägen. Detta verkar många ha jävligt svårt för här inne. Synpunkter på specifika utredare i Palmegruppen kan ni stimulera ert intellekt med att göra själva...utan min medverkan. Teorier om gärningsman kan diskuteras i evigheter, och jag känner mig faktiskt ganska färdig med den biten. Så jag lämnar den här tråden för gott// So long, Goodbye.
Citera
2019-11-28, 21:58
Medlem
Citat:
Jag är inte här för att diskutera något annat än mordet på Olof Palme och utbyta teorier, tankar, infallsvinklar - sålänge dessa bygger på de faktiska omständigheterna som faktiskt utspelade sig i och runt biografen Grand, och på och runt mordplatsen vid Sveavägen. Detta verkar många ha jävligt svårt för här inne. Synpunkter på specifika utredare i Palmegruppen kan ni stimulera ert intellekt med att göra själva...utan min medverkan. Teorier om gärningsman kan diskuteras i evigheter, och jag känner mig faktiskt ganska färdig med den biten. Så jag lämnar den här tråden för gott// So long, Goodbye.

Skönt! Du har ju rätt nytt konto med o jag brukar inte svara dom. 😎
Citera
2019-11-28, 22:02
Medlem
p.norths avatar
Vilka har krupit fram o sagt dom sista 10 årena att det var inte C. P som sköt Palme?
G. W? Lars Jeppsson?
Citera
2019-11-28, 22:05
Medlem
p.norths avatar
Krusell var rätt säker att CIA låg bakom mordet i början innan han fick munkavle.
Citat:
Ingemar Krusell arbetade i Palmegruppen från dagen efter mordet, och 3.5 år framåt. Han var en oerhört kompetent kriminalkommissarie och en av ett fåtal att få följa med över i Palmegruppen II efter att Holmér sparkades ut. Du säger ju själv att du har läst Krusells bok, och svaret på det du frågar efter finns i boken. Förslagsvis så är svaret att det var Cedergrens uppgift om vapnet som Pettersson hade lånat men inte lämnat tillbaka, och uppgiften om att Pettersson var i City under just mordkvällen; En uppgift som redan fanns (men drunknade i den enorma tipshögen) genom fyra av varandra oberoende personer. Ett av tipsen kom från polisen själva, eftersom Pettersson var en ökänd våldsverkare som brukade vara inne i City. Pettersson brukade uppehålla sig vid biografen Grand när Cedergren inte var hemma, för att värma sig och ringa från mynttelefonen i foajén - enligt Cedergren. Dessutom framkom det uppgifter om att Pettersson hade eldat upp kläder på sin balkong i Rotebro veckorna efter mordet. Kan tänka mig att det var de kriminalistiska detaljerna som Krusell syftade på.
Citera
2019-11-28, 22:26
Medlem
I många år, innan jag började intressera mig för ämnet o plöja det mesta, var jag säker på att det var CP - "LP hade ju sett honom". Sedan 15 år tillbaka är jag övertygad av motsatsen. Jag vill påstå att spiken i kistan kom när Mårten gav uttryck för att det kunde vara Skandiamannen (sönerna som i alla år bara vägrar nåt annat än att deras mamma stod för sanningen). Det har talats om trovärdiga bevis mot CP. Förutom LP:s vittnesmål anser jag (uppenbarligen tillsammans med nuvarande förundersökningsledare) att det egentligen inte finns någonting av värde som binder CP norr om Kungsgatan o än mindre till mordet (motiv, medel, möjlighet) mördaren står att finna någon annanstans. De indicier som lagts CP till last är något som säkerligen skulle kunna passa på tjogvis med personer i den undre världen när det begav sig. Området en fredagskväll 1986 hyste mycket brottslig verksamhet (narkotikahantering inte minst). Jag har läst o sett det som går om CP och anser att stapeln med motargument är som en jämförelse med opinionssiffrorna mellan SD o L i dagsläget - där L bara har ett försvagat vittnesmål från målsägande. Att personer som tex Cigge C o Tingström tillmätits tilltro i utredningen säger en hel del. Roger Ö ska vi bara inte tala om...
Citera
2019-11-29, 01:23
Medlem
Ni som har koll på området kring mordplatsen.

Är det möjligt att skjuta OP 23,21,30 +-10 och ta sig till Stockholm Hotell Plaza och köra ut en bil från hotellets garage 23,25.

Jag tänker på irakiern Ayid Walid, han stannade dock kvar på hotellet till 4 mars och han stack utan att betala.
Citera
2019-11-29, 07:01
Medlem
Massajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stangeror
I många år, innan jag började intressera mig för ämnet o plöja det mesta, var jag säker på att det var CP - "LP hade ju sett honom". Sedan 15 år tillbaka är jag övertygad av motsatsen. Jag vill påstå att spiken i kistan kom när Mårten gav uttryck för att det kunde vara Skandiamannen (sönerna som i alla år bara vägrar nåt annat än att deras mamma stod för sanningen). Det har talats om trovärdiga bevis mot CP. Förutom LP:s vittnesmål anser jag (uppenbarligen tillsammans med nuvarande förundersökningsledare) att det egentligen inte finns någonting av värde som binder CP norr om Kungsgatan o än mindre till mordet (motiv, medel, möjlighet) mördaren står att finna någon annanstans. De indicier som lagts CP till last är något som säkerligen skulle kunna passa på tjogvis med personer i den undre världen när det begav sig. Området en fredagskväll 1986 hyste mycket brottslig verksamhet (narkotikahantering inte minst). Jag har läst o sett det som går om CP och anser att stapeln med motargument är som en jämförelse med opinionssiffrorna mellan SD o L i dagsläget - där L bara har ett försvagat vittnesmål från målsägande. Att personer som tex Cigge C o Tingström tillmätits tilltro i utredningen säger en hel del. Roger Ö ska vi bara inte tala om...
Visst, och om man läser förhören ser man att Crille från början inte tar anklagelserna på allvar " Så dum kan inte snuten va att han tror att jag sköt Palme"
Han hade såvitt känt inte lyckats genomföra ett planerat brott i hela sitt liv. Total avsaknad av impulskontroll.
Citera
2019-11-29, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Ni som har koll på området kring mordplatsen.

Är det möjligt att skjuta OP 23,21,30 +-10 och ta sig till Stockholm Hotell Plaza och köra ut en bil från hotellets garage 23,25.

Jag tänker på irakiern Ayid Walid, han stannade dock kvar på hotellet till 4 mars och han stack utan att betala.

Om man är snabb och bilen står väldigt smidigt till i garaget. Men det är gränsfall. Mördaren bör varit i korsningen David Bagares/Regeringsgatan runt 23:23:30 och då är det ca 200 meter kvar kvar med brant backe/trappor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in