2019-11-28, 16:21
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Polis har vid flera tillfällen varit kring Ljungskile och sökt efter henne både i sjöar och på land. Vad detta beror på bör naturligtvis vara iakttagelser från platsen eventuellt annat som också kan ha kommit fram i utredningen.
Ok. Jag har sökt i de öppna källor som finns och inte hittat annat än att det var tipset från vittnet som ledde polisen åt det hållet. Själv vill jag gärna leta hypoteser från andra hållet: vad få mgm för ideer om dumpningsplats när han står där med en död kropp. Nu finns det inteessanta uppgifter om twitterkonton mm som gör att det kan tänkas vsra lite mer planerat än jag först ville tro. Då ökar svårigheten, då har gm hunnit fundera och till och med kanske rekognosera. Har det också funnits medhjälpare blir det värre. Hon kan förvarats på en plats, tex en baklucka, tills efter häktningen, då kan medhjälpare gömt om, kanske åkt rejält långt bort.
Citera
2019-11-28, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHmn
cirka en vecka sedan

Borde ju vara intressant då ?🤔
Citera
Medlem
ThirdMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Dessutom har han agerat i komplett mörker när han dumpat kroppen, så misstänker starkt att den inte är optimalt gömd. Knappast heller långt från en farbar väg.

Tiderna i min hypotes kan minskas rejält och får vi bara bekräftade tidsuppgifter så kan vi jobba fram en relativt god bild över ett område som kroppen kan finnas i.

1-2 timmar från Ljungskile med bil, men hemma senast 06-07 tror jag. Var hamnar vi då?

Vi utgår från att han varit i Ljungskile på den natten så vad som kan tänkas utifrån det? Isåfall tänker jag lite närmare än 2 timmar. Är inne på max en halvtimmes bilfärd då han har i åtanke att han ska vara på jobbet på Fredag morgon. Så... Ulvesund och Ulvön. Alternativt Vassbovik och området eller sjöarna däromkring. Eller utgår vi från Uddevalla? Isåfall tänker jag mot Fagerhult fast vi fjällvägen av nån anledning.
Men för att gå vidare måste vi som sagt iallafall få reda på om han har jobbat på Fredag morgon samt om han befunnit sig i Ljungskile....
Citera
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Men...! Ska hen gå in och leta igenom hela fabriken ensam!? Om hen visste exakt under vilken kartong hade du inte läst det här.

Jag menar VART är "här inne" ??
Citera
2019-11-28, 16:24
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Stämmer, pappan har en:

"Ford Kuga 2.0TDCi -En svart crossover av årsmodell 2010 som är i trafik."

https://biluppgifter.se/brukare/person/ojA5NXRwjp/0j10R0YBrN?utm_source=ratsit&utm_medium=web&utm_ca mpaign=vehicle&utm_term=person

Ser ut såhär för alla som inte vet:
Svart Ford Kuga 2010
Den Ford Kuga som ägs av Sh*b*s S*ed har reg nummer:
Citera
2019-11-28, 16:25
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHmn
hade hon inte en enda vän att kontakta under tiden 14/11-17/11 ? eller skvallra vad har hänt eller fråga något ? ingen saknade henne ? inte pojkvännen inte pojkvännen pappa elle familj heller ?!

Man har ju inte en aning om HUR många som ringt/skrivit till henne, börjat undra, prata med varandra osv
Alla detaljer är ju inte utlämnade
Citera
2019-11-28, 16:26
Medlem
okok1s avatar
Är det vanligt att man gömmer en död kropp nära? Den kan väl lika gärna befinna sig 10-30 mil från civilisation, långt inne i en skog?
Senast redigerad av okok1 2019-11-28 kl. 16:32.
Citera
2019-11-28, 16:26
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Jag menar VART är "här inne" ??
Läs ordentligt. Har du missat länken i inlägget?
Citera
2019-11-28, 16:31
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Stämmer, pappan har en:

"Ford Kuga 2.0TDCi -En svart crossover av årsmodell 2010 som är i trafik."

https://biluppgifter.se/brukare/person/ojA5NXRwjp/0j10R0YBrN?utm_source=ratsit&utm_medium=web&utm_ca mpaign=vehicle&utm_term=person

Ser ut såhär för alla som inte vet:
Svart Ford Kuga 2010
Han har också en röd Ford Focus reg nr
OCH EN SILVERFÄRGAD Audi A4 med reg nr
inga andra bilar på adressen och bara en telefon som tillhör den yngsta kvinnan.
Citera
2019-11-28, 16:31
Medlem
hippilis avatar
Citat:
i vilket inlägg?
Citera
2019-11-28, 16:32
Medlem
meiis avatar
Citat:

Det har jag nog....
Citera
2019-11-28, 16:46
Medlem
Om det nu är så att han mördade henne i sin lägenhet den där natten...
När var det han påståtts ha spytt i hemtjänstbilen?

Kan han då i anslutning till mordet först dumpat kroppen på ett ”tillfälligt” ställe för att sedan flytta till ”bättre lämpat” och att det var därför han spytt i bilen? Måste ju börjat lukta vid det laget eller?!

Vill också minnas att jag läst att någon hört om att han i samband med detta ska ha tagit bilen på tvätt. Ett försök att städa bort spya och bevis? Var ju någon som skrev att det var hemtjänstbilen som var beslagtagen, senare nämns även pappans kuga, har inte hängt med i vilken bil som ska ha gåtts igenom av polis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in