2019-11-27, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskebein
Är det bonussekunder på intervallen också? Det skulle ge rejäl fördel för distansarna.
Nej det är bara i TDS det är så. Fast nu när jag kollar verkar det som att det inte kommer vara några bonussekunder i Tour de Ski heller förutom bonussprintarna. Alltså inga bonusskenuder alls i intervallerna och inga bonussekunder för först i mål på masstarterna/jaktstarterna. Det är väl nytt för i år?
Citera
2019-11-27, 16:09
Medlem
rainbowias avatar
I TdS så måhända sprinttröjan väcker prestige(?) igen. Spurtpris inlagd vid första mellantiden i intervallen i Toblach! Även i masstarten final climb är där två spurtpris inlagda innan backen! Lite komiskt.
Citera
2019-11-27, 18:21
Medlem
Tyska laget till Ruka
Citera
2019-11-27, 18:44
Medlem
I minitourer tycker jag det är en bra kompromiss att köra 30 sek för sprinten och sen ta bort bonussekunderna i mål i andra loppet. Det blir en tightare och mer levande tour ju färre bonussekunder som delas ut.
Citera
2019-11-27, 20:18
Medlem
Sjukt taggad just nu!

Alltid lika roligt med första VC-loppet för att se hur nationerna ligger till gentemot varandra.

Jag är ju optimistisk av mig och tror att det blir (minst) 4 svenskor i sprintfinalen.........

På distanserna kommer nog Johaug att vara lite bättre än svenskorna, hoppas jag har fel!
Citera
2019-11-27, 21:18
Medlem
Även om jag ser Johaug som klar favorit över Karlsson, är frågan vilket avstånd man kan räkna med på 10km? Ifjol slog Johaug Kalla med 22 sekunder på den här banan, och jag tycker Fridas inhemska premiär i år utglänste Kallas dito ifjol medan Johaug så gott som alltid står för snarlika insatser. Även om ingen tävling är den andra lik. Normalföret i Ruka kanske gynnar Kalla(varvid jag tror hon kan vara närmare Frida och i slutändan Johaug i Ruka), men banan i sig är som gjord för Fridas profil. Utgångsbudet måste vara att ett mindre tidsavstånd är fullt möjligt, och om Johaug inte drar ifrån i backarna var tjänar hon in tiden?

Följdfrågan blir hur pass mycket tid Frida kan skaffa sig i sprinten. Jag tror 15 är möjligt, ungefär fem i prologen och tio i heaten genom att hon når semifinal kontra en kvartsfinal för Johaug. Några sprintresultat för henne är ännu långtifrån säkra, men det skulle lördagens lopp väldigt intressant. På en Ö/U 20 sek i lördagens lopp hade jag lutat åt under baserat på vad vi såg i helgen som var.
Citera
2019-11-28, 05:37
Medlem
FNLSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Även om jag ser Johaug som klar favorit över Karlsson, är frågan vilket avstånd man kan räkna med på 10km? Ifjol slog Johaug Kalla med 22 sekunder på den här banan, och jag tycker Fridas inhemska premiär i år utglänste Kallas dito ifjol medan Johaug så gott som alltid står för snarlika insatser. Även om ingen tävling är den andra lik. Normalföret i Ruka kanske gynnar Kalla(varvid jag tror hon kan vara närmare Frida och i slutändan Johaug i Ruka), men banan i sig är som gjord för Fridas profil. Utgångsbudet måste vara att ett mindre tidsavstånd är fullt möjligt, och om Johaug inte drar ifrån i backarna var tjänar hon in tiden?

Följdfrågan blir hur pass mycket tid Frida kan skaffa sig i sprinten. Jag tror 15 är möjligt, ungefär fem i prologen och tio i heaten genom att hon når semifinal kontra en kvartsfinal för Johaug. Några sprintresultat för henne är ännu långtifrån säkra, men det skulle lördagens lopp väldigt intressant. På en Ö/U 20 sek i lördagens lopp hade jag lutat åt under baserat på vad vi såg i helgen som var.
Det är inte riktigt samma bana i år. Ifjol körde man bara 3.3 km slinga, men tre varv.
Citera
2019-11-28, 08:38
Medlem
Jag personligen har spontant ingen som favorit av dessa 3, kan bli vilket som känns det som.
Citera
2019-11-28, 10:00
Medlem
Citat:

jag tror att Frida vinner i ruka
Citera
2019-11-28, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Det är inte riktigt samma bana i år. Ifjol körde man bara 3.3 km slinga, men tre varv.

Men samma backe?
Citera
2019-11-28, 12:08
Medlem
FNLSs avatar
Citat:
Men samma backe?
Den backe som normalt är vid 3 km var inte med ifjol.
Citera
2019-11-28, 12:09
Medlem
FNLSs avatar
Irlandskuppen sprack. Westgaard ej tillstart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in