2019-11-28, 11:33
Medlem
meas19s avatar
Enligt TV4 nyheterna, så är den MGM anhörig misstänkt för grovt skyddande av brottsling. Märkligt att han är fri när straffskalan är 6mån till 4år...
Citera
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
MYCKET BRA GRÄV!

Om man inte kan se samband eller mönster när du presenterar det så här tydligt så...är det det ju synd.

Det är sånt här Flashback är bra på! Och hade inte polisens utredare/IT-forensiker koll på det innan så hoppas jag de tittar på det nu. De brukar vara väldigt duktiga numera.

Och jag håller fullständigt med dig! Nåt är vajsing här.
Det känns som att dessa kan ha använts i ett manipulativt syfte. Det ger en bild av en planerande och i viss mån sjuk person.

Vad hade Wilma gett sig in på. Det är lätt att lägga all skuld på henne, men man måste ha i åtanke att hon bara var 15 år när förhållandet började. Och som 17-åring var hon fortfarande, inte minst i lagens namn, minderårig och på många sätt ett barn. Tror att hon försökte, och hade ett tag, att ta sig ur förhållandet. Och att det varit mycket gräl och manipulation och kontrollerande från Ts sida, vilket kanske Twitterkontona kan tyda på.

Utöver det som rapporterats från andra postare om hans hotfulla sida (mot Ws skolkompisar och på fotbollsklubben) Detta är nog en person som lyckats, snarare tillåtits gå under radarn länge.

Måste säga att han som tog tag i det jag försökt förklara i trehundra sidor gjort ett utmärkt jobb. Jag högaktar honom/henne
Glömde att säga nått om bilden Gm har på sin insta det är Lana Lara. Hon har hatt på sig. Någon trodde det var Wilma men det är det inte. Tror också jag hittat en kvinnlig släkting bosatt i Irak
Senast redigerad av Willow1 2019-11-28 kl. 11:36.
Citera
Medlem
Pappan har en svart Ford Kuga.
Kan det vara den som polisen beslagtagit?
Citera
2019-11-28, 11:34
Medlem
Ligger hon ute för länge kan dödsorsaken bli svårt att fastställa om hon tex har blivit strypt. Då blir det i bästa fall en Mats Alm-dom med brott mot griftefriden max 2 år. Låt oss hoppas att hon hittas snart även om det ser mörkt ut....
Citera
Medlem
abo142s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjuttonarton
Någon bör kanske tipsa polisen om dett, så de kan avgöra relevansen?
Syftar till din komplettering och originalunlägget, vet inte hur man citerar fler... 🙈

Har någon tipsat polisen angående det ursprungliga kopplingarna mellan kontona som redovisades här i tidigare inlägg? vart skall tips skickas isf?
Citera
Bannlyst
" Ursprungligen postat av Ajaj.3
MXY 524
Svart Mercedes herrgårdsvagn. Står på *oradi *orteza född 88. *=M"

Det måste vara denna polisen tagit i beslag då?

EDIT:

Kom ihåg detta inlägg från tidigare i tråden men nu ser jag att det skrivs om att fadern har en svart Ford Kuga, då är det förmodligen den dom tagit i beslag.
Senast redigerad av Sweeler 2019-11-28 kl. 11:37.
Citera
2019-11-28, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
1.hur länge kan man därmed hålla honom?
Tills hela utredningen är klar, när de fått in alla provsvar, kammat igenom bilen osv.
Citera
2019-11-28, 11:36
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetektivDamp
Mellan Varekil och Vräland på väg 160. Det går en mindre bäck under vägen där..

Ok, den relativt nybyggda kulverten med sprängsten. Ska hålla lite koll på det, så ser vi om det är relevant.
Citera
2019-11-28, 11:37
Medlem
Jag tycker det är jävligt märkligt att polis inte kan uttala sig om var man sökt, var man inte sökt samt var man bör söka efter Wilm@. Det är ofta allmänheten hittar kroppar och inte polisen.

Helt ofattbart är det! Deras fokus ligger på att hitta kroppen, men ändå kommer man inte att arbeta brett utan endast efter tips och uppgifter från förhör. Dom har nu sökt i snart två veckor utan att hitta henne. Dom säger att dom nu ligger på en radie över 10km, kroppen lär ligga inom den radien eller max 20km.

Jag ber alla Uddevallabor att fortsätta leta inom 10-20km radie från den MT bostad. Hon ligger garanterat där någonstans, inte långt från farbar väg, antagligen 20-50m in från vägkant.
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zezo
Pappan har en svart Ford Kuga.
Kan det vara den som polisen beslagtagit?
Ja, det är ju väldigt troligt eftersom pappan är misstänkt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Tror inte alls på det. Varför viktigt, fattar inte

Inte jag heller, avfärdade helt twitter-kontot, tidigt, men t34pantzer (tror det stavas så) inlägg, som abo142 kommenterat fick mig ändå att tänka att det kanske bör vara upp till polisen att avgöra dess relevans.
Vi vet ju inte vilka andra pusselbitar de sitter på
Citera
2019-11-28, 11:38
Medlem
Jag vet vad du menar. Jag säger endast att man inte kan uttala sig så som polisen gjort, att man letat överallt. Fattar du??

Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Det var min poäng, ÖVERALLT tar år att leta igenom, så färdig, det är man inte.

Dock skadar det inte att ha uppgiften omräknad i siffror innan man bedömer om nån gjort ett bra eller dåligt arbete. Polisen har kanske nån slags definition på vad dom menar med "överallt"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in