2019-08-27, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crackmove
Jo, nog har du rätt i att mitt försök till definition kanske är lite väl svepande och att mycket kan inkluderas där. Samtidigt ät jag mest intresserad av ställen där WT-kulturen gott som längst, där WT-segmentet som andel av den totala populationen är som mest påtaglig.

Jag tycker det här är intressant.

Kanske kan man dela upp WT i flera typer eller jag kanske inte vet allt ?

Som en annan nämner här i tråden om folk som bor kvar i förorten och får barn som inkluderas i "blattekullturen" och ser ut och gör som han Zeb eller var fan han kalls och stavar namnet. Dyker upp i sunkiga gråa runkbrallor och pratar blattespråk så man fan aldrig kan höra vad fan killen babblar om.

Eller nån jävla volvoraggare från Sunne/Grums Som ser ut som Ronny och ragge rakt av. Eddy Medusa går på bilstereon. man åker "raggarundan runt runt så fort det är lite folk ute... i stort den enda kompetens man har är att meka Volvo.

Skämten består mest av typen : fan vad kallt det är : lägg på en jude till.

men jag vet inte , har vandrat i orten Strömsund för nån tio år sen. när affären stänger så är det tomt och man skulle kunna hänga sig mitt i centrum och först på morgonen skulle någon märka att man hänger där.

Man kan besöka folk som flyttat in i hus byggda på femtiotalet och man har originaltapeterna kvar på väggarna. Man samtalar inte om något nämnvärt än det som sker på stadstellevisionen fortfarande.. Annat än något fortis på byn som ligger med alla som har bil som är äldre än 20. Eller att Jonsson har sålt gården nu.

Fönsterna är gråa för man målar inte om och fasaden flagnar. Så man kan fan undra hur det står till i skallen på folk. man kan böra tänka ok här bor WT men det är logik som är rätt ändå. Man får inget för huset om man säljer heller och lediga hus finns. Man kan få en risig villa för femti papp typ. Eller en bättre för fyra hundra.

Ny bil står på infarten, >Ny släpvagn, och två nya skotrar, man har en stuga som man åker upp till ofta och man fiskar allt liknande sånt. Så har vi älgjakten som många är involverade i. Där lägger man pengarna.

Tror det är välldigt svårt att se och veta vad som är WT egentligen. Olika sorters folk finns det över allt. Jag själv är ju hantverkare och har vart hemma hos folk bland annat nån läkare som jag skulle kunnat kalla WT, eller folk i Särö som beter sig som WT även om det är mycket ovanligt där så klart med men det finns men ni ska veta att alla gör exakt allt för att dölja det och rikt folk lägger pengar på det. Det ska ni ha klart för er.

Fattigdom föder självklart mycket konstigheter och udda lösningar på allt.

jag ska fundera vidare och se om jag kläcker något bättre. men kan tänka mig att i något område sådär, Strömsund, Hoting, Dorotea. Långt till polisväsendet.

Man kan smälla till folk på käften och ringer man polisen så kan det ta sådär i bästa fall tre-fyra timmar innan polis kan vara på plats rent fysiskt även om dom släppte det dom höll på med och ryckte ut med en gång. Tjejer blir våldtagna men anmäler inte, det är långt till allt.

jag har sett en fyrtioåring helt öppet utan skrupler komma och gå rätt över centrum i Strömsund med en trettonåring, satt på lokala krogen Hörnet med en gammal bekant som var den tjejen morsa. Hopp där kommer min dotter och dom var tolv när dom blev ihop och han är fyrtio .

Så jag kan gott och väl påstå att det är det mest WT jag sett någonsin. Har sett såna ruggiga slagsmål där som man aldrig kan få uppleva igen. Att ingen där gör en podd om det ?

Man anmäler inte och allt gör man upp utan lagen långa arm och det om något måste ju vara WT.
Senast redigerad av Brodrude 2019-08-27 kl. 12:50.
Citera
2019-09-01, 13:09
Medlem
ZeunertsJulmusts avatar
Köping. Ett pundarställe! Utsågs som Sveriges tråkigaste stad för massa år sedan.

Min fd kompis sa "Staden som Gud glömde"

Sen måste jag även säga min egna stad. Östersund...

Här kan vi snacka White trash! Massor av arbetslösa och sjukskriva morsor. Nästan alla verkar ha någon diagnos här. Väldigt många är utvecklingsstörda här.

De flesta gökar upp ungar trots att de inte har något jobb eller tillräckligt bra ekonomi.

Flera styckna tar lån och avbetalningar och gnäller om sin ekonomi efteråt.

De har det stökigt hemma osv. Plus att det är många pundare här med! Nä. Man skäms över att bo i Östersund. Själv så ska man satsa på att bli något stort.

Tänk er att kunna köra runt med en Ferrari i Östersund och sedan kunna säga "Fuck you! Jag har lyckats. Nu ska jag flytta till ett rikt område"
Citera
2019-09-02, 21:10
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Vart hittar vi riktiga white trash-ytor i Sverige?

Med "white trash-ytor" menar jag socialt och ekonomiskt nedgångna platser utanför storstädernas "utanförskapsområden". Vi snackar alltså traditionellt svenska arbetarklassytor såsom gamla industristäder och bruksorter.

Kännetecken för WT-ytor:
* Låga fastighetspriser
* Begränsad arbetsmarknad (singel-industry towns)
* Avfolkning
* Relativt starka SD-fästen
* Relativt betydande andel WT-folk (tatuerade och piercade Ullared-konsumenter som röker, lider av övervikt, bildningsförakt, EPA-kultur och låg sysselsättningsgrad)

Hjälp gärna till att lista platser/kommuner som ni menar passar denna något godtyckliga definition.
Själv tänker jag spontant på orter som Hofors, Munkfors, Ludvika, Kramfors, Gällivare etc.

Tack

Sånt varierar väl från månad efter månad eftersom muslimer kontenuerligt placeras ut i de orter som tidigare varit helsvenska, både avfolkningsorter och vanliga.
Citera
2019-09-26, 04:19
Bannlyst
angered
Citera
2019-09-28, 23:13
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Vart hittar vi riktiga white trash-ytor i Sverige?

Med "white trash-ytor" menar jag socialt och ekonomiskt nedgångna platser utanför storstädernas "utanförskapsområden". Vi snackar alltså traditionellt svenska arbetarklassytor såsom gamla industristäder och bruksorter.

Kännetecken för WT-ytor:
* Låga fastighetspriser
* Begränsad arbetsmarknad (singel-industry towns)
* Avfolkning
* Relativt starka SD-fästen
* Relativt betydande andel WT-folk (tatuerade och piercade Ullared-konsumenter som röker, lider av övervikt, bildningsförakt, EPA-kultur och låg sysselsättningsgrad)

Hjälp gärna till att lista platser/kommuner som ni menar passar denna något godtyckliga definition.
Själv tänker jag spontant på orter som Hofors, Munkfors, Ludvika, Kramfors, Gällivare etc.

Tack

Här blir det lite märkligt för kriterierna är motsägelsefulla i flera avseenden. Fastighetspriserna är i regel låga utanför storstäderna rent generellt. Samtidigt bor det massor av WT lite överallt, inte minst i anslutning till storstäderna. Vad SD har med det hela att göra vet jag inte. Ett exempel. På Östermalm och mer specifikt i områdena runt Karlaplan och Strandvägen (Sveriges dyraste adresser) är det mer än dubbelt så många som väljer att lägga sina röster på Sverigedemokraterna jämfört med Socialdemokraterna. Det här är områden som är så långt ifrån WT man bara kan komma.

https://data.val.se/val/val2018/slutresultat/R/valdistrikt/01/80/1105/index.html
Citera
2019-09-29, 13:19
Medlem
godboys avatar
Nu har jag skummat tråden och jag har inte sett Säffle omnämnas, kanske har jag missat detta. Men lite runt om Säffle ute i skogarna bor en del riktigt WT.

Visst, många WT är bidragstagare, men de rånar fan inte 85 åriga Astrid med rollator och kallar henne hora, vilket de där jävla skräpfolket vi importerat gör.
Citera
2019-09-30, 19:01
Medlem
Gävle har väl alltid varit känd för sin WT-befolkning. På senare tid kvalar även Umeå in på listan, om man sorterar bort alla vänster-studenter som befinner sig tillfälligt i staden och sedan bosätter sig där eftersom de inte kommer kvala in i någon annan stad. Dvs de två grupperingar som den fasta befolkningen avskyr och som kommunens politiker älskar.

Obegriplig att så många fortfarande går på lurendrejeriet om Umeå som kulturhuvudstad.
Citera
2019-09-30, 21:32
Medlem
Alessia.Osvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STN33
Gävle har väl alltid varit känd för sin WT-befolkning. På senare tid kvalar även Umeå in på listan, om man sorterar bort alla vänster-studenter som befinner sig tillfälligt i staden och sedan bosätter sig där eftersom de inte kommer kvala in i någon annan stad. Dvs de två grupperingar som den fasta befolkningen avskyr och som kommunens politiker älskar.

Obegriplig att så många fortfarande går på lurendrejeriet om Umeå som kulturhuvudstad.
Vad lever de Umeåborna (trashen alltså) på då? Bor de i stan eller långt utanför?
Citera
2019-11-20, 13:54
Medlem
sk0gens avatar
Småstäderna kring Jönköping måste ha rekord i WT
Citera
2019-11-28, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sk0gen
Småstäderna kring Jönköping måste ha rekord i WT
Håller med dig!

Hur fan orkar folk leva så? Jag hade dött om jag hade varit en i mängden. Tur att man har ett annat tänk om livet.
Citera
2019-11-28, 10:55
Medlem
Galdars avatar
Stannade För att tanka vid Finspång en lördagskväll , det var ett 20 till 30 tal epa och Volvo raggar bönder som stod samlade utan För macken , det var något hästväg , undrar vad dpm .gjorde , dom stirra rätt gött också när jag gick in och betala. Har även hört att Bengtsfors / dalsland stämmer in bra på beskrivningen , rätt sorgligt egentligen att en ort haft ett bruk dom förlitar sig på , sen läggs det ner och alla flyttar och dom som inte flyttar få gå på socialbidrag resten av livet.
Citera
2019-12-05, 02:19
Medlem
Malmö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här