2019-10-28, 16:09
Medlem
Hej Flashback!

Sedan jag installerade MacOS Catalina så får jag detta felmeddelande varje gång jag uppmanas skriva in mitt lösenord för mitt Apple-ID. Börjar faktiskt bli ganska störande, jag vet ju att jag har rätt lösenord.

Någon mer med samma problem, och vad kan man göra åt detta?

Tacksam för svar!
Citera
2019-10-28, 19:00
Medlem
BloodRedMoons avatar
Säkert iCloud som spökar. Försök att logga ut från iCloud och se om det löser sig.
Citera
2019-10-29, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BloodRedMoon
Säkert iCloud som spökar. Försök att logga ut från iCloud och se om det löser sig.

Okej, ska försöka med det.

Thanx!

Edit: Jag kunde inte logga ut från iCloud heller, samma felmeddelande kommer upp när jag försöker. :-/
Senast redigerad av Cherrybeat 2019-10-29 kl. 11:47.
Citera
2019-10-31, 14:16
Medlem
Jag har löst problemet

Verkar som att det avhjälptes med att vara uppkopplad med wifi istället för kabel.
Citera
2019-11-02, 14:58
Medlem
Funkar inte helt klockrent på MacBook 2013...
Mer exakt så kan jag inte fälla ihop datorn - utan att den avslutar alla program - för att sedan när jag öppnar hävda att dessa stängdes av felaktigt. Får frågan om jag vill öppna dem igen varvid alla program öppnar och öppna dokument/flikar återskapas. Otroligt irriterande.
Citera
2019-11-02, 19:59
Moderator
Rassas avatar
Flyttar ut inlägget till en egen tråd då det handlar om ett problem med Catalina på en kompatibel Mac, och inte installation av Catalina på en officiellt icke kompatibel Mac. Vi kan gärna hålla andra frågor kring problem med Catalina i denna tråd. / Moderator
Citera
2019-11-02, 20:19
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Funkar inte helt klockrent på MacBook 2013...
Mer exakt så kan jag inte fälla ihop datorn - utan att den avslutar alla program - för att sedan när jag öppnar hävda att dessa stängdes av felaktigt. Får frågan om jag vill öppna dem igen varvid alla program öppnar och öppna dokument/flikar återskapas. Otroligt irriterande.

Förmodligen kraschar processen som håller i gång alla startade applikationer när datorn går i vila. Det kan nog vara svårt att lösa utan att se till att ha en backup, gärna via TimeMachine, starta om på återställningspartitionen, radera Macintosh HD och installera om macOS. Återställ sedan från backupen.
Citera
2019-11-05, 22:53
Medlem
Kongruensbojds avatar
Har liknande problem. Det gäller Apple Music som inte går att varken aktivera eller logga in på. Man får felmeddelande 1001.

Enligt folk på nätet hjälper endast ominstallation av Catalina där man under processen INTE loggar in med sitt Apple-id utan väntar till senare.

Uselt av Apple att inte åtgärda denna bugg.
Citera
2019-11-06, 21:21
Moderator
Rassas avatar
Vi håller diskussioner kring problem med macOS Catalina i den här tråden. /moderator
Citera
2019-11-06, 21:26
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Har liknande problem. Det gäller Apple Music som inte går att varken aktivera eller logga in på. Man får felmeddelande 1001.

Enligt folk på nätet hjälper endast ominstallation av Catalina där man under processen INTE loggar in med sitt Apple-id utan väntar till senare.

Uselt av Apple att inte åtgärda denna bugg.

Har du uppdaterat till 10.15.1? Där finns en hel del buggfixar.

Läste att en del löste detta problem genom att skapa ett nytt användarkonto och logga in mot iCloud och Apple Music där. Lite drygt att göra så, men kanske en work around tills Apple släpper en buggfix.
Citera
2019-11-06, 22:44
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Har du uppdaterat till 10.15.1? Där finns en hel del buggfixar.

Läste att en del löste detta problem genom att skapa ett nytt användarkonto och logga in mot iCloud och Apple Music där. Lite drygt att göra så, men kanske en work around tills Apple släpper en buggfix.
Blåste datorn och lade in Catalina från scratch när datorn kom förra veckan, så det borde vara senaste versionen (kan kolla senare).

Jo, läste också om knepet med nytt användarkonto. Men vad händer med mitt Bilder-bibliotek då? Orkar faktiskt inte fibbla för mycket. Är felet inte åtgärdat i slutet av månaden byter vi i familjen till Spotify istället.
Citera
2019-11-27, 23:03
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Blåste datorn och lade in Catalina från scratch när datorn kom förra veckan, så det borde vara senaste versionen (kan kolla senare).

Jo, läste också om knepet med nytt användarkonto. Men vad händer med mitt Bilder-bibliotek då? Orkar faktiskt inte fibbla för mycket. Är felet inte åtgärdat i slutet av månaden byter vi i familjen till Spotify istället.

Hur kommer det sig att Apple inte kan fixa problemen med Catalina?
Apple lär ha att antal medarbetare som borde kunna fixa detta på en dag eller två. Medarbetarna borde inte få lämna byggnaden innan detta är fixat, svårare än så borde det inte vara...

Det vore extremt konstigt om Apple inte kan fixa detta. De, om någon, borde kalla in alla som har varit inblandade i Catalina och bara lösa problemet.
Senast redigerad av Pajosv 2019-11-27 kl. 23:10.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in