2019-11-27, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sexpanelen
Är det någon som kommer ihåg vilka sidor som det skrev om MGM’s elförbrukning?

Precis. Någon nämnde att 30 kw har förbukats på en dag. Vilket är orimligt mycket för en lägenhet. Typ micro och ugn på max samtidigt under 8 timmar i sträck. Då har man sannerligen intresse för matlagning
Citera
2019-11-27, 22:29
Medlem
Marsipanankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
https://www.missingpeople.se/sv/stod-oss/

Tack för att du finns

Jag är bara en enkel liten spelare på något av Regionens sjukhus, som hoppas pengarna kommer till användning i ett gott syfte!
Tack!
Citera
2019-11-27, 22:30
Medlem
När exakt såg hon senast? Vilken dag?

Jag tänker att även om familjen haft kontakt med henne så betyder det ju inte samtal tex utan kanske sms. Och då kan det ju vara MGM som skrivit dem.
Och då kanske hon har varit borta längre än man trott.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hulta79
Har sett på wilmas fb att hennes "syster" raderat alla inlägg som hon delat om försvinnandet. Har hon tagit bort fb? Varför?🤔

Verkar så, konstigt.
Citera
Medlem
JacanDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
var finns uppgifter om att det skall hållas presskonferens imorgon?
https://polisen.se/aktuellt/pressmeddelanden/2019/november/pressmote-om-forsvunna-wilma-andersson/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Och ditt "nja" menas med... vad? Du bekräftar vad jag säger. Så vad invänder du dig emot med ditt "nja"?
Hundar följer spår. Men en doft i ett trapphus där något har förflyttats finns inte på kartan. Det handlar inte om "troligen". Men där en kropp legat en bra stund finns kraftiga doftavtryck. En förflyttad kropp genom ett utrymme kan med all sannolikhet inte kännas av hundarna efter 3-4 dagar. Efter kvart, absolut, men inte efter så lång tid som det troligen är fråga om här.

Jag kanske missförstod dig. Jag uppfattade att du menade att en kropp måste ligga/vara i kontakt med en yta minst 20 min för att liklukt ska fastna i utrymmet och det behövs inte. Doftmolekyler färdas i luften och kan därmed kvarstanna i ett utrymme ganska länge. Direkt ytkontakt definitivt väldigt lång tid, månader.
Citera
2019-11-27, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birne
Precis. Någon nämnde att 30 kw har förbukats på en dag. Vilket är orimligt mycket för en lägenhet. Typ micro och ugn på max samtidigt under 8 timmar i sträck. Då har man sannerligen intresse för matlagning

Står i trådstarten tror jag, annars använder man sökfunktionen och söker på elförbrukning.
Citera
Medlem
ThirdMs avatar
En liten uppmaning i all välmening till alla som nyss ramlat in i tråden. Läs första inlägget till att börja med.
Sen om man är nyfiken på nåt av alla 1000+ obekräftade rykten som skrivits i tråden kan man försöka söka efter det. Alla rykten har redan diskuterats i timmar och det är väldigt tröttsamt om vi ska gå ett varv till med allt som har skrivits.
Citera
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shookers
Men vem tar sig tid eller ens blir skitnödig när en kropp ska gömmas? 😂

Det är adrenalinet som gör det. Du kan inte knipa i det läget. Kroppen har tagit över. Mycket vanligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hulta79
Har sett på wilmas fb att hennes "syster" raderat alla inlägg som hon delat om försvinnandet. Har hon tagit bort fb? Varför?🤔

Va? Såg hennes systers inlägg, hon spammade om försvinnandet i olika grupper under flera dagars tid. Jag la märke till att de ej hade samma efternamn, rykte de lät märkligt. Var de inte helsyskon?! Va gör systern nu och har hon tagit bort sin FB?!
Citera
2019-11-27, 22:32
Medlem
Osceolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shookers
Men vem tar sig tid eller ens blir skitnödig när en kropp ska gömmas? 😂

Är vanligt med en adrenalinkick efteråt och att man då blir skitnödig. Finns flera bevis på detta, Lisa Holms mördare till exempel.
Citera
2019-11-27, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag håller med. Något skumt är det. Ville han skapa falska bevis, för familjen och omgivningen, om hennes o-trohet? Med tanke på hur han betett sig på skolan mot Ws klasskompisar så verkar han mer än normalstörd. Tror han skulle kunna gå långt för att få sin vilja igenom. Inställsam mot hennes familj, men annars en hustyrann.

Hört samma sak om hans beteende. Är kanske inte orimligt att han utfört dådet. Men tidigare flickvänner alternativt svärföräldrar borde lämna info. Kanske inte har med fallet i sig att göra men stärka aningar om MGM avvikande normalbeteende
Senast redigerad av birne 2019-11-27 kl. 22:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in