2019-11-26, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Det var ett klipp där man såg sökare på parkeringen som skrattade och det är ju inte ok i allvaret kan jag tycka
Tycker du att dom skall gå runt hela dagen och gråta eller? Uppenbarligen så bryr man sig om man är ute och letar, det betyder inte att man inte kan ha en komisk konversation om något annat under tiden.
Citera
2019-11-26, 13:23
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Kan vi inte hjälpas åt att göra en karta.
Vad är det för olika adresser och platser vi känner till?

Utgångsplatsen är ju Göteborgsvägen 23C, men vad har vi mer?
Gärningsmannens pappa: Friarleksvägen 3. Enligt Eniro tar det 6min att köra där emellan, 4,4 km.
Citera
2019-11-26, 13:24
Medlem
Pappas adress, Sökningar som polis gått ut med i Ljungskile, Ulvsundavägen, Vassbovägen om jag kommer ihåg rätt. Vi måste gå igenom alla notiser med sökningar för att få någon slags bild var man varit.
Jag har inte tid mer idag, men uppskattar om någon kan börja med en karta. ta med brännplatserna också.

Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Kan vi inte hjälpas åt att göra en karta.
Vad är det för olika adresser och platser vi känner till?

Utgångsplatsen är ju Göteborgsvägen 23C, men vad har vi mer?
Citera
2019-11-26, 13:26
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Hm. De er sikkert duktiga - hunder, polis og alt. Men i sommer var det en 15 år gammel tjej som forsvant der jeg bor. Hundepatruljer og søkemannskap letade noen timer under en dag. De fant henne død noen meter fra plassen politiet stod parkert med sine biler.

Om hundene har så gode neser, hvorfor hittade dom inte henne med det samma?

Sorry svorsk, men orker ikke oversette 😅

Kanske liket inte hade hunnit börja lukta. Hundarna sökte en liklukt som inte fanns.
Citera
2019-11-26, 13:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MinaJagoDu
Tack för snabbkursen men vad eller vilket av detta är relevant till frågan jag ställde/undrade över.SOM VAR ATT 2 PERSONER INTE ÄR LIKA MED KLAN.Vi pratar om 2 st misstänkta/medgärningsmen att då utgå ifrån att detta har med en KLAN och göra när det är 2 personer som är misstänkta låter lite väll långsökt i mitt tycke.Sen som jag sagt innan hade det vart flera personer inblandad så hade dem med säkerhet lämnat efter sig mycket mer spår därför utgår jag ifrån att det ej kan ha vart mer än 2 personer och således finns det inte nån fog eller grund att komma med än fler teorier o fantasier o skräpa ner detta med.
Förstår inte en mening av vad du försöker säga här.

Vet vi fortfarande inte vilken bil som sattes i brand den 23 november runt kl 08.00?
I den tes Polisen följer så har medhjälp och bil använts.
Det fanns inga kopplingar mellan bilägare och MGM/närstående här?
Citera
2019-11-26, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Just kurder vat jag inte, men det första sökningen på "murdered because she wouldn't convert to islam" ger:
Failed Afghan asylum seeker is arrested in Germany for killing his girlfriend because she refused to convert to Islam
https://www.dailymail.co.uk/news/article-5505025/Failed-Afghan-asylum-seeker-arrested-killing-girlfriend.html

Kanske hittar man några kurder längre ner i sökresultatet, om man orkar leta.

Jag tror inte att det är det som hänt i det aktuella fallet, men att det aldrig skulle ha hänt är inte heller trovärdigt.

Fallet du refererar till faller inte under kategorin hedersmord. Mireille B. hade lämnat Ahmad S. och inlett ett nytt förhållande med en annan man. Det stämmer att han velat förmå henne konvertera till islam, vilket var ett av skälen till att hon lämnade honom, fast motivet till mordet var svartsjuka i kombination med en narcissistisk personlighetsstörning:
https://www.rtl.de/cms/urteil-im-mireille-prozess-ahmad-s-wurde-zu-einer-lebenslangen-freiheitsstrafe-am-landgericht-flensb urg-verurteilt-4289443.html
https://www.faz.net/aktuell/gesellschaft/kriminalitaet/lebenslange-haft-fuer-mord-an-junger-flensburgerin-16025825.html

Jag hävdar inte att det aldrig hänt att någon mördats eftersom de inte velat konvertera. Jag undrar hur vanligt det är att kurdiska klaner utför hedersmord på vita, västerländska kvinnor/flickor av de skäl som flera tagit upp i tråden. Av allt att döma är det ytterst ovanligt, vilket förvisso inte säger någonting om det aktuella fallet. Fast utifrån vad vi vet tyder heller ingenting, inklusive hur (o)vanligt det är med den typen av hedersmord, på att ett sådant motiv skulle vara troligt i det här tragiska fallet.
Citera
2019-11-26, 13:31
Medlem
Linusida77s avatar
En fråga , stämmer det att polisen har brutit upp golvet hos det mtg. Med tanken på att han sitter häktad misstänkt för mord så gör jag ett antagande att brottet har skett i hans lägenhet då polisen ev har funnit en större mängd av blod ,därav brutit upp golvet ( om det nu stämmer )

Sedan blir jag föga förvånad över mångas livliga fantasier och "kollat för mycket på film " senarium.

Mtg har handlat i panik, han är troligen en första förbytare. Ingen serie mördare vi har att göra med.

Om han nu har bragt livet ur wilma, vilket han troligen har gjort för jag har stor tillförlit till polis och åklagare så är kroppen i närheten ,inom en radia på 2 mil. Och nej han har inte grävt ner henne. Troligen bara gömd. Han har varken redskapen, tiden, eller årstiden som talar för.

Det är mer troligt att hon ligger under bråtte.

Skulle fallet vara att han har lämnat kroppen till havs måste han ha tillgång till båt. Så nej, isådantfall har kroppen dumpats vid en bro. Jag känner.dock inte till området. Men jag förutsätter att polisen har scannat av ev kameror och ev bil som kan ha används.
Citera
2019-11-26, 13:32
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Hm. De er sikkert duktiga - hunder, polis og alt. Men i sommer var det en 15 år gammel tjej som forsvant der jeg bor. Hundepatruljer og søkemannskap letade noen timer under en dag. De fant henne død noen meter fra plassen politiet stod parkert med sine biler.
Om hundene har så gode neser, hvorfor hittade dom inte henne med det samma?
Sorry svorsk, men orker ikke oversette 😅

Hundar är nog lite oförutsägbara. Ibland är de inte koncentrerade och vill inte arbeta. Jag tror det beror på hundföraren till stor del, de måste kunna läsa av när deras hund verkligen söker på rätt sätt.
Citera
Medlem
En tanke bara...
Om MGM skulle ta bilen ( ensam ) hämta pappsen åka vidare fjällvägarna upp mot Ellenö, man passerar några vattendrag på vägen samt en del broar och kulvertar att dumpa eller gömma ett lik i, tror inte denna vägen är speciellt trafikerad nattetid. Sedan tar han/de bilen förbi Ellenö och 172:an ner mot Uddevalla, svänger in mot Hundklubben och tar sig vidare till den misstänkta brandplatsen vid Dynamitbacken. Som sagt en teori bara...
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Fallet du refererar till faller inte under kategorin hedersmord. Mireille B. hade lämnat Ahmad S. och inlett ett nytt förhållande med en annan man. Det stämmer att han velat förmå henne konvertera till islam, vilket var ett av skälen till att hon lämnade honom, fast motivet till mordet var svartsjuka i kombination med en narcissistisk personlighetsstörning:
https://www.rtl.de/cms/urteil-im-mireille-prozess-ahmad-s-wurde-zu-einer-lebenslangen-freiheitsstrafe-am-landgericht-flensb urg-verurteilt-4289443.html
https://www.faz.net/aktuell/gesellschaft/kriminalitaet/lebenslange-haft-fuer-mord-an-junger-flensburgerin-16025825.html

Jag hävdar inte att det aldrig hänt att någon mördats eftersom de inte velat konvertera. Jag undrar hur vanligt det är att kurdiska klaner utför hedersmord på vita, västerländska kvinnor/flickor av de skäl som flera tagit upp i tråden. Av allt att döma är det ytterst ovanligt, vilket förvisso inte säger någonting om det aktuella fallet. Fast utifrån vad vi vet tyder heller ingenting, inklusive hur (o)vanligt det är med den typen av hedersmord, på att ett sådant motiv skulle vara troligt i det här tragiska fallet.

Hedersmord utförs inom familjen/släkten möjligvis mördad i så fall för att den lille känner sig kränkt, men handlar mer om svartsjuka än folks teorier om hedersmord.

Hedersmord, eller skammord, är ett ofta planerat mord på en familjemedlem eller släkting för att återupprätta familjens, klanens eller gruppens heder, som offret på något sätt anses ha vanärat. Hedersmord och annat hedersvåld är våld i nära relationer som motiveras av hederskultur.
Citera
2019-11-26, 13:35
Avslutad
En tjej med hennes utseende ska ha setts i en stadsdel av Linköping i samband med hennes försvinnande. Såg det i en tråd på FB som märkligt nog nu är borttagen igen.
Citera
2019-11-26, 13:36
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Pappas adress, Sökningar som polis gått ut med i Ljungskile, Ulvsundavägen, Vassbovägen om jag kommer ihåg rätt. Vi måste gå igenom alla notiser med sökningar för att få någon slags bild var man varit.
Jag har inte tid mer idag, men uppskattar om någon kan börja med en karta. ta med brännplatserna också.
Vad fanns på Ulvsundavägen och vart skulle de ligga? Hittar inte den vägen i Ljungskile eller Uddevalla.

EDIT: Var de Ulvesund i Ljungskile?
Senast redigerad av aina08 2019-11-26 kl. 13:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in