2019-11-25, 22:53
Medlem
Jag är sugen på att köpa en lägenhet i Stockholm. Jag undrar vilket område jag ska titta på. Jag har ej spenderat mycket tid i staden så jag känner ej till så mycket. Jag spenderade en vecka på Östermalm och Djurgården i somras, och det gillade jag skarpt. Jag letar efter ett område där jag inte kommer se mycket utlänningar och där arkitekturen är vacker.

Är Östermalm det bästa som finns att tillgå i Stockholm? Ifall man vill få lite fler kvadratmeter för pengarna, finns där några andra ställen jag bör kika på också?
Citera
2019-11-25, 22:58
Medlem
Ta en titt på söder, där bor alla vita journalister.
Har för mig att det är högst andel svenskar där i hela innerstaden. Dessutom bland de billigare delarna.
Citera
2019-11-25, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abloodywar
Har för mig att det är högst andel svenskar där i hela innerstaden. Dessutom bland de billigare delarna.

Ok, men jag vill inte bo bland hipsters och miljöpartister heller. Hellre det än invandrare såklart, men det är fortfarande inte optimalt.
Citera
2019-11-25, 23:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Ok, men jag vill inte bo bland hipsters och miljöpartister heller. Hellre det än invandrare såklart, men det är fortfarande inte optimalt.

Dom vill tydligen inte heller bo bland invandrare.
Citera
2019-11-25, 23:20
Medlem
Östermalm ?
Citera
2019-11-25, 23:48
Medlem
Mackan52s avatar
Trakterna kring Aftonbladet.

Vitare blir det inte
Citera
2019-11-25, 23:50
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:

Men då ska du inte bo i Fjollträsk ditt miffo, trodde du det bodde normala människor där? "Vit" betyder inte per automatik att man är normal.
Citera
2019-11-26, 00:06
Medlem
NorthSNKRs avatar
Budget inget problem eller? Isf Östermalm.
Annars kanske Riemersholme eller Norra Djurgårdstan
Citera
2019-11-26, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abloodywar
Kan lova dig att det inte är vitt här. Var ute med hunden alldeles nyss och kände mig väldigt ensam som -vit -svensk -europé. Detta vid Medborgarplatsen/Slussen
Citera
2019-11-26, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Fjollträsk

"Fjollträsk" är välanvänt i hembräntkretsar norr om Dalälven... Hellre Stockholm än nån WT-håla mitt i ingenstans där nackmuschen frodas, Sofiero är fredagsnöjet och det lokala rallyt är årets händelse.
Citera
2019-11-26, 01:07
Medlem
Kniv-Yxas avatar
Södermalm är ett trevligt område med fina hus.
Citera
2019-11-26, 01:11
Medlem
Pestoleras avatar
Citat:
Invandrare, var kommer du själv ifrån ? Skitsamma Waxholm är mitt tips.
Senast redigerad av Pestolera 2019-11-26 kl. 01:13. Anledning: tillägg till text
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in