2019-11-25, 19:05
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
De får använda sig av fler hundar. Minns en gång när jag såg en hund på tv som lyckades sniffa upp en död människa från en liten båt, och den här personen låg långt under vattnet. Imponerande.
Var tillsammans med en tjej vars pappa hade hund och jobbade med liksök. Grymma hundar de där. Känner av lukt från flera meters djup.
Citera
2019-11-25, 19:05
Medlem
Att inte Fikk eller missing people flyttar sig till Ljungskile
Citera
2019-11-25, 19:07
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MenVadVetJag
Jag åkte för att kika på ett område som jag pratat om redan innan mgm blev anhållen.
Vet inte om de letat där än, och ville se om jag kunde se något innan man slår på stora trumman så det blir som i Ljungskile, ett "förlorat" dygn.
Jag stod en bit in på en väg, och gick ur bilen för att se om det var nedtrampat in i skogen, eller om jag kunde känna någon lukt. Gick ca 75-100 meter.
När jag gick tillbaka mot bilen kom ovan sagda skåpbil.
Den stannar precis efter infarten där jag står, glor lite, backar sedan och vänder om och kör tillbaka. Det är bara konstigt, med tanke på var det var.
Jag letar efter företag som heter liknande, men hittar inget.
Kanske är det polisen som lurpassar?
Den skåpbilen som tillhör en skrot i munkedal eller vad det var?
Citera
2019-11-25, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Borde letas mer i sjön vid Aröd...

Där har det sökts:
https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/polisen-avslutar-insats-i-ljungskile-riktar-in-sig-på-uddevalla-1.20565209

Polisen är i Ljungskile trakterna nu igen och söker!
Citera
2019-11-25, 19:08
Medlem
Om vi människor kan känna dofter på en yta som motsvarar ett frimärke, kan hundar känna av en hel fotbollsplan

Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Var tillsammans med en tjej vars pappa hade hund och jobbade med liksök. Grymma hundar de där. Känner av lukt från flera meters djup.
Citera
Medlem
dryopteriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja, ingen vill släpa på ett mördat lik onödigt länge. Oftast dumpas kroppen så fort det går.
i normala fall ja, men gällde inte mordet på Hans Johansson i Helenelund, där mördaren åkte runt med liket ett helt år. lite OT.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
De får använda sig av fler hundar. Minns en gång när jag såg en hund på tv som lyckades sniffa upp en död människa från en liten båt, och den här personen låg långt under vattnet. Imponerande. Var en dokumentär om ett brottsfall.

Ja riktigt imponerande, ett lik ner mot 60 meters djup kan dom sniffa rätt på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thetruesayer
Någon form av uppgift gör ju att det området varit och är intressant för utredningen. Antingen kan de vara så att de hellre genomsöker en gång för mycket för att verkligen vara säkra på att det inget finns. Eller så kan de ju vara så helt enkelt att de fått mer information/svar om något som gör att de fortsätter sök på samma områden som tidigare. Ljungskile är det som det handlar om nu igen alltså.

Så är det oftast att man tar om vissa områden, kan vara på vilket sätt området tidigare är genomsökt. kan man dessutom sätta in likhundar så ökar möjligheten att hitta ett undangömt lik avsevärt. Faktiskt väldigt sällan just frivilligorganisationerna hittar liket, det brukar vara vovvar eller helt enkelt slumpen. Man kanske kör uteslutningsmetoden och ringar in möjligt område efter förhör, vittnesuppgifter eller mastspårning av mobiler och ett tidigare genomsökt område blir återigen intressant. Sökkedjor i all ära men det är definitivt inte lätt att hitta en saknad person och framförallt om mgm gömt/täckt över eller t.o.m. grävt ner offret. Då är vovvar guld värda i söken.
Citera
2019-11-25, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Sker detta just nu i Ljungskile? Sök med båtar och hundar menar jag. Om hon ligger i vatten börjar kroppen att flyta uppåt vilket kanske hundar nu kan känna kadaverin av. Hoppas att de har något på gång nu

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=7347756

Japp de är där nu med hundpatruller iallafall!!
Citera
2019-11-25, 19:10
Medlem
gastriddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Dom står kvar. Du får scrolla längre ner för bilarna visas en bit ner på sidan.

Vad heter fadern?
Citera
2019-11-25, 19:10
Medlem
BeatriceCencis avatar
Varför finns det helt olika uppgifter på ratsit och mrkoll om vilka personer som är folkbokförda med MGM:s pappa?

På ratsit står att 4 personer är folkbokförda i pappans lägenhet,

https://www.ratsit.se/19750624-Shabaz_Ahmed_Saed_Uddevalla/aHv9tE_qQDVpUXR6wMDxsnhziPlNJGfTEfvi-ENibw8

men på mrkoll står han som enda person i sin lägenhet. Har ratsit förlegade register eller är det mrkoll som inte hänger med?

https://mrkoll.se/person/Shabaz-Ahmed-Saed-Friarleksvagen-3-Uddevalla/sqqkmUxaulaTuerAdYQacYfrsqqkcYfrkyqRaQbTAQmpuhQuer ArahA
Citera
2019-11-25, 19:11
Medlem
Dags att tillkalla likhunden ”Ace” som fann Kim walls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in