2019-11-25, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vancover89
håller med skulle tagit det samtidigt som häktningen
Får rätta mig här; bilen har vart gömd och efterlyst så dem har inte kunnat ta in den förrän nu.
Citera
2019-11-25, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Med "fjäskig" menar jag den normala tillskärpningen man gör när man är ute bland människor, dvs går rakryggad, har ordentliga kläder på sig, är artig mm.

När jag var yngre och en tjej gjorde slut, då ville jag inte prata om det med någon, och undvek att berätta det även för mina närmaste. Och om tjejens anhöriga då hade kontaktat mig och frågat var hon var, då hade jag troligen bara sagt att jag inte vet.
Om de hade fortsatt pressa mig eller bett mig hjälpa till att leta efter henne, då hade jag nog direkt tänkt att hon var ute med någon annan kille, och att det sista hon vill är att jag ska gå ut och leta efter henne tillsammans med hennes anhöriga. Och jag hade nog blivit irriterad på hennes anhöriga och bett dem gå därifrån. Det är iallafall så jag minns att jag betedde mig då mot mina anhöriga.

Så uppgifterna om att han var oengagerad i hennes försvinnande och tyken mot hennes anhöriga, de blir värdelösa om han säger att hon gjorde slut och lämnade lägenheten. För då är det rimligt att anta att hon hade en annan kille, nån som hon kanske inte kände så väl men var kär i, och då är förstås han minst lika mycket misstänkt för hennes försvinnande som MGM är.
För varför ska man direkt anta att han ljuger om att hon gjorde slut, när det är högst vanligt att förhållanden tar slut?

Och något måste ju MGM ha sagt om Wilma eftersom han nekar till anklagelserna. Han kan ju inte ha sagt att hon först var i hans lägenhet och sen gick hon plötsligt upp i rök framför ögonen på honom. Han måste ju istället ha sagt antingen att han lämnade lägenheten först och när han kom tillbaka då var hon inte där och kom aldrig tillbaka, eller att hon lämnade lägenheten först och aldrig kom tillbaka.

Tills dess att det kommer fram något verkligt komprometterande mot MGM, så ser jag ingen större chans/risk att han fälls. Jag utgår ifrån det vi vet nu, det som polisen/åklagaren har gått ut med hittills. Och jag bortser ifrån att han är häktad på sannolika skäl, för man kan inte fälla någon bara för att han har varit häktad.

Hehe, känner inte igen mig, men skit i det.

Du vänder på allting. Man blir inte häktad på den högre misstankegraden, sannolika skäl, utan att presentera något för åklagaren. Det viktigaste av allt väljer du att bortse ifrån. Det är helt ok att vara okunnig, men skriv mindre och tänk/läs mer, så lär du dig något, och tråden slipper massa skit att scrolla förbi.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Hej på er! Är det någon av er andra som lagt upp häktningsprotokollet? Jag har nu fått det på mail men dom har lagt det i "zip" och jag vetefan hur man gör. Om någon kan hjälpa mig med detta så skriv pm.

Det stod inget intressant i protokollet. Delar var sekretessbelagda.
Citera
Medlem
Någon nämnde tidigare i tråden om en svart SUV och även att dennes sambo blivit stoppad av polis som letade efter en svart SUV tidigare.

Är det den bilen som nämns här tro? Kanske redan blivit bekräftat tidigare i tråden, men det skrivs så otroligt mycket här så svårt att keep up.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zGwEbr/sokandet-efter-wilma-17-bil-tagen-i-beslag

Citat:
Under lördagen togs ett fordon i beslag som fram till dess varit efterlyst skriver GT. Enligt obekräftade uppgifter misstänker polisen att bilen användes i samband med försvinnandet och ska vara knuten till mannen som fortfarande misstänks för skyddande av brottsling.

En teknisk undersökning ska nu göras av bilen, uppger tidningen
Citera
2019-11-25, 11:22
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Får rätta mig här; bilen har vart gömd och efterlyst så dem har inte kunnat ta in den förrän nu.

Exakt var hittades en röd Ford, finns det information någonstans som bekräftar det i så fall?
Citera
2019-11-25, 11:24
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Hehe, känner inte igen mig, men skit i det.

Du vänder på allting. Man blir inte häktad på den högre misstankegraden, sannolika skäl, utan att presentera något för åklagaren. Det viktigaste av allt väljer du att bortse ifrån. Det är helt ok att vara okunnig, men skriv mindre och tänk/läs mer, så lär du dig något, och tråden slipper massa skit att scrolla förbi.

Exakt

Dessutom finns det ytterligare en misstänkt i fallet.
Citera
2019-11-25, 11:25
Avslutad
Som jag sagt sedan i onsdags. Bevisen finns i en utav pappans 3 bilar.
Citera
2019-11-25, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
sr.se

Aftonbladet

Pappan verkar på ett sydländskt vis ”lova!” att sonen inte gjort något. Det stärker med andra ord misstankarna ytterligare.

Teori:

Mord i pojkvännens lägenhet.
Wilma förs ut på natten från lgh.
Någon av familjens bilar används vid bortförandet. Pappan kanske hjälper till.
MGM häktas.
MGM:s pappa förhörs.
MGM:s pappa ”lovar” att de är oskyldiga.

Pappan ”lovar” att sonen inte gjort något eftersom det är pappan som kört iväg med W.
Sonen har varit kvar i lägenheten och städat.
Därför kan sonen i förhör inte säga var W finns eftersom han inte var med i bilen.

Egen teori.
Citera
2019-11-25, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs88
MGM's tystnad verkar hålla då han känns typ 100% säker på att kroppen aldrig kommer hittas.

Har för mig att jag läste att MGMs pappa hade kontakter i 'undre världen'?
Kan ju vara så att han akut bett om en tjänst efter att MGM kommit med en död W (som pappan ändå inte gillade?) och att det kan vara så att MGM faktiskt inte själv vet vart kroppen finns längre, och kanske inte heller pappan.
Och det behövs ju inte heller finnas telefonlistor med in och utgående samtal för detta heller, MGMs pappa kan ju ha vetat vart han kan åka vilken som helst tid på dygnet och kan ju därför bli ännu svårare att ens koppla.

Och att pappan sagt till MGM att hålla tyst i förhör - 'detta har inte hänt' typ..
(därför mgm fortsatte jobba som att inget hänt innan pådraget startade..?)

Skulle ovan inte stämma så tror jag absolut att det kan vara så att mgm gömt kroppen hos någon av de han är hos inom hemtjänsten, många sjuka äldre har ingen som helst koll på deras tomter eller uthus och det vet mgm om och har hittat ett perfekt gömställe?
Har mgm gömt kroppen själv så tror jag inte den är långt borta utan någonstans där han känner sig 'säker'.

Måste även tillägga (i mitt långa svamlande inlägg) att det är så HIMLA förjävligt att han inte bara kan säga vart kroppen är så hennes anhöriga får hem henne och alla kan få ro.
(men han kanske som sagt själv inte vet vart hon är..)

Pappan har självklart instruerat sonen, pappans order väger nog väldigt tungt. Tyngre än W och hennes familj.

Tyvärr handlar det ju inte bara om att få hem flickan utan att hon hittas så det går att fastställa dödsorsaken. Har man valt att inte "mumifiera" henne i plastsäck efter plastsäck och metervis med silvertejp tar natur och djur snabbt över, Bara att hoppas att man packat in henne rejält.
Citera
2019-11-25, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hetsmongo
Som jag sagt sedan i onsdags. Bevisen finns i en utav pappans 3 bilar.

.... ja, eller nån bil på verkstan som varit inne o därmed haft tillgång till - hoppas polisen kan tänka utanför ”boxen”
Citera
2019-11-25, 11:32
Medlem
tinkyminkys avatar
https://minfil.com/xa03H2B1nb/D9F8830C-475F-4E08-9527-C03A07F3798A_png

https://minfil.com/v605H7B4na/FB51EB50-B4D3-4221-A561-BD13B55132E9_png

https://minfil.com/z908HeB7ne/65F275A6-C04E-456F-B0D6-EA2A58820070_png

Häktningsprotokoll. Tack Ladyjo för hjälpen!
Citera
2019-11-25, 11:33
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heeesss
En annan typ maskin som ligger på en effekt av ca 2000W är Ång-tvättare. Mycket effektiv rengöringsmetod.

"Ångrengöring är både en effektiv och miljövänlig lösning. Med en ångtvätt kan du rengöra nästan allt i hemmet, från golv och textilier till vitvaror och svåråtkomliga fogar och skarvar. Den heta ångan dödar bakterier och svampsporer, och löser effektivt upp alla typer av smuts."

källa: https://konsumentmagasinet.se/aangtvaett-test/

samt t.ex.:

"Om du har avgjort att din soffa klarar ångtvätt kan du skratta dig lycklig. Du kan hyra en eller använda din egen bärbara ångtvätt, men professionell utrustning gör ett bättre jobb. Tänk på att inte ha för hög värme. Använd inte för mycket tvättmedel. Om det är skum eller tvålbaserat lämnar det oönskade rester eller som en film över tyget. Och det är på kort sikt. På lång sikt kommer det dra till sig smuts och få klädseln att stelna. Begreppet ångtvätt (som faktiskt är extremt varmt vatten med högt tryck) är att bryta upp och extrahera damm och smuts, så extra tvättmedel spelar ingen roll. Gå över hela soffan med ångtvätten. Det bör inte vara något problem om du gör jämna drag med ångtvätten och suger upp så mycket fukt som möjligt. Om du har envisa fläckar kan du applicera några droppar rengöringsmedel direkt på fläcken och upprepa korta drag över fläcken. Men använd aldrig för mycket tvättmedel, regelbunden rengöring med ångtvätt är bättre för soffan.

Du kan blanda en egen fläckborttagare av ättika och vatten. Förbehandla fläcken med en pensel. Det finns ingen magis fläckborttagare som man kan använda som ett mirakelmedel. Flera av de effektiva fläckborttagarna är väldigt sura och bör användas av ett proffs med rätt utrustning. Du måste ha i åtanke att vissa fläckar kan vara permanenta. I vissa fall kommer dina ansträngningar inte leda till det förväntade resultatet. Oftast är de ljusa fläckarna värst. Senap, urin, fruktjuice och andra ljusa fläckar. När du är klar med rengöringen är det bra om du lämnar fönstret öppet för att säkerställa en snabb torkning av soffan. Detta kan ta mellan 1-4 timmar."

källa: https://xn--flyttstdninggteborg-mwb89a.se/reng%C3%B6ra-soffa/

Bara en tanke....

Så bra tanke!! Jag har för mig att ångtvättsmaskinet brukar vara tysta vilket kan förklara att den pratglada grannen säger sig inte ha hört nåt från lägenheten sen bråket!

Hoppas nån har ringt in tipset om elförbrukningen (så lätt för polisen att ringa ett samtal och höra om det stämmer) och sedan är det att kolla vilka maskiner som varit uthyrda den lördagen. Hans familj kanske äger sån maskin det borde man undersöka!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in