Citat:
Ursprungligen postat av
vemsa
Med "fjäskig" menar jag den normala tillskärpningen man gör när man är ute bland människor, dvs går rakryggad, har ordentliga kläder på sig, är artig mm.
När jag var yngre och en tjej gjorde slut, då ville jag inte prata om det med någon, och undvek att berätta det även för mina närmaste. Och om tjejens anhöriga då hade kontaktat mig och frågat var hon var, då hade jag troligen bara sagt att jag inte vet.
Om de hade fortsatt pressa mig eller bett mig hjälpa till att leta efter henne, då hade jag nog direkt tänkt att hon var ute med någon annan kille, och att det sista hon vill är att jag ska gå ut och leta efter henne tillsammans med hennes anhöriga. Och jag hade nog blivit irriterad på hennes anhöriga och bett dem gå därifrån. Det är iallafall så jag minns att jag betedde mig då mot mina anhöriga.
Så uppgifterna om att han var oengagerad i hennes försvinnande och tyken mot hennes anhöriga, de blir värdelösa om han säger att hon gjorde slut och lämnade lägenheten. För då är det rimligt att anta att hon hade en annan kille, nån som hon kanske inte kände så väl men var kär i, och då är förstås han minst lika mycket misstänkt för hennes försvinnande som MGM är.
För varför ska man direkt anta att han ljuger om att hon gjorde slut, när det är högst vanligt att förhållanden tar slut?
Och något måste ju MGM ha sagt om Wilma eftersom han nekar till anklagelserna. Han kan ju inte ha sagt att hon först var i hans lägenhet och sen gick hon plötsligt upp i rök framför ögonen på honom. Han måste ju istället ha sagt antingen att han lämnade lägenheten först och när han kom tillbaka då var hon inte där och kom aldrig tillbaka, eller att hon lämnade lägenheten först och aldrig kom tillbaka.
Tills dess att det kommer fram något verkligt komprometterande mot MGM, så ser jag ingen större chans/risk att han fälls. Jag utgår ifrån det vi vet nu, det som polisen/åklagaren har gått ut med hittills. Och jag bortser ifrån att han är häktad på sannolika skäl, för man kan inte fälla någon bara för att han har varit häktad.
Hehe, känner inte igen mig, men skit i det.
Du vänder på allting. Man blir inte häktad på den högre misstankegraden, sannolika skäl, utan att presentera något för åklagaren. Det viktigaste av allt väljer du att bortse ifrån. Det är helt ok att vara okunnig, men skriv mindre och tänk/läs mer, så lär du dig något, och tråden slipper massa skit att scrolla förbi.