2019-11-25, 08:45
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uddevalla-79
Fråga?

Det är inte en blå Golf?
Från vilka källor kommer Reanulten? Är det helt säkert med modell?

Kan vara långsökt men värt en chansning...
Fråga inte varför jag frågar, kommer ringa polisen om det framkommer något....

Tror inte vi förstår din frågeställning?
Citera
2019-11-25, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shookers
Rättat mig själv. Det är domstol som beslutat om hemligt övervakning efter att åklagaren ansökt om det.
Ber om ursäkt för fel info.

Är det skyndsamt för utredningen får åklagaren själv fatta ett interimistiskt beslut(inte buggning), vilket jag hoppas hon gjorde på studs.
Citera
2019-11-25, 08:46
Medlem
firemires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shookers
HÖK används om polis och åklagare t.ex. vill ta reda på i vilket område en mobiltelefon har befunnit sig under en viss tid eller med vilka andra telefoner en viss telefon har haft kontakt och när kontakten skedde. För att kunna använda sig av HÖK krävs som huvudregel att det är fråga om ett misstänkt brott som ger minst sex månaders fängelse, det gäller t.ex. grov misshandel, grov stöld och grovt bedrägeri.

Grovt skyddande av brottsling går under detta.

Det är jag medveten om, men jag är rätt säker på att möjligheten att hämta in meddelanden som tillkom före beslutet om HÖK är inga. Trodde det skulle stå mer uttryckligen i RB, men hittar det inte där nu.
Citera
2019-11-25, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uddevalla-79
Ja, men det är fortfarande ingen Reanult.... Mercan de hade span på som stod utanför hans far var ju reggad. på någonannan
Tror du att T flyttade kroppen utan bil? Vem lånar han bil av? En fransyska?
Citera
2019-11-25, 08:47
Medlem
firemires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma

Jag tror han menar;

Skulle bilen kunna vara en blå golf? (Han lär kanske ha sett något sådant)
Var kommer informationen om att det är en renault från? (För att om de är osäkra kanske det är en golf)
Citera
2019-11-25, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Jag undrar bara över modellen.
Som ni fattar bor jag i Uddevalla o sett en sak jag inte får ihop

Pma mig om ni undrar, två hjärnor funkar bättre än en. Speciellt nu på morgonen 😉
Citera
2019-11-25, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firemire
Jag tror han menar;

Var kommer informationen om att det är en renault från? (För att om de är osäkra kanske det är en golf)

Tack! Precis så....
Citera
2019-11-25, 08:50
Medlem
firemires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Så hur begär de ut uppgifter om vilka master en telefon har varit uppkopplad till? Eller är det offentliga uppgifter?

Om jag inte missminner mig kan förundersökningsledare begära dessa uppgifter från televerken, och faller inte under hemlig avlyssning per se. Kan som sagt inte svära på det, men det är då snarare en begäran än en hemlig avlyssning.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
För att gubben äger en röd Focus. Vet han om att T använt bilen och försökt gömma bilen eller ljugit om vem som använt bilen = skyddande av brottsling. Inte medhjälp.

Absolut, kriteriet för skyddande av brottsling skulle vara uppfyllt om man ljuger om utlånat fordon.

Men det finns ju fler möjliga bilar än den röda Forden, och min poäng är att andra vittnesuppgifter/tips riskeras låsas vid röd Ford om så hävdas utan riktig källa.
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Jag tror han menar;

Detta inlägg postades ganska direkt efter första infon om att polisen beslagtagit en bil i helgen
(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.
Citera
2019-11-25, 08:51
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Jag tror han menar;

Det var en renault troligen en senic med trasig ruta inga nr plåtar och två punkerade däck nån hade hittat
Citera
2019-11-25, 08:51
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elams
De har inte direkt jobbat snabbt med något av detta. Mannen togs ju in igår, nästan en vecka efter MGM.
Nog för att vi på FB misstänkte pappans inblandning snabbt, så krävs det lite mer än så för att anhålla (förhör har de hållt tidigare). De behöver antingen något tekniskt bevis för hans inblandning eller att sonen sagt något. Det sistnämnda tror jag inte hänt så de fick vackert vänta på något bevis innan de kunde plocka in honom.

Detsamma gäller bilen, även om de haft den efterlyst sedan tidigare så kan den som sagt varit gömd.

Det räcker ju att den parkerats i någon släktings garage så blir den svår att hitta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in