2019-11-25, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashblakk
Jo, men om man bara hjälper till där den kan tänkas ligga blir ju lite makabert.
Varför skan jag leta på ställen jag inte tror själv på att hon är? 🤔
Citera
2019-11-25, 08:08
Medlem
flashblakks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markenswe
Varför skan jag leta på ställen jag inte tror själv på att hon är? 🤔

Man kammar ju av ett område för att utesluta dem.

Du Hoppas alltså hitta henne?

Du är nog en av domdär frivilliga som fikar o gapskrattar i bakgrunden i inslagen.
Chans att "träffa tjejerna" och komma ut i skogen lite
Citera
2019-11-25, 08:09
Medlem
Citat:
Jo, men om man bara hjälper till där den kan tänkas ligga blir ju lite makabert.
Det är ju inget "påskäggs-jakt"
Att leta där man inte tror hon finns är väl ganska meningslöst såvida man inte är ute efter gemenskapen. Meningen med söken är trots allt att man ska finna hennes kropp eller?
Citera
2019-11-25, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firemire
Mig veterligen gäller inte hemliga tvångsmedel retroaktivt. (Se bl.a https://lagen.nu/prop/2002/03:74)
Det är de som är misstänkta som kan få hemlig avlyssning på sig, ej övriga. (Har inte läst på tillräckligt i tråden för att veta om pappan är misstänkt)
Så hur begär de ut uppgifter om vilka master en telefon har varit uppkopplad till? Eller är det offentliga uppgifter?
Citera
2019-11-25, 08:15
Medlem
Citat:
Det är ju inget "påskäggs-jakt"

Du har uppenbarligen problem med att förstå skriven text. Man deltar i sök för att hitta spår av den saknade men kan även hitta en skadad eller i värsta fall en avliden person. Man deltar i syfte att hjälpa polisen.
Citera
2019-11-25, 08:16
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JulietsBleeding
Har du inget att tillföra utan bara häcklar personer som letar, kan du väl hitta en annan tråd. Av respekt för W om inte annat...

Jag tror - jag kan ha fel - att poängen var att letandet bör vara systematiskt, annars blir det relativt meningslöst. Därav den tidigare kommentaren om äggjakt eller vad det nu var.

Som sagt, ibland får man leta i områden man kanske inte primärt tror på just för att kunna avföra dom från kartan, så att säga. Med lite samordning blir det dessutom bra mycket effektivare än om 100 pers ska springa runt lite slumpmässigt.
Citera
Medlem
Mindbusinesss avatar
Någon som vet sista positionen för hennes mobil innan den stängdes av? Polisen brukar ju använda triangulering för att spåra bakåt genom att tömma mobilmaster.
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Man kammar ju av ett område för att utesluta dem.

Du Hoppas alltså hitta henne?

Du är nog en av domdär frivilliga som fikar o gapskrattar i bakgrunden i inslagen.
Chans att "träffa tjejerna" och komma ut i skogen lite

Du har inte fattat något alls!
Tror du man i princip dammsuger Uddevalla med omnejd för att utesluta att hon är mördad och dumpad någonstans.
Givetvis önskar alla att hon dyker upp levande men tyvärr de flesta vet att det är en kropp som eftersöks.
Citera
2019-11-25, 08:17
Medlem
Polisen har nu tagit En bil i beslag. Den röda focusen som gärningsmannen haft.
Tycker detta borde gjorts mycket tidigare. Inga snabba poliser direkt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Habilitet
La också märke till dem..ett tjugotal bredvid varandra. Vita filter.

Nu händer jag inte med.
Var har ni sett det?
Citera
Medlem
Nån som har en idé vems bilen är som man tog i beslag. Media skriver att den har koppling till den släppta mannen. Var det pappan?
Citera
2019-11-25, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Polisen har nu tagit En bil i beslag. Den röda focusen som gärningsmannen haft.
Tycker detta borde gjorts mycket tidigare. Inga snabba poliser direkt.
Vad säger att de hittat den tidigare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in