2019-11-24, 21:02
Avslutad
Nedanstående inlägg hämtat från:

https://petterssonsblogg.se/2019/11/22/22-arige-tishko-ahmed-haktad-for-mord-pa-wilma-andersson/

Hans pappa har varit i Sverige sedan ca 1995, mamman befann sig i Nederländerna då. Tishko är antingen född i Sverige eller i Nederländerna.
Han är kurd, inte arab. Han har haft svenskt medborgarskap betydligt längre tid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Vad i helvete. Dom har släppt pappan? Hur länge var han anhållen? En timme?
Knappt 4 tim...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PinkQueen
Är det bekräftat att Psht*wan Sa*ed är MGMs bror?
Jag reagerade på att han nyligen har "gillat" följande sidor på Facebook:

Missing People
Rescue Photo - Uddevalla
FIKK
Efterlyst
Polisen västra Fyrbodal
Hitta Wilma Andersson 17 år
Polisen väst - hundförarna

Han har inte delat något inlägg om henne, inte offentligt iallafall, vilket man förmodligen gör i en sådan situation, om man genuint bryr sig om att hitta personen d.vs.
Bara jag som tycker detta känns märkligt?

Nej, de är inte bröder.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TealSeamTix
Så man släpper MGM2 för att, enligt Caroline Fransson, misstanken motiverar inte LÄNGRE ett frihetsberövande...

Detta betyder i mina öron 2 saker.

1: Han har sjungit ut och sagt vad som hänt, polisen vet nu var de ska leta efter kroppen eller bevis.

2: Polisen har gjort en rövare, som de gjorde i t.ex. Caroline Stenvall fallet.. Pappan saknar alibi, tas in på förhör och häktas en stund på lösa grunder. Men då kan man pressa MGM1 mer istället i stil med "nu har vi din farsa här, han snackar osv osv"

Låter något av dessa scenario troliga?

Jävligt skumt är det. Åklagaren är det väl som bestämt båda sakerna. Dvs att anhålla och sedan att släppa. Med nån timmes mellanrum. Han anhölls dessutom på sannolika skäl misstänkt. Jävla röra. Vad håller man på med
Citera
2019-11-24, 21:03
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lampnlake
Länka då gärna till det inlägget är du snäll. Annars fortsätter jag tron om att du helt enkelt blandat ihop saker för att du inte läser ordentligt.

Jag hade fel. Kör i en mobil just nu. Kommer snart hem och ska skkumma igen tråden vid en dator
Citera
2019-11-24, 21:04
Medlem
Blackdollkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Man häktar inte folk under helger.

Kan man visst det, infaller dag 4 på en helg så måste man det. Annars så är det olaga frihetsberövande.
Citera
2019-11-24, 21:04
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Jo man häktar även på helger. Så är det. Men det betyder inte att man alltid gör det. Ibland, ibland inte.
Man häktar på helger om det är nödvändigt. Åklagaren har cirka 72 timmar på sig, efter anhållande, att begära en person häktad. Inte helt sällan inträffar denna deadline på en helgdag.
Citera
2019-11-24, 21:05
Medlem
Citat:
Så man släpper MGM2 för att, enligt Caroline Fransson, misstanken motiverar inte LÄNGRE ett frihetsberövande...

1: Han har sjungit ut och sagt vad som hänt, polisen vet nu var de ska leta efter kroppen eller bevis.

2: Polisen har gjort en rövare, som de gjorde i t.ex. Caroline Stenvall fallet.. Pappan saknar alibi, tas in på förhör och häktas en stund på lösa grunder. Men då kan man pressa MGM1 mer istället i stil med "nu har vi din farsa här, han snackar osv osv"

Nej men någon form av taktik för att pressa pappan kan det säkert vara.
Kan det även vara så enkelt att det var för att tvinga honom lämna dna/fingeravtryck?
Citera
2019-11-24, 21:05
Medlem
Citat:

Vi vet ju inte vad det handlar om, kan vara att han blivit ombedd att göra sig av med Wilmas jacka, skor och mobil tex.
Citera
2019-11-24, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Utan att veta, men har forskat lite, och jag tycker att huset väster om, och intill sjön, stämmer väl med vittnet beskrivning. Alltså en väg som inte leder någonstans mer än mitt ut i skogen.

Aröd 3*0 om jag inte missminner mig. *7

Har sagt det tidigare, det är en intressant väg och sjö.
Har missat att kika där när jag varit ute. Ska helt klart kolla upp det när jag åker ut igen.
Citera
2019-11-24, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Man häktar på helger om det är nödvändigt. Åklagaren har cirka 72 timmar på sig, efter anhållande, att begära en person häktad. Inte helt sällan inträffar denna deadline på en helgdag.

Precis, på helger finns det ju alltid tillgång till jourdomstol. Men nu blev det inte tal om häktning för denne man. Inte i denna vända iaf.
Citera
2019-11-24, 21:09
Medlem
Citat:

Ja nr 2 förutom då att han blev anhållen inte häktad...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in