2019-11-24, 20:42
Medlem
Notera att vitte sagt att det var massor med bråk och dunsar i lägenheten och sedan blev det plötsligt tyst. Låter som ett bråk som slutade med en död/avsvimmad person. Det är troligtvis baserat på detta vittnesmål tillsammans med att MGM inte berättade en historia som passade in som han begärts häktad.
Citera
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Mannen är släppt nu ! Om det nu var pappan el någon annan 😕

Dock ff misstänkt för brott...
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frenchstyle
Du kan inte resonera som en svensk då dessa inte är svenskar. Tänk medeltiden, typ.

I Norden hade man inte det tänket under medeltiden. Inte heller under vendel, vikingatid och ännu längre tillbaka. Kvinnans ställning var stark.

I det här fallet däremot är ju klan och hederstänket något som påverkar alltihop. I allra högsta grad.
Citera
Medlem
HRTs avatar
Det vi behöver veta är vem som anhållits och om det går att utröna var denne rört sig så vi vet vart vi ska fokusera på o hitta tjejen.
Det skulle vara intressant o se en google map karta över Uddevalla med bostads adresserna utmärkta och var jobbplatserna finns.
En uppfattning om tiden som MGM var borta dvs hur långt kan han ha tagit sig.
Om det inträffade oplanerat så måste han ju ändå ha tillgång rep, sänke, spade etc?

Vet vi om MGM var fritidsintresserad? Hade tillgång till sommarbostad? Gick i skog o mark? Fiskade? Andra intressen och var finns dessa på kartan.

I onsdags var jag i Uddevalla och vid Dynamitbacken låg en stor presenning med en stor grushög, har man kollat den? Pågår andra grävarbeten

Uddevalla hamn är väl kamera bevakat? Låst grind?
Hästepallarna parkeringen går det att kasta en kropp därifrån eller är gångpassagen vid vattnet i vägen?

Uddevallabor finns det några kända stenbrott, gruvhål?
Citera
Medlem
Kattskatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Jag förstår inte varför dom inte tittar uppåt mot Färgelanda hållet..
Är det inte lite efterblivet?

De har sökt längst väg 2069 (gamla vägen till Färgelanda) både idag och igår samt småvägar och terräng i det området.
Citera
2019-11-24, 20:43
Medlem
rotesaus avatar
Citat:

Citat:
Han är dock fortfarande misstänkt för brott.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6jM6eQ/ytterligare-en-man-gripen-av-polisen--wilma-inte-hittad

Mera:
Citat:
Under eftermiddagen har polisen haft hög närvaro i det område där den häktade 22-årige mannens anhöriga bor. Det är emellertid oklart om gripandet skedde där.
Citat:
Vid 15-tiden sökte man med tre hundpatruller i skogsområden runt bostadsområdet.
Citera
2019-11-24, 20:44
Medlem
ATWA.Mansons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsdetective
Håller med! Oerhört märkligt. En 17-åring flicka åker inte hem till sin kurdiska svärfar när hon är förbannad på sonen. Pappan är garanterat inblandad i det här. Är gärningsmannen född i Sverige? Har han gått hela grundskolan här? Isåfall borde det finnas väldigt många vänner och gamla klasskamrater som kan lämna info i media.
Jag tänkte i samma banor från Dag 1 när jag såg vad pappan sagt. Dagens gripande bekräftade nog det rätt så väl, när snuten griper en man i "40-årsåldern i pojkvännens närhet". Iom detta så tror jag inte det tar lång tid innan Wilma hittas.
Citera
2019-11-24, 20:44
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The BlaBla
Hm...en gammal kyl, själva infrysningsmomentet kan dra väldigt mycket el. Kan hon vara styckad?

Eller en stor frys, restaurangfrys, stor som en garderob. Det var min tanke. Och att frysa kroppen fördröjer i alla fall en hel del saker, lukt etc. "Lätt" att frakta bort med, väcker inte för mycket uppmärksamhet.....

Spekulation.
Citera
2019-11-24, 20:45
Medlem
rotesaus avatar
Citat:

Något säger mig, att om det är pappan så kommer han ganska snart söka kontakt med massmedia.
Citera
2019-11-24, 20:45
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattskatt
De har sökt längst väg 2069 (gamla vägen till Färgelanda) både idag och igår samt småvägar och terräng i det området.

Inte så långt upp som till ellenö
Citera
2019-11-24, 20:46
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Summer24
Mgm2 släpps fri. Dock fortf misstänkt enl AB

Polisen följer arbets rutinen för att skriva ner i arbets protokollet .

Snart släpps MGM fri många tror inte men så kommer det hända även med MGM .

Polisen gör det dem skall göra förhör med närmaste helt enligt arbets rutinen.
Citera
2019-11-24, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
I Norden hade man inte det tänket under medeltiden. Inte heller under vendel, vikingatid och ännu längre tillbaka. Kvinnans ställning var stark.

I det här fallet däremot är ju klan och hederstänket något som påverkar alltihop. I allra högsta grad.
Sedär, då överdrivde jag inte ens utan tvärtom. Tack för infon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in