2019-11-24, 19:15
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Nej! Jag vet att MGM var timvikarie inom hemtjänsten men någon skrev att de trodde pappan jobbade på inom hemtjänsten.
Pappan hade väl en pizzeria. Hur länge sedan vet jag inte.
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Bara att polisen letat där med drönare hundar mm Det finns säkert massor av tips om ”konstigheter”.
Ja de kan lika gärna var bulgarer som letar stugor att göra inbrott i men det skulle lika gärna kunna varit koppling till det här fallet... ligger rätt till kan jag tycka både i tid och plats.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Bara att polisen letat där med drönare hundar mm Det finns säkert massor av tips om ”konstigheter”.

Men det här tipset är väldigt intressant tycker jag. Stämmer väl i tid och rum relaterat till vittnet som hörde tunga steg i trapphuset.
Citera
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
I princip hur länge som helst.

Tills bevisen är slut
Citera
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Han har aldrig vart rädd för att verbalt eller fysiskt visa sina känslor

Okej, tack igen.

En sista fråga: Skulle du säga att MGM har bra lokalkännedom i Göteborgs-området (med tanke på att hans mamma bor där)?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Senast jag bodde i hyresrätt var år 1992......och då räckte det med att fråga hyresvärden om tillåtelse (vilka var ett stort svensk försäkringsbolag). Min el ingick inte i hyran, nej.

Men om man har mördat någon och snabbt behöver en större frys tillfälligt och i panik, så tror jag inte att man inväntar hyresvärdens tillstånd precis.

Frågan var ju varför MGMs lägenhets el går upp i en ordentlig topp på lördagen den 16 november. Vad sticker han in i elurtaget som drar så extremt mycket ström, plötsligt?

Det baserade sig väl på en tråduppgift, om än "tämligen säker" sådan? Frågan är om det är mödan värt att fundera kring det. Jag tror inte på ngn styckning i ngn lägenhet. Så utifrån min egen tro, släpper jag frågan. Jag tror på ngn behjälplig varit inblandad.
Citera
2019-11-24, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Okej, tack igen.

En sista fråga: Skulle du säga att MGM har bra lokalkännedom i Göteborgs-området (med tanke på att hans mamma bor där)?

Han har jobbat i GBG med försäljning var det någon som sa!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Enda syran jag känner till på en bilverkstad är batterisyra och den förintar kläder men hud tror jag inte blir skadad
Batterisyran är utspädd med destilerat vatten. Bilmek får köpa svavelsyra som ingår i batterisyran. Den är mer koncentrerad. Detta är dock totalt osannolikt för det är så lite man använder så man köper inte in det i tunnor utan små plastflaskor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Var kommer det där med elförbrukningen ifrån som folk tjatar om i tråden? Är det något ni vet eller bara gissningar?

Igår, 21:32 #6980
SweetmissyM och framåt
Sökfunktionen...
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Antagligen så har hon sänkts i sjön, att dragga hela sjön under den här delen av året är svårt. Dels så kan inte dykarna vara nere särskilt länge trots tempererade våtdräkter. Kroppen är också troligtvis sänkt med tyngder och då det är så pass kallt så bildas heller inga gaser. Man kan helt enkelt se det som att den är konserverad för närvarande..

Och då kan man använda en undervattenskamera, typ en sjöuggla, gör det inte svårare än det är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Kanske kanske inte...tror det är viktigt i utredningen..tur att det inte bodde döva grannar där eller senila...

Det är ju oviktigt om det inte stämmer.
Citera
2019-11-24, 19:17
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Utan att veta, men har forskat lite, och jag tycker att huset väster om, och intill sjön, stämmer väl med vittnet beskrivning. Alltså en väg som inte leder någonstans mer än mitt ut i skogen.

Aröd 3*0 om jag inte missminner mig. *7

Har sagt det tidigare, det är en intressant väg och sjö.
Ja jag tycker de verkar väldigt intressant.
Har tjatat om detta i flera dagar.
Tycker de är konstigt om man inte sökt mer där ute.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in