2019-11-24, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Var läser du det? Polisen skriver : Den anhållne mannen är på sannolika skäl misstänkt för skyddande av brottsling grovt brott.

Tolkar det som att personen = brottsling begått grovt brott. Skyddande av brottsling har väl inte olika grader? Antingen har du skyddat personen eller inte.

Det fattas ett kommatecken där:
Skyddande av brottsling, grovt brott - alltså att skyddandet räknas som grovt.
I annat fall är skyddandet av normalgraden.
Citera
2019-11-24, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matte01
När tror ni Wilma dog, ifall hon nu då är död? Vilken dag? Jag tror nog att hon kan ha dött innan hon blev anmäld försvunnen, tyvärr.....

Kan inte tänka mig att hon är vid liv, även om man såklart hoppas inget har hänt henne....

Förmodligen dagen innan hon anmäldes försvunnen. Att hon lever den risken tror jag tyvärr är liten. Hon hade hört av sig annars!
Citera
2019-11-24, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Är ni på riktigt. tror ni dom stekt henne till döds

Jag reflekterade över om han hade tvättat och använt torktumlare, inte stekt henne i en torktumlare. Och ja jag är på riktigt.
Citera
Medlem
Vi vet fortfarande alldeles för lite för att peka finger och säga vem som är skyldig Kan mycket väl vara så att MGM1 inte haft någonting med försvinnandet att göra. Ett genombrott i ett fall är ju alltid positivt, hoppas det leder någon vart bara. Kan någon 100% bekräfta att MGM2 är "Pappan"? De hade ju flera män i 40 års åldern skriva på adressen enligt tidigare inlägg.
Citera
Moderator
OYs avatar
Är det bekräftat att det är pappan som är misstänkt?

I så fall dags att reda ut ett och annat, var jobbar han, var har han jobbat, fritidsaktiviteter, släktingar, umgänge etc.

En plats han känner väl till, där bör man också leta.
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
De behöver inte vittna emot en nära anhörig under ed, men har de begått ett brott så har de, en helt annan sak. Ingen är straffimmun förutom Kungen.
Ok. Hade för mig att man på nåt sätt inte riktigt står på samma plats just för att man är närmast anhörig. Men då är de alltså bara att man inte behöver vittna emot.
Har för mig att man hört om föräldrar som "gömt" sina barn som gjort nåt grovt brott och inte staffats för de just för att dom är närmast anhörig. Men ja kanske har drömt.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oenophile
Wilma var ju ofta hemma hos kurdpapzi, de satt med filtar om knäna med tända ljus och hade terapisamtal. Efteråt stannade Wilma och åt, det serverades rejäl husmanskost, fläsklägg med rotmos. De var RIKTIGT goda vänner.
Typ.
Enligt honom...
Citera
2019-11-24, 18:24
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oenophile
Wilma var ju ofta hemma hos kurdpapzi, de satt med filtar om knäna med tända ljus och hade terapisamtal. Efteråt stannade Wilma och åt, det serverades rejäl husmanskost, fläsklägg med rotmos. De var RIKTIGT goda vänner.
Typ.

Med någon stark medicin i som gjorde henne medvetslös eller att hon dog av det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicememesbro
Vi vet fortfarande alldeles för lite för att peka finger och säga vem som är skyldig Kan mycket väl vara så att MGM1 inte haft någonting med försvinnandet att göra. Ett genombrott i ett fall är ju alltid positivt, hoppas det leder någon vart bara. Kan någon 100% bekräfta att MGM2 är "Pappan"? De hade ju flera män i 40 års åldern skriva på adressen enligt tidigare inlägg.

Nej det är inte bekräftat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
"Planerad handling av många i klanen" isåfall skulle ju pappan vara misstänkt för Mord eller i vart fall Medhjälp till mord, och det är det ju inte frågan om här...

Vi är inte klara än, blir inte förvånad om fler av dom som är skrivna hos pappan är inblandade! Tjänster å gentjänster!
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Finns det någon kurdiska som det är tänkt att MGM ska gifta sig med?

Förmodligen en kusin. Läste att Wilmas syrra också är ihop med en Kurd, kanske säkrast att göra slut via SMS och hålla sig undan ett år. Vore ju förskräckligt om två syskon drabbas av samma öde.

Men hela den där familjen verkar ju vurma för Afghaner och Kurder som de flesta Svenska tjejer och kvinnor gör idag, sånt där brukar slå tillbaka och bränna en i arslet till slut. Farligt att vara för naiv och tro gott om allt och alla.
Citera
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Jag frågar dig detsamma. Hur fan kan du tolka det så? Frågan var om han tvättat så pass mycket grejer så att han behövt använda torkskåp i ett dygn för att torka grejerna. Vad fan. Torkskåpa ihjäl henne tänker du istället.

Men sluta häng upp dig på elen för fan.Ingen har stekt, torkat eller dängt henne i elementet så att hon försvann.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in