2019-11-24, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Det stärker ju det som en användare sa, att han blev gripen på sitt jobb. Intressant.
Var är hans jobb?
Citera
2019-11-24, 17:26
Medlem
whatthefucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej bara kroppen.
Städar man bort blod och annan bevisning är det skyddande av brottslig.

Jag läste att han var anhållen för grovt skyddande av brottsling. Vad innebär grovt i det här fallet mer specifikt?
Tyckte någon härinne skrev att han även var misstänkt för brott mot griftefriden?
Citera
2019-11-24, 17:26
Medlem
Underbart skönt att höra att pappan också blivit anhållen på sannolika skäl till och med. Sonen har börjat prata under förhören verkar det som. Det hölls ett 1 1/2 timmes förhör med honom idag och därefter har alltså pappan anhållits.
Hoppas att kroppen kommer fram också nu så fort som möjligt
Citera
2019-11-24, 17:27
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Hur ska man annars få ut en kropp från en lägenhet?
Bära den.. om man springer i trappan och drar kroppen hörs det ju extra, speciellt på natten
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det fetade däruppe: borde det då inte bli medhjälp till mord också?

Jo men hon var kanske redan död? Och sonen hävdar att det var en olycka? Pappan har hjälpt till att undanröja bevis och/eller städa upp på brottsplatsen?

Jag vet inte exakt var gränsen går för medhjälp och skyddande. Vi får hoppas att någob av de juridikkunniga skribenterna läser i tråden.
Senast redigerad av T34Panzer 2019-11-24 kl. 17:30.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
Sen undrar jag i och med "deras kultur", skulle en mördare vara så fräck att man frågar ens föräldrar om de kan hjälpa till med ett mord?! I "deras kultur" hyser man så stor respekt för ens föräldrar att jag tvivlar på att föräldrarna är de första man ber om hjälp med nåt sånt här.

Självklart så tar man den närmaste och det är inte omöjligt att det i detta fall är fadern, "män mellan". Tveksamt att de drar in de kvinnliga släktingarna i det hela. Jag tror fullt ut på fadern i detta fall.
Citera
2019-11-24, 17:28
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatthefuck
Jag läste att han var anhållen för grovt skyddande av brottsling. Vad innebär grovt i det här fallet mer specifikt?
Tyckte någon härinne skrev att han även var misstänkt för brott mot griftefriden?

Han har inte bara ljugit i förhör utan gjort mer som just städa och förstöra bevis. Då blir det grovt.
Citera
2019-11-24, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det måste vara pappans bror. En gift 37-årig busschaffis i Götebog.
Han ser inte ut som 37.. snarare 22..
Citera
2019-11-24, 17:29
Medlem
Onholds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegalodonIsAlive
Kan man i dagsläget utesluta att Wilma är vid liv?

Den långa tid som har passerat gör det mycket troligt att hon inte är det. Ett alternativ skulle ju vara att hon håller sig borta av ngn anledning, men detär det nog ingen som tror på...
Citera
Medlem
EyesWideShuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shalifaally
Ja det här fallet kan bli som mordet på Linda Chen. Där Mats Alm, som hade oturen att bli kidnappad av kineser, slapp undan mord, men fälldes för brott mot griftefriden. Till detta hade han en farsa som var stor supporter under rättegången. Allt avslutades med en high five .
Den gode Alm bytte sedermera namn och utbildade sig till något helt annat. Vill minnas att det var svetsare.

Svetsare? Ja, då kanske han kan bli statsminister vad det lider.

Fråga är ju hur det går i fallet Wilma. Kommer MGM att komma undan mord för att polisen aldrig hittar kroppen, eller inte har tillräckligt starka bevis i övrigt?
Senast redigerad av EyesWideShut 2019-11-24 kl. 17:31.
Citera
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
Nej. Ingen frost än så inga problem att gräva. Dock, det är mycket lerjord i trakterna och det är väldigt mycket tyngre att gräva i nu på hösten, blöt lerjord är asjobbigt att gräva i. Att gräva en grop tillräckligt stor och djup för att rymma en kropp är flera timmars arbete.

Min gissning är att kroppen ligger sänkt någonstans i vatten, inte nödvändigtvis havet. De som pratade om Uddevallabron, tja, möjligt men det är ganska mycket trafik hela dygnet runt, att bli påkommen ståendes och dumpa saker från bron känns som något de har tänkt tanken på att det kan inträffa så det är nog inte så sannolikt. Men avskild rastplats med vatten i närheten, det är min gissning.

Om man är tillräckligt desperat och snabbt vill göra sej av med kroppen så finns nog en möjlighet att den har kastats från bron.
Citera
2019-11-24, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Farsan gripen också, trevligt.
Hur som helst kroppen verkar ju inte bli hittad och förmodligen aldrig då farsan nu också verkar hjälpt till med att gömma undan den. Kan de endå bli dömda utan kroppen eller går dem fria?

Var ju ett fall nyligen, kommer inte ihåg detaljerna, där det blev fällande dom trots att kroppen aldrig hittats. Men det krävs förstås rejäla bevis, blodspår på mordplatsen osv.

Edit: Ali Reza (FB) 2 st åtalas för mord på Ali Reza Hajhosseini i Göteborg 2019-09-30
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in