2019-11-24, 12:16
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
Har i alla fall svårt att tro att föräldrarna är inblandade om det är MGM som är den skyldige. Föräldrar har den största respekten av alla i släkten, har svårt att tro att man ringer ens föräldrar om man mördat nån, oavsett om det var planerat eller en olyckshändelse. Oerhört respektlöst att dra in sina föräldrar som man hyser den allra största respekten för. MEN om familjen PLANERAT mordet tillsammans är det en annan femma. Men dom sagt är jag ytterst tveksam till om det är MGM som verkligen är den skyldige. Det betvivlar jag fram till dess att det bevisas att det var han.

I vissa familjer pratas det bara allvarliga saker mellan männen kvinnor hålls utanför.
Citera
2019-11-24, 12:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trumpisking
Men är du efterbliven? Dom letar efter kroppen för att kunna döma en mördare.

Han är ju redan dömd om man redan har konstaterat att han har mördat/dräpt henne. Om du inte fattar det så är du efterbliven.
Senast redigerad av vemsa 2019-11-24 kl. 12:20.
Citera
2019-11-24, 12:18
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Varför ska man då leta efter henne så som man gör, om det nu är så säkert att den häktade har mördat henne?
Då är det väl bara att skicka honom i fängelse redan nu, och så kan sökarna gå hem eller leta efter andra som inte är "dödförklarade" ännu?
Många som är ute och letar tror nog att det finns en chans att hitta henne vid liv. Varför lura dem?

Därför att en kropp behövs för att visa om det var mord eller dråp, en obduktion.

Bevis som entydigt talar för att MGM var den som gjorde det kan finnas på kroppen.

Just nu är T misstänkt, men en kropp kan säcken knytas ihop och åtal kan bli aktuellt.
Citera
2019-11-24, 12:20
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Han är ju redan dömd om man redan har konstaterat att han har mördat/dräpt henne. Om du inte fattar det så är du efterbliven.

Det är väl en stor jävla skillnad att bli dömd av folket i samhället än att bli dömd i domstol. 🙄
Citera
2019-11-24, 12:21
Medlem
jungfru67ans avatar
Leta utmed hans tjänsterunda. I byggnader.
Vilka byggnader som helst, under högar av bråte, allt som kan skyla en kropp.
Hos någon av hans brukare.

Jag har själv varit chef över hemtjänst. På landsbygd.
Man är väldigt ensam där. Man vet exakt när brukarna får besök, och av vem. Det finns många ensamma som bor i stora hus.
Man skulle kunna gömma vad som helst där. För det är ingen som rör sig mer än i badrum, vardagsrum och kök hos en brukare. Det har man ingen tid fördelad till. I sitt hemtjänstbeslut får man ingen hjälp med trädgård garage etc. Alltså rör sig ingen där, och allt sånt vet man som personal.

Jag var med om att personal bodde i en brukares garage. En personal som ingen bostad hade. Detta uppdagades inte förrän långt senare.
Så mitt råd är att leta där.
Kontakta hans chef och få ut hans tjänstgöringsrundor för senaste månaderna.
Citera
2019-11-24, 12:21
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jungfru67an
Jag tänker landsbygdsrutterna.
Måste veta vilken del av staden han arbetade på sen kan jag forska vidare
Citera
2019-11-24, 12:22
Moderator
OYs avatar
Citat:

T är misstänkt för mord, inte dömd för mord.

Misstänkt är statusen tills domstolen fastställer ansvar för gärningen.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Därför att en kropp behövs för att visa om det var mord eller dråp, en obduktion.

Bevis som entydigt talar för att MGM var den som gjorde det kan finnas på kroppen.

Just nu är T misstänkt, men en kropp kan säcken knytas ihop och åtal kan bli aktuellt.

Det känns helt meningslöst att lägga energi och resurser på det, om man nu redan är så säker på vad som hänt som du hävdar.
Citera
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Bra tänkt, gäller bara att ev. vedbod, uthus ligger så avskilt från huset att andra inom hemtjänsten inte känner doften
Finns många mer alternativ
Citera
2019-11-24, 12:24
Medlem
jungfru67ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Måste veta vilken del av staden han arbetade på sen kan jag forska vidare

Bra! Tror helt klart att vi är inne på rätt spår.
Citera
2019-11-24, 12:26
Medlem
Att det tog tid innan hon blev anmäld försvunnen kan ju absolut tyda på att MGM kontrollerade BO såpass att han såg till att hon inte fick umgås med sina gamla vänner.

Till slut umgås hon bara med hans vänner och har ingen att prata med.

Inte alls ovanligt hos svartsjuka psykopater som gör allt för att styra sin partner.
Citera
2019-11-24, 12:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Det är väl en stor jävla skillnad att bli dömd av folket i samhället än att bli dömd i domstol. 🙄

Inte när det gäller frågan om W är död eller inte. Enligt somliga här har polis, åklagare och tingsrätten dödförklarat henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in