Citat:
Ursprungligen postat av
SweetmissyM
En person som har tillgång till förbrukningen i MGM lägenhet... Funderar på om det finns nåt städredskap som kan dra en massa el?
Citat:
Ursprungligen postat av
Marie-Antoinette
Det redskapet måste även vara mycket tyst. Grannen som hörde bråket och dunsarna sa även att han trodde att de tittade på film.
Lägenheterna är lyhörda, och grannen uppgav i intervjun att han sagt till om bråk från lgh flera gånger förut.
Jag har inte läst ikapp tråden, så kanske någon annan frågat redan, men vad gäller det för datum??
Om det stämmer att grannen trodde att de tittade på film, då sjunker hans och andra grannars trovärdighet rejält, när det gäller påståendet att Wilma och pojkvännen bråkade på torsdagen och att de brukade bråka annars också. Kanske brukade de bara spela våldsamma dataspel på hög volym och kanske gjorde de så även den aktuella kvällen.
När det gäller redskap som drar mycket el, så tänker jag på hushållsmixer och slipmaskin. Mixern kan användas för att sönderdela likets mjukdelar, efter viss förberedande styckning förstås, och slipmaskin kan användas för att slipa ner skelettet. Då blir det vätska och pulver av liket, som enkelt kan hällas ut i avloppet eller spolas ner i toaletten.
Gör man det dagtid är det knappast någon som reagerar på ljudet av dessa maskiner, eller ljudet av vattenspolning. Och det tar nog några timmar att förbereda allt, maskiner ska kopplas in, liket ska in i badrummet förstås så man kan skölja av allt blod mm lättare. Sen behöver man nog förbereda sig mentalt också. Och den förberedande styckningen tar förstås en del tid också.
Den metoden är nog att föredra framför att ge sig ut i kylan med ett tungt lik och riskera att bli påkommen. Och känslan av att det blir mindre och mindre kvar av liket i ens bostad, är nog också att föredra framför oron att någon ska hitta liket utomhus.
Men ovanstående metod skulle inte vara möjligt om man kränkte människors privatliv lite mer, vilket jag tycker man borde göra med övervakningskameror mm i människors bostäder.
Finns det inga övervakningskameror i området förresten?