2019-11-23, 21:59
Medlem
Osceolas avatar
Men allså! Sluta med erat idiotskriveri
om hon är en hen. Det var väl inte det som tråden handade om. Hon blev våldtagen av ett skräpdjur som inte borde finnas i vår fauna!
Citera
2019-11-23, 23:30
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Finns inget räddkåta utan i detta fallet handlar det om paralyserad och chockad. Hur svårt är det för män att förstå en sån enkel sak att det finns människor som fryser till och inte kan agera. Dessutom är det ingenting som säger att det den ena människan reagerar på gör inte den andra osv.

Incels tror att tjejer dras till farliga killar ja, så dom själva blir utan. Helt riktigt, men nu diskuterar vi en våldtäkt på BK.

Jo, det finns dom som "fryser till" av skräck och "spelar döda". Nu ser hon ju inte ut som hon varit med om en nära-döden-upplevelse när hon spatserar ut genom dörren precis. Sen sa hon väl att hon hade inget att skämmas för men det hade han, våldtäktsmannen. Låter nästan kärleksfullt och förlåtande om hon har varit närmast "död av skräck". Alternativt är hon är en mycket snäll människa som inte kan säga nej utan bara "vad gör du?" och sen blir hon bara "stående" helt häpen och låter folk göra vad de vill med henne.

Man undrar om hon "frös till" och "spelade död" och förblev stående under tiden han ligger på knä framför och slickar. Sen vände han på henne och tog henne bakifrån kanske och då var det empatiskt av honom att han tog sig tid och slicka först för och få bra glid. Men just då gick det kanske upp för henne, "oj, här blev jag visst våldtagen?". Hon berättar mycket om före och efter men om våldtäkten sa hon bara "sen blev jag våldtagen" och sen var det bra med det. Märklig historia, vad man nu skall tro om den. Man får verkligen hoppas att polisen får alla kort på bordet och att man kan dra rätt slutsats.
Citera
2019-11-23, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Jo, det finns dom som "fryser till" av skräck och "spelar döda". Nu ser hon ju inte ut som hon varit med om en nära-döden-upplevelse när hon spatserar ut genom dörren precis. Sen sa hon väl att hon hade inget att skämmas för men det hade han, våldtäktsmannen. Låter nästan kärleksfullt och förlåtande om hon har varit närmast "död av skräck". Alternativt är hon är en mycket snäll människa som inte kan säga nej utan bara "vad gör du?" och sen blir hon bara "stående" helt häpen och låter folk göra vad de vill med henne.

Man undrar om hon "frös till" och "spelade död" och förblev stående under tiden han ligger på knä framför och slickar. Sen vände han på henne och tog henne bakifrån kanske och då var det empatiskt av honom att han tog sig tid och slicka först för och få bra glid. Men just då gick det kanske upp för henne, "oj, här blev jag visst våldtagen?". Hon berättar mycket om före och efter men om våldtäkten sa hon bara "sen blev jag våldtagen" och sen var det bra med det. Märklig historia, vad man nu skall tro om den. Man får verkligen hoppas att polisen får alla kort på bordet och att man kan dra rätt slutsats.

Spelar döda? Du har erfarenhet förstår jag av att tvinga dig på och sen inbilla dig att dom spelade döda. Nåväl i just detta fallet handlar det inte om annat än våldtäkt även om din fantasi och tolkningsförmåga tillhör det sämre skiktet. Slutsatsen är att han blev efterlyst och att det finns en förundersökning med rubriceringen våldtäkt, så där står det i dag oavsett dina och mina åsikter.

Edit: I dag ska man verkligen ta reda på om man har samtycke ska tilläggas, så ingenting går till som förut. Det är ett framsteg i rätt riktning.
Senast redigerad av Erzebet 2019-11-23 kl. 23:50.
Citera
2019-11-23, 23:53
Medlem
fittas avatar
En transvestit som viker ut sig med nakenbilder på sociala medier har alltså blivit våldtagen av en somalier på en hamburgerrestaurang? Något luktar skumt...

Till råga på allt har MGM samma hamburgerrestaurang som profilbild. Fattar ingenting.

Tror inte vi ska vara för snabba med att döma innan alla kort är på bordet.
Citera
2019-11-24, 00:09
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Spelar döda? Du har erfarenhet förstår jag av att tvinga dig på och sen inbilla dig att dom spelade döda. Nåväl i just detta fallet handlar det inte om annat än våldtäkt även om din fantasi och tolkningsförmåga tillhör det sämre skiktet. Slutsatsen är att han blev efterlyst och att det finns en förundersökning med rubriceringen våldtäkt, så där står det i dag oavsett dina och mina åsikter.

Edit: I dag ska man verkligen ta reda på om man har samtycke ska tilläggas, så ingenting går till som förut. Det är ett framsteg i rätt riktning.

Ja, "spela död". Precis så. Så står det i wikipedia. Är det fel menar du?

Citat:
Aktiveringen av stressaxeln har till funktion att försätta människan i beredelse att antingen bemöta stressorn (kamp) eller ha energi att undkomma (flykt). En tredje möjlig respons är enligt en utbredd uppfattning att 'spela död' (freeze), det vill säga att människor vid hot stelnar, fryser fast. Vilken av dessa responser som människan kommer att ha, beror på stressorn och på självuppfattningen (den spontana bedömningen huruvida det är mest fördelaktigt att göra det ena eller andra)

https://sv.wikipedia.org/wiki/Flykt-_och_kamprespons
Citera
2019-11-24, 00:18
Medlem
Citat:
Ja, "spela död". Precis så. Så står det i wikipedia. Är det fel menar du?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Flykt-_och_kamprespons

Ja, i princip anser jag att spela död är felaktigt uttryckt. Spela död är om man slänger sig ner och låtsas vara död rakt av. Det är liksom inte fallet här. Utan det står faktiskt också att man avser fryser fast och stelnar till. Så har vi även samtycke i dag där det inte krävs skrik, slåss eller motstånd. Så oavsett skall vederbörande vara extremt lyhörd och veta att kvinnan verkligen vill ha sex. Det är i klartext i förarbetena till nya lagstiftningen. Oaktsamhet räcker och det är totalt utan uppsåt. Härliga tider måste jag säga då alla har en föreställning om vad som räknas som våldtäkt. Fel kläder, slampig, slogs inte, och skrek inte är förlegat idag.
Citera
2019-11-24, 00:24
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Du har ju redan dömt att hon är en transa?

Är hon inte det då? Går det att få någon klarhet i det här?
Citera
2019-11-24, 00:26
Medlem
Till alla er vidriga personer som sitter och diskuterar hennes kön, kolla på hennes strupe och sen bilder ifrån 10 år tillbaks, ni ser att det är en kvinna.

Hon må vara korkad och naiv men ingen kvinna ska bli våldtagen.

Jag skiter faktiskt i hennes känslor eftersom hon blev "paralyserad" och RÄDD.!?
min kvinna ska försvara sig, hellre ta ett hugg i bröstet än att leva med den äckliga skam hon nu känner och gör bort sig i tv med.
Var förbered - sätt kniven alltid i motståndet innan du får en bigblack kuk i dig #veganhorafulsomnaiv
PS. Varför skulle din tjejkompis knacka 3 ggr om du ändå öppnar till lätet från en somaliers ooga booga??? /mvh #viskrattaridag
Citera
2019-11-24, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggeh
Såg du ens hur personen såg ut?
Du kan ställa den där översminkade transan bland 3000 kvinnor och sen fråga mig vem av dessa kommer bli våldtagen på ett hamburgerhak och jag skulle valt den personen direkt.

vidervärdigt att någon ska våldtas men utseendet hos transan skrek verkligen , dunka på mig på burger king toaletten
Dillar ni fortfarande om vad som finns under midjan på BO? Något nytt som kommit fram eller? Är GM gripen?
Citera
2019-11-24, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Är hon inte det då? Går det att få någon klarhet i det här?

Det var längesedan jag kollade hennes födelseattest pga dom illasinnade ryktena i tråden.
Ring Skatteverket begär folkbokföringen så får du dom svar du behöver. Trots detta så fortgår dom illasinnade svagsinta, efterblivna spekulationerna i tråden. Incels belamrar tråden.
Citera
2019-11-24, 00:32
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ja, i princip anser jag att spela död är felaktigt uttryckt. Spela död är om man slänger sig ner och låtsas vara död rakt av. Det är liksom inte fallet här. Utan det står faktiskt också att man avser fryser fast och stelnar till. Så har vi även samtycke i dag där det inte krävs skrik, slåss eller motstånd. Så oavsett skall vederbörande vara extremt lyhörd och veta att kvinnan verkligen vill ha sex. Det är i klartext i förarbetena till nya lagstiftningen. Oaktsamhet räcker och det är totalt utan uppsåt. Härliga tider måste jag säga då alla har en föreställning om vad som räknas som våldtäkt. Fel kläder, slampig, slogs inte, och skrek inte är förlegat idag.

Ja, jag är inte psykolog, men det står 'spela död' (freeze).
Men det är klart att man under hot mycket väl kan tänka sig välja att samarbeta med den som hotar. Det ligger mycket nära till hands, men då är det knappast fråga om att man "fryser av skräck".
Citera
2019-11-24, 00:36
Medlem
Citat:
Ja, jag är inte psykolog, men det står 'spela död' (freeze).
Men det är klart att man under hot mycket väl kan tänka sig välja att samarbeta med den som hotar. Det ligger mycket nära till hands, men då är det knappast fråga om att man "fryser av skräck".

Du är mer inne på strid eller då du beskjuts eller ligger ner när gärningsman kollar om någon överlevt.
Då spelar man död men spela död under våldtäkt kanske sker vid överfallsvåldtäkt där dom slår sönder dom och tar stryptag osv. Då kan man spela död annars ligger det mer nära tillhands att dom stelnar till och blir chockade och inte kan agera som normalt. Alla är vi olika kan man säga. Men det är ju fortfarande inget krav att skrika, slå, osv. Lagen skall skydda alla även dom som fryser till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in