2019-11-23, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
Tjejen som sägs vara inneboende är inte det egentligen utan bara skriven där, den tjejen kommer från en religiös kurdisk familj som också bor i Uddevalla, hennes ena bror gör videos på Youtube. Men hon har inget med MGM's familj att göra så vitt jag vet. MGM's familj består av pappan, mamman och deras tre söner varav ena är Tishko.

Hur gamla är hans bröder?
Senast redigerad av iLivid 2019-11-23 kl. 12:17.
Citera
2019-11-23, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
skumt att vara skriven där? Dom andra bröderna är det männen som är skrivna där? El är det också random personer? 🤔🧐

Det är medelålders. Ungefär i pappans ålder. Så de kan omöjligen vara MGM:s bröder - kanske pappans bröder i så fall.

Fast vi måste komma ihåg att vi inte har en aning om hur gamla de här människor är egentligen.

Önskar ändå att man en gång för alla gjorde en noggrann undersökning angående vilka dessa människor är och varför de är skrivna just i dessa adresser. Och ifall det handlar om bostadsbidragsbrott eller andra bidragsbrott - då ska de straffas.
Citera
2019-11-23, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
skumt att vara skriven där? Dom andra bröderna är det männen som är skrivna där? El är det också random personer? 🤔🧐

Också random, de andra bröderna är ena runt 14 år och andra runt 3.
Citera
2019-11-23, 12:16
Medlem
DjPuttes avatar
Polis & åklagare har bara indicier mot MGM känslan är att det är tunn teknisk bevisföring man har, men likväl så på det man har fick man MGM häktad för att inte kunna förstöra mer bevis....

Nyckeln ligger på Torsdagen då hon var sist synlig i just det område hon försvann från, Var var hon synlig sist??
Vart var hon på väg???
Vilken riktning gick hon???
Får man grepp på dessa saker tror jag man löser fallet enkelt!
Citera
2019-11-23, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Okej, och du rättfärdigar deras förhållande med ett sådant citat... En relation mellan en gymnasietjej och 5-6 år äldre herre och du vill inte ifrågasätta det? Det skulle bli många utfrågningar frön min del, SPECIELLT om det var en afghansk flykting.
Nej. Det där är ingen Herre, det där är en ungjävel som tydligen ska vara 22 år.
Flickor mognar dessutom som vi alla vet, tidigare än pojkar. Detta märks inte minst i högstadiets sista år. Där pojkar alltsom oftast är betydligt barnsligare än flickor. Däremot inte sagt att flickor ska flytta hemifrån och bli sambos i unga år.

Här är det inte ålderskillnaden som är det väsentligs, utan det faktum att tjejen är försvunnen och troligen mördad sv sin pojkvän.
Våld i nära relation är inte det minsta ovanligt, tyvärr. Och detta gäller inte bara ungdomar, utan även betydligt äldre par.
Citera
2019-11-23, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Risken finns att föräldrarna också försvarar asylinvandringen.
Tror också att hela familjen kommer att försvara MGM även om han är skyldig om W kan ha gjort något som har misshagat MGM och därmed skändat hela familjen enligt deras uppfattning. Dom kan nog ha den inställningen även om dom inte var gifta speciellt också eftersom hon hade bott hos dom också. Tror tom. att dom skulle kunna hjälpa till att få den döda kroppen att försvinna. Kan ju också ha varit en skam för hela familjen om W eventuellt hade velat dra sig ur förhållandet. En skam och en förolämpning. Detta blir nog svårt att bevisa eller nästan omöjligt eftersom jag skulle bli mycket förvånad om kroppen hittades. Detta är min tro och i dagsläget ingen sanning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
Kan inte polisen lägga ett pris på 50k den som lämnar tips bra tips

Tror inte klanen skulle sälja honom för 50k.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det är medelålders. Ungefär i pappans ålder. Så de kan omöjligen vara MGM:s bröder - kanske pappans bröder i så fall.

Fast vi måste komma ihåg att vi inte har en aning om hur gamla de här människor är egentligen.

Önskar ändå att man en gång för alla gjorde en noggrann undersökning angående vilka dessa människor är och varför de är skrivna just i dessa adresser. Och ifall det handlar om bostadsbidragsbrott eller andra bidragsbrott - då ska de straffas.

Åldrarna är en gåta ja, de har krånglat så otroligt mycket med både åldrar, namn och annat och är därför också det svenska medborgarskapen krånglat, trots att de varit här väldigt länge. Mamman har t.ex av någon anledning ett namn skrivet i Sverige men heter något annat egentligen.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Jag kan inte uttala mig alls ännu, allt för lite info om både MGM och ev BO.

Han ska inte ha möjligheten att välja ett barn om hon hade haft föräldrar som stoppat detta. Om du nu följt tråden sen dag ett, i vilken ålder sägs W flyttat in med MGM?

De hade väl iaf varit ihop ett par år. I vilken omfattning de bott ihop är oklart. Det verkar ha varierat.
Citera
2019-11-23, 12:21
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Jag kan inte uttala mig alls ännu, allt för lite info om både MGM och ev BO.

Han ska inte ha möjligheten att välja ett barn om hon hade haft föräldrar som stoppat detta. Om du nu följt tråden sen dag ett, i vilken ålder sägs W flyttat in med MGM?

W*lma har inte flyttat dit om jag förstått rätt. Hon har haft delvis boende hos MGM eftersom hennes skola är på hans ort.
Citera
2019-11-23, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Nej. Det där är ingen Herre, det där är en ungjävel som tydligen ska vara 22 år.
Flickor mognar dessutom som vi alla vet, tidigare än pojkar. Detta märks inte minst i högstadiets sista år. Där pojkar alltsom oftast är betydligt barnsligare än flickor. Däremot inte sagt att flickor ska flytta hemifrån och bli sambos i unga år.

Här är det inte ålderskillnaden som är det väsentligs, utan det faktum att tjejen är försvunnen och troligen mördad sv sin pojkvän.
Våld i nära relation är inte det minsta ovanligt, tyvärr. Och detta gäller inte bara ungdomar, utan även betydligt äldre par.

Finns ingen anledning att normalisera att en 17-åring mördas av en 22-årig kurd som hon bor hos sen 15-års ålder.
Citera
2019-11-23, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Den mer intressanta frågan här är vad han faktiskt gjorde med Wilma? Styckmord känns som lite väl mycket arbete, men ingen har väl rapporterat brand någonstans? Det kanske hade dragit lite väl mycket uppmärksamhet om han brände upp liket. Kurden Tishko är nog inte tillräckligt kompetent för att dölja alla DNA spår, så de lär nog hitta hans DNA på hennes lik.

Är väl självklart att dem hittar hans DNA med tanke på att dem levt tillsammans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in