2019-11-22, 18:01
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle-dolan
Bjursjön kan va det sämsta stället att göra sig av med någon, flera motionsspår och allmänt mycket folk i rörelse. Dock är detta nära där brända saker har hittas.

Om hon hittas där nu och inte gjorts tidigare vet jag inte riktigt vad jag ska säga om sök instatser som gjorts.

Edit: vet jag stavar som en kråka
Mördarblattar är inte smarta och kan mycket väl dumpat liket där!
Citera
2019-11-22, 18:03
Medlem
Haloumis avatar
Vad kan man ha hittat i förråd som ger resultatet utryckning till Bjursjön med båt? Tänker om det kommer från husisen i förråden. Behöver inte alls vara så men dom är ju rätt nära i tid, dom två insatserna.
Citera
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Åkte brandkåren båt?

Nej. båt på släp.
Citera
Medlem
Maxipower1s avatar
Räddningstjänsten har larmats till Bjursjön norr om Uddevalla på drunkning. Funderar om det möjligen kan vara så att man anträffat den försvunna 17-åringen. Bara en spekulation. FIKK söker ju i det området runt sjön.
Citera
2019-11-22, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThirdM
Precis. Tex. Fadime var väl kristen om jag inte minns fel. Det var väl det som fick fart på diskussionen i Sverige. Alla trodde väl innan att hedersmord var relaterat till religion.
Folk är dumma i huvudet. De begriper inte bättre - och är inte kapabla att ta in information eller ens försöka leta efter det.

Nu är det tydligen i alla fall utryckningar på gång. Nu håller vi tummarna att något konkret händer och att Wilma hittas. Nån skrev ovan att GM skickar runt polisen och sitter och skrattar. Jag tvivlar på att polisen är så korkad. De har koll. Men svårt att veta var man skall leta. Kanske har han erkänt? Vi får hoppas på det. Men en brandkårsutryckning till en död kropp låter inte logiskt nånstans.
Citera
2019-11-22, 18:04
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Räkna inte med att GM dumpat kroppen på en bra plats.

Det finns ju bra, obra och mindre bra platser.

Jag förstår vad du menar, dock är Uddevallabron exceptionellt mindre bra.

Även en stressad GM har sannolikt någon form av självbevarelsedrift.

Låt vara att GM förbiser eventuella kameror, men att visa sig på en bro för trafikanter, det finner jag tämligen orimligt.

Att W ligger i vatten eller relativt synligt på någon plats i skogen som är mindre bra ur upptäcktssynpunkt betvivlar jag inte, dock föreställer jag mig att en GM söker sig till en undanskymd plats för att dumpa.

Kan givetvis ha fel.

(Skriver utan att ha kollat om W är hittad)
Citera
2019-11-22, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Det låter onekligen som att han vallar runt polisen i förhören, skrattar säkert åt dom efteråt. Om det även blir resultatlöst i Bjursjön dvs. Då sitter han och bara snackar skit i förhören.

Men om någon sett något ute på sjön som flutit upp är det annat. Då finns hopp.

Tror du att han under förhören sitter och uppger div olika platser på vilka han har dumpat kroppen? Really?
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxipower1
Räddningstjänsten har larmats till Bjursjön norr om Uddevalla på drunkning. Funderar om det möjligen kan vara så att man anträffat den försvunna 17-åringen. Bara en spekulation. FIKK söker ju i det området runt sjön.

Hmm. Har hon flutit upp? Eller har någon volontär druttat i? Kan ju vara något helt orelaterat men det vore väl ändå osannolikt.
Citera
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Åkte brandkåren båt?

Ja enligt rykten på FB.
Citera
2019-11-22, 18:07
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Tror du att han under förhören sitter och uppger div olika platser på vilka han har dumpat kroppen? Really?

Han kan sitta och tipsa om olika platser. Det vore inte första gången, då söket i Ljungskile berodde på *trumvirvel* hans uppgifter i förhöret.

Det vore inte första gången heller, som en misstänkt gör så.
Citera
2019-11-22, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxipower1

Såg polis åka förbi med blåljus i ilfart för10 min sen kanske i riktning dit, nånting är på gång.
Citera
2019-11-22, 18:08
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Varför inte? Han försöker kanske bara vinna tid? Mats Alm kom ju undan tack vare det tog för lång tid innan kroppen hittades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in