2019-11-22, 17:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Hej.
"Min fetning". Var har du läst detta?

Aftonblaskan tror jag det var, nån granne hade sagt att det var skrik/gap från lägenheten sen blev det bara helt tyst, han hade även hört tunga steg ut ur lägenheten/trapphuset mitt i natten om jag minns rätt.
Senast redigerad av qirtero 2019-11-22 kl. 17:09.
Citera
2019-11-22, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Hej.
"Min fetning". Var har du läst detta?
Nu frågade du inte mig. Men gräl som totalt tystnat. Tunga dunsar i lägenheten. Tunga steg i trapphuset. Sammantaget tyder det på att något inte är som det borde vara. Saker och ting som grannarna kommit ihåg, något som inte är normalt. Grälen är tydligen normala - otrevligt men sant. Men resten var inte normalt.
Citera
2019-11-22, 17:07
Medlem
Willow1s avatar
Funderar lite på hur avloppet går i området. Om hon kanske är gömd där, och att det brända är villospår.

Misstänker att hon inte syns över huvudtaget.
Citera
2019-11-22, 17:14
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Dem kanske vände och åkte tillbaka igen.

Vägen fortsätter, helt enligt karta, men betvivlar den praktiska framkomligheten.
Citera
2019-11-22, 17:15
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag har varit ute på vift och är inte helt uppdaterad, vilka "fler personer" menar du? Finns nån relevans i det? Något i media? Har du nån länk att lämna så jag får läsa på lite, så vore jag mycket tacksam.
Du verkar mycket uppdaterad så där kom du med en lögn
Okey, jag gjorde nog en egen tolkning av åklagarens uttalade till aftonbladet, så här får jag väl ta på mig skämsmössan
Åklagaen sa enligt Aftonbladet:
Citat:
Efter förhör med den misstänkte och med personer som allteftersom är intressanta i utredningen samt utifrån omständigheter som framkommit i utredningen har jag beslutat att begära mannen häktad
Citera
2019-11-22, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Du verkar mycket uppdaterad så där kom du med en lögn
Okey, jag gjorde nog en egen tolkning av åklagarens uttalade till aftonbladet, så här får jag väl ta på mig skämsmössan
Åklagaen sa enligt Aftonbladet:
Citat:
Efter förhör med den misstänkte och med personer som allteftersom är intressanta i utredningen samt utifrån omständigheter som framkommit i utredningen har jag beslutat att begära mannen häktad
Jo. Uppdaterad är jag, men inte just på den biten. "Personer som allteftersom är intressanta i utredningen" låter ju spännande. Så då kan man kanske tolka det så att han haft medhjälpare? Pappan och dennes eventuella bröder kanske?
Citera
2019-11-22, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Måste säga att jag är rätt besviken över att detta inte gjorts tidigare, eller rättare sagt. Jag tog för givet att förråd och garage redan kontrollerats
Under all kritik! Då kan man nog även förutsätta att de inte heller har varit hos pappan och kollat.
Citera
2019-11-22, 17:21
Medlem
Haloumis avatar
Nu när polisen dök upp plötsligt vid hans bostad igen i eftermiddag, och bröt upp förråd.

Undra om snubben sitter och vilseleder dom i förhör fortfarande? Som Ljungskilespåret. Han kan ha sagt att dom borde leta genom förråden eller nåt. Bara en tanke, varför förråden först nu blev genomsökta. Och man inte hade tid att vänta på att hyresvärd ska låsa upp dom.
Citera
2019-11-22, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Under all kritik! Då kan man nog även förutsätta att de inte heller har varit hos pappan och kollat.
Ja, nåt är fel om man inte kikade igenom förråden samtidigt som husis i lägenheten. Mycket märkligt. Förrådet ingår i lägenheten, om man säger så. Detta är inte okey nånstans.
Citera
2019-11-22, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Nej, precis så har jag också läst.

Om det nu är viktigt ... 1) Någon i W:s familj ringde på (jag läste pappan) men MGM öppnade inte.
2) SENARE möttes de och då verkade MGM tyken.

Om vi läst eller minns litet olika kan ju bero på olika journalisters sätt att uttrycka sig.
I vilket fall.
Först öppnade han inte.
Kort senare sågs man.
Citera
2019-11-22, 17:25
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Nu när polisen dök upp plötsligt vid hans bostad igen i eftermiddag, och bröt upp förråd.

Undra om snubben sitter och vilseleder dom i förhör fortfarande? Som Ljungskilespåret. Han kan ha sagt att dom borde leta genom förråden eller nåt. Bara en tanke, varför förråden först nu blev genomsökta. Och man inte hade tid att vänta på att hyresvärd ska låsa upp dom.

Man brukar ha egna förrådsnycklar
Citera
2019-11-22, 17:27
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Man brukar ha egna förrådsnycklar

Att skriva innan man tänkt är som att torka sig innan man skitit. Klart man har egna nycklar, men nu var det flertal som gicks genom. Och istället för att vänta på huvudnyckel verkar man brutit sig in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in