2019-11-22, 15:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Som jag skrev från början i tråden, SD:s gränslösa sätt kommer visa sig när FUP blir offentlig. Skönt att det går framåt och alla SD anhängare kommer bli snopna att de skyddat en mördare

Nu är väl mobiltömningarna och tömningar av de andra enheterna gammal skåpmat för utredningen (gissar jag). Och de i sig är inget bevis på mordet.

Men jag minns att i mordet på Tova använde åklagaren de sms och Tovas dagbok, vittnes förhör mm som fanns i historiken, för att visa hur hoten och våldet trappades upp och kunde så småningom leda till mord. Det var en del av bevisningen. Vet inte om det kan kallas ett indicium, men tillsammans med annan bevisning kunde man visa att det inte var en enskild händelse som kom fån yttre rymden. Det fanns precis som i det här fallet, tydliga triggers.

Jag litar på vad flera av trådens deltagare berättar om vad som har hänt innan mordet. Jag tror också att det som förekommit i fråga om hot och våld är värre än vad tråden vet.

Det kan man ana när SD förlorade sitt leende i rätten. Han trodde att ingenting gick att bevisa, att han skulle kunna bortförklara allt med att det varit "tjafs" och kanske att L*ena varit den som hotat och krävt.

Det är skönt att han fick förstå att det inte längre handlade om en "lek" som han kunde som vanligt slingra sig ur.

Att han kanske snyftade i rätten, får mig att tro att han tycker synd om sig själv.
Var fanns tårarna, sorgen i texterna, saknaden innan?

Bullar, fika, varma kramar, och nya geoäventyr. Alltid lika glada foton. Extra spännande med underfundiga lekar.

Allt säger mig att han trots allt inte är så smart.

Hade han varit smart nog, hade han fattat att sånt sticker i ögonen, och en utredare lurar du inte så lätt.

Nu är det dags att sluta leka, och för en gångs skull(?) måste SD ta sitt ansvar.
Citera
2019-11-22, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ingen aning. Själv skulle jag nog gissa att de bröt i den där vevan i samband med anmälningarna. Och sedan hade de väl inte något förhållande mer, eller också återupptog de kanske en mer sporadisk kontakt i smyg igen senare när det hade lugnat ner sig.

Men visst är det väl lite intressant att det inte finns några uppgifter alls i media om att något bråk (eller ens någon kontakt) skall ha förekommit efter den här mer omtalade och turbulenta vintern/våren 2017? Skulle det ha funnits uppgifter om konflikter mellan SD och LW även t.ex. under hennes sista levnadsår så skulle nog polis, åklagare och slaskmedia inte se någon särskild anledning att undanhålla oss detta.

Jag tror att försvarsadvokaten Ingvar Backman kommer att få Backa i slutänden när KammarÅklagaren Åsa Hiding plockar fram sina pjäser på brädet och ställer SD:s försvarsadvokat schack matt

Jag tror inte att försvarsadvokaten Ingvar Backman har tillräckligt med nålar för att sålunda kunna sticka hål på KammarÅklagaren Åsa Hiding:s bevismaterial.

Försvarsadvokaten Ingvar Backman:s nu kommande försök till att få han:s klient SD frikänd, är nog för honom bara dumt att misslyckas med på förhand.

KammarÅklagaren Åsa Hiding låter sig inte överköras i detta fallet, hon har styrkan bakom detta mordfallet, vilken i sin tur Ingvar Backman saknar.

SD:s nu pågående och tappra försök att tillsammans med sin försvarsadvokat Ingvar Backman försöka att manipulera KammarÅklagaren Åsa Hiding och Rätten, kommer att rinna ut i sanden.

Den gode "Kramkalas Kungen" SD, får nog kallt räkna med att bli inburad inom fängelsemurarna under många år framöver och vad sedan därtill anbelangar HD, så får nog vederbörande förr eller senare bita i det sura äpplet.

Mvh/ @JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2019-11-22 kl. 15:45.
Citera
2019-11-22, 16:23
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det finns ingen anledning för älskarinnan att informera mannens fru om någonting mot hans vilja!

Vill mannen ha sin familj och inte älskarinnan är det bara för LW att backa. Finns ingen anledning att prata med HD. Det är mannens uppgift om/när han vill berätta för sin fru att han varit otrogen.

Precis!
Det går ju inte att tvinga någon att
lämna fru och barn. Hade han velat det
så hade han ju berättat själv.
Det spelar ingen roll vad han lovat LW.
Hon visste ju att det inte gick att lita på
honom. Han hade ju lovat HD att vara
trogen mot henne.
Citera
2019-11-22, 16:26
Medlem
Jag tror både multiljugaren SD och hans kalla kvinna får fira jul i häktet.

Det ska bli intressant att se hur Isdrottningen kopplas till misstanken om delaktighet.
Men det är väl LWs fel det med, enligt gudshycklarna och psykologen som trådforskar?
Citera
2019-11-22, 16:53
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Det finns ingen anledning för älskarinnan att informera mannens fru om någonting mot hans vilja!

Vill mannen ha sin familj och inte älskarinnan är det bara för LW att backa. Finns ingen anledning att prata med HD. Det är mannens uppgift om/när han vill berätta för sin fru att han varit otrogen.

Så är det. Insisterar på att LW i p g a sitt handikapp att bli nobbad bedrivit krig mot SD/HD och att dom misslyckades att bli kvitt henne vilket ändade i den definitiva gränsen att i våld ta hennes liv.

Att LW efter flera års blåsning i ett anfall av ärlighet (när hon blev avvisad) mot HD rakryggat ville lägga korten på bordet är så tramsigt så det finns inte ord.

Förstår att en del tråd-tanter som identifierar sig med LW tycker hon hade viss rätt att bete sig ondskefullt då SD lurat henne och ville sluta fulknulla. Hon borde insett slaget förlorat och lämnat paret D ifred.

Att SD betett sig mycket illa och att LW blev mördad kan inte förändra LWs roll retroaktivt.

Har tidigare beskrivit bilincidenten som mordet i miniatyr och det fortsätter jag med.

Givet motivet hade MG/K ändå inte rätt att ta hennes liv.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-11-22 kl. 17:46.
Citera
2019-11-22, 17:11
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu är väl mobiltömningarna och tömningar av de andra enheterna gammal skåpmat för utredningen (gissar jag). Och de i sig är inget bevis på mordet.

Men jag minns att i mordet på Tova använde åklagaren de sms och Tovas dagbok, vittnes förhör mm som fanns i historiken, för att visa hur hoten och våldet trappades upp och kunde så småningom leda till mord. Det var en del av bevisningen. Vet inte om det kan kallas ett indicium, men tillsammans med annan bevisning kunde man visa att det inte var en enskild händelse som kom fån yttre rymden. Det fanns precis som i det här fallet, tydliga triggers.

Jag litar på vad flera av trådens deltagare berättar om vad som har hänt innan mordet. Jag tror också att det som förekommit i fråga om hot och våld är värre än vad tråden vet.

Det kan man ana när SD förlorade sitt leende i rätten. Han trodde att ingenting gick att bevisa, att han skulle kunna bortförklara allt med att det varit "tjafs" och kanske att L*ena varit den som hotat och krävt.

Det är skönt att han fick förstå att det inte längre handlade om en "lek" som han kunde som vanligt slingra sig ur.

Att han kanske snyftade i rätten, får mig att tro att han tycker synd om sig själv.
Var fanns tårarna, sorgen i texterna, saknaden innan?

Bullar, fika, varma kramar, och nya geoäventyr. Alltid lika glada foton. Extra spännande med underfundiga lekar.

Allt säger mig att han trots allt inte är så smart.

Hade han varit smart nog, hade han fattat att sånt sticker i ögonen, och en utredare lurar du inte så lätt.

Nu är det dags att sluta leka, och för en gångs skull(?) måste SD ta sitt ansvar.
Det känns ganska uppenbart att han har någon störning.
Citera
2019-11-22, 17:35
Medlem
Känns mer och mer uppenbart att åkl inte har speciellt mycket att gå på när det gäller åtminstone SD.

Extrem låg sannolikhet att mobilsamtal som förts innan mordet skulle ha något bevisvärde överhuvudtaget.
Citera
2019-11-22, 17:36
Medlem
Citat:

Lena hade all rätt i världen att informera frun, vem är du att säga vilka regler som är gällande för älskarinnor?!
Ponera att han lovat henne ett förhållande och L vill vara ärlig och rättfram eftersom SD aldrig kommer ”till skott” med att berätta för frun vad som egentligen försiggår
Citera
2019-11-22, 18:05
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Lena hade all rätt i världen att informera frun, vem är du att säga vilka regler som är gällande för älskarinnor?!
Ponera att han lovat henne ett förhållande och L vill vara ärlig och rättfram eftersom SD aldrig kommer ”till skott” med att berätta för frun vad som egentligen försiggår

Rätt och rätt. Det må vara rätt men inte smart om hon tänker på sin egen säkerhet. Älskarinnor som beter sig så riskerar tyvärr att bli nedtystade för gott då.

Kom inte och säg att jag sagt att Lena förtjänade att bli mördad. Jag konstaterar bara fakta och hur män som SD reagerar när de står i färd att förlora allt på grund av att älskarinnan vägrar hålla tyst.

Det här är inte första eller sista gången en älskarinna blir mördad för att hon hotat med att förstöra mannens liv.
Senast redigerad av Rosamund 2019-11-22 kl. 18:11.
Citera
2019-11-22, 18:13
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
SD sägs ha uppgett i P7:an att han hade en relation med LW under ca 2 år tid som löpte parallellt under hans äktenskap med HD. Han säger sig ha haft såväl fysiskt som mentalt övertag på LW och att handgemäng förekom. Han blev ilsken och hatfull för att LW hotade avslöja den hemliga relationen för HD. Naturligtvis måste han erkänna dessa detaljer eftersom han blev anmäld 2 ggr av LW och för att det finns bevis för att det inte var ogrundade anmälningar.

Sen har det varit viktigt för honom att påskina att han och LW var de bästa vänner ända till slutet. Han har ingenting med mordet att göra.

Igår fick vi veta att han delgivits ljudinspelningar... Upplever han sig överraskad och överlistad av LW? Trodde han inte att hon garderade sig om/när hon upplevde att det kunde föreligga fara för hennes liv?

Nu är jag väldigt nyfiken på vad människorna som vurmat för SD:s oskuld tänker - alltså de som låtit sig luras av hans tillrättalagda historier och oskyldiga uppsyn? Börjar ni förstå att vännen kanske inte är så oskyldig som ni hade önskat? Att det som framkommit i tråden om att "det finns mer" kan stämma?

---------
L*ena mördades för 556 dagar sen

Den misstänkte SD som nu varit inlåst i 87 dagar nekar fortfarande. Han har fått ta del av 2377 sidor med bland annat förhör, teknisk utredning och beslagsprotokoll. I materialet ingår flera timmars ljudinspelningar av samtal.

Åkl har begärt ytterligare häktesförlängning, SD motsatte sig inte, nytt beräknat åtalsdatum 19/12

HD, som fortfarande är Skäligen misstänkt för inblandning i mordet, är sen 8/9 -19 släppt på fri fot efter en häktningsvecka av utredningstekniska skäl.

Åkl inväntar svar från NFC och ytterligare förhör kan bli aktuellt.

:::::::::::

Länk till inlägg med sammanfattande info
www.flashback.org/sp69225469

Ja, det är relevanta fråga som jag fetmarkerat! Och jag tackar allra ödmjukast för att du skriver denna nerräkning med nummer, dagar och datum, Honan6! Suveränt!
Citera
2019-11-22, 18:39
Medlem
Citat:

Gissningsvis har han hela tiden manipulerat LW redan från början att dom var på väg att skiljas han och HD, allt var slut mellan dom så nu var dom fria att leva egna liv sk fritt äktenskap.

Nu är ju Lena en egen person och har därmed rätt till egen vilja och ville vara uppriktig mot HD. Alltså pratade hon med HD.
LW var inte livegen.

LW var allt annat än Ynkryggen SD, äktenskapsbedragaren.
Hon hade Ryggrad, därför mördade SD henne - han var livrädd från att ta sitt Eget Ansvar.
Senast redigerad av Remark 2019-11-22 kl. 18:57.
Citera
2019-11-22, 18:47
Medlem
Citat:
Rätt och rätt. Det må vara rätt men inte smart om hon tänker på sin egen säkerhet. Älskarinnor som beter sig så riskerar tyvärr att bli nedtystade för gott då.

Kom inte och säg att jag sagt att Lena förtjänade att bli mördad. Jag konstaterar bara fakta och hur män som SD reagerar när de står i färd att förlora allt på grund av att älskarinnan vägrar hålla tyst.

Det här är inte första eller sista gången en älskarinna blir mördad för att hon hotat med att förstöra mannens liv.

Tror du har helt fel. De allra flesta otrogna mördar verkligen inte sin sidopartner! såfall skulle det ske en väldig massa mord av den anledningen. Det torde vara tämligen ovanligt. Otrohet är däremot ganska vanligt. Antingen fortsätter förhållandet - eller så avbryts det och båda parter backar. Även om någon av dem blir djupt olycklig. Men de flesta kommer ur sin sorg och frustration och går vidare i livet.

UTAN att mörda.

Det är uppenbart att du och några till i tråden i era inlägg här ÄNDÅ anser att det är offrets fel att hen har mördats, att skulden ligger hos offret. Det är inte svårt att begripa, hur mycket såna som du än försöker dölja detta faktum här på fb.

Att Lena var ledsen och förbannad på SD, som lovat henne guld och gröna skogar under flera års tid, är inte det minsta konstigt i mina ögon. Varför ska just HON ta hänsyn när inte SD gjorde det, vare sig mot sin fru eller mot Lena?

Kan mycket väl vara så att det var SD som inte ville släppa LW. Visserligen var han gift men han ville även bestämma över LW, vilket hon till slut vägrade acceptera - och det blev hennes död. Så tror jag det ligger till.
Senast redigerad av zilvereko 2019-11-22 kl. 19:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in