2019-11-22, 15:57
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror du har framställan. Eller du har fått protokollet?
Det är framställan jag har
Citera
2019-11-22, 15:57
Medlem
oenophiles avatar
Plus att har man kontakter på en bilverkstad kan man ta vilken bil som helst där och transportera en kropp i. Det måste inte vara ens egen bil.

För en bil måste ha använts.
Citera
2019-11-22, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Det är framställan jag har
Ok. Vi väntar på protokollet nu...
Citera
Medlem
Tar 12 min med bil från den MT bostad till pappas bostad med bil. Vägen dit är relativt öde nattetid skulle jag tro. Enligt pappan var han hemma hos honom i måndags om jag inte missminner mig.
Vet någon om man sökt i dessa trakter efter Wilm@?

Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
På adressen är dessa personer folkbokförda

Shabaz Ahmed Saed (44, man, gift) pappa
Shahwnam Aziz (39, kvinna, gift med pappan)

Kamaran Ali Ghafoor Ghafoor (43, man, ogift)
Rebwar Hama Salih Salih (43, man, ogift)

Shaysta Nadjmaddin Mahmoud (22, kvinna)

Källor:
https://mrkoll.se/resultat?n=&c=Friarleksvägen+3+Uddevalla&min=16&ma x=120&sex=a&c_stat=all&company=
https://www.ratsit.se/19750624-Shabaz_Ahmed_Saed_Uddevalla/aHv9tE_qQDVpUXR6wMDxsnhziPlNJGfTEfvi-ENibw8#merInfo

Så frågan är - Vad sysslar de två andra 43-åriga männen med?
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Ingenting att lägga kraft på.
Däremot var din uppgift om Pappans eventuella bilverkstad klart intressant. I en sådan finns ju allt möjligt som kan förenkla ett försvinnande. Naturligtvis bör även samtliga av hans inneboende kontrolleras extra noga

De där två inneboende 43-åriga männen skulle jag ha synat lite extra i sömmarna.
Senast redigerad av T34Panzer 2019-11-22 kl. 16:12.
Citera
2019-11-22, 15:59
Medlem
welcometorealitys avatar
PB har en bild och allting på den misstänkte här.

https://petterssonsblogg.se/2019/11/22/22-arige-tishko-ahmed-haktad-for-mord-pa-wilma-andersson/
Citera
2019-11-22, 16:00
Medlem
Willow1s avatar
Såg nu att det ligger en ext ärendenr som med andra ord kommer som sammanfallande bevisning pga hennes ålder mm
Precis som jag trodde.
En månad med restriktioner kommer bli tufft för honom att fortsätta förneka
Citera
2019-11-22, 16:00
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Såg nu att det ligger en ext ärendenr som med andra ord kommer som sammanfallande bevisning pga hennes ålder mm
Precis som jag trodde.
En månad med restriktioner kommer bli tufft för honom att fortsätta förneka

Har han blivit häktad en månad?
Citera
2019-11-22, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Här, med uppgifter från expressen har familjen uttalat detta.
https://www.google.com/amp/s/nyheter24.se/amp/nyheter/936300-familjen-om-misstankta-mordet-pa-17-ariga-wilma-en-mardrom

För att man har tänt hemma i dessa mörka tider innebär det inte att man är hemma. Det går inte att ta som en garanti att han vägrar öppna dörren för att en myslampa lyser.
Citera
2019-11-22, 16:04
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Har han blivit häktad en månad?
SVT:
Citat:
Åtal ska väckas mot mannen senast den 6 december.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Med tanke på GM är uppväxt på Dalaberg gettot går det vägar genom hela Bulid skogen passerar Bulidsjön sen brännplatsen i vägskälet även en mindre tjärn ligger där. En jacka hittades även igår (osäker på geografisk plats) Misstänkte GM verkar vara en klen figur samt inte den mest smarta med tanke på hur kläder har bränts där även brandsläckare varit inblandad. Tänker på plats om han nu skulle vilja göra sig av med en kropp. En fundering är den bil med fyra mörkhyade som körde förbi brännplatsen i skogen Måndagskväll... Ingen väg man kör random eller genar utan att ha ett ärende där uppe i skogen. Kan vara nyfikna bara men tycker att man stannar och frågar hur det går inte bara kör vidare, märkligt beteende.

Vet du, eller kan du få fram, vad det var för bil dessa män sågs i? Eller trolig ålder på dessa, vuxna eller ungdomar? Tänkte på att det på pappans adress även bor två 43-åriga män....
Senast redigerad av T34Panzer 2019-11-22 kl. 16:13.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oenophile
Ja, och en del verkstäder erbjuder ju tom invärtes bilstädning, så det där kan dom väl.

Pappan har 221 vänner på Facebook. Av dessa har ca 19 svenska namn, resten har sedvanliga arabnamn.

Det intressanta med de svenska namnen är att åtminstone sex av de svenska jobbar på Brandt fordon AB, och flera av de andra på Toveks bil AB.
Så någon koppling till dessa företagen har han. Kan ju vara så enkelt att han köpt bil där iofs.

Men om man köper bil har man ju rimligtvis en lön och ett arbete, och jag hittar inte någonstans var han skulle jobba.

Finns bara en post i hans historik från 2011 om att han ”checkat in på jobbet -sjukhem”.

Hittade Ä*gebackens Bil*elar i Uddevalla som bl.a sysslar med bilskrot, dock utan koppling till de svenska namnen, men tänkte att kanske en sån där press-maskin är ett bra sätt att sopa igen spåren.
Senast redigerad av Pazzamo 2019-11-22 kl. 16:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in