Citat:
Ursprungligen postat av
MarkofTheBeast
”Och med personer som är intressanta i utredningen”
Måste vara att de efter förhör inser att någon av hans anhöriga inte riktigt talar sanning.
Kanske får se ännu ett gripande så småningom ?
Precis det jag också reagerade på. Tänkte närmast på hans familj och släkt och bilar...och ev (med)hjälp frivillig eller omedveten sådan. Men pappans ord känns ju idiotiska. Hur fan kan han lova något? Såvida han inte är desperat att rädda sin sons skinn och heder. Men å andra sidan är man ju van, som Malmöbo, att dom säger ”jag lovar” hela tiden. Tom när man frågar dom nåt om frukten på Möllevångstorget.
”Pojkvännens pappa kan inte tro att sonen ligger bakom försvinnandet.
[b]– Min son skulle aldrig göra nåt sånt här. Aldrig. Jag lovar.”[/]
https://www.expressen.se/gt/krim/familjen-om-misstankt-mordade-wilma-pojkvannen-var-svartsjuk-3/
Expressen verkar ha redigerat/kortat ned pappans uttalande men så här lät det från början:
”Nu har den mordmisstänkte pojkvännens pappa kommenterat senaste tidens händelser. Han kan inte tro att sonen har någonting med Wilmas försvinnande att göra.
– Det är min son och jag väntar på att få höra vad som har hänt. Han var hos mig i går. Han sa pappa, jag lovar jag har inte gjort någonting. Han sa att de hade tjafsat. Men du vet, i alla familjer är det så. Man bråkar, åker i väg, och kommer tillbaka, säger han enligt Expressen.
Pappan menar också att sonen var "jätteledsen" över att hon var försvunnen och att han hoppades på att hon skulle hittas.
Det har tidigare rapporterats om att Wilma och pojkvännen båda varit svartsjuka på varandra och att de bråkat mycket, något som pappan kan bekräfta.
– Ofta när de tjafsade brukade hon komma hem till mig och sitta här och prata. Efteråt körde jag henne till honom eller att hon var hos oss. Hon kunde äta här, vi satt här och pratade, säger han enligt Expressen.”