2019-11-22, 10:23
Medlem
Häktad på sannolika skäl nu? Har det kommit fram någonting som åklagaren har på honom? Ingen brottsplats funnen änsålänge vad jag förstått
Citera
2019-11-22, 10:24
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
”Och med personer som är intressanta i utredningen”
Måste vara att de efter förhör inser att någon av hans anhöriga inte riktigt talar sanning.
Kanske får se ännu ett gripande så småningom ?

Precis det jag också reagerade på. Tänkte närmast på hans familj och släkt och bilar...och ev (med)hjälp frivillig eller omedveten sådan. Men pappans ord känns ju idiotiska. Hur fan kan han lova något? Såvida han inte är desperat att rädda sin sons skinn och heder. Men å andra sidan är man ju van, som Malmöbo, att dom säger ”jag lovar” hela tiden. Tom när man frågar dom nåt om frukten på Möllevångstorget.

”Pojkvännens pappa kan inte tro att sonen ligger bakom försvinnandet.
[b]– Min son skulle aldrig göra nåt sånt här. Aldrig. Jag lovar.”[/]

https://www.expressen.se/gt/krim/familjen-om-misstankt-mordade-wilma-pojkvannen-var-svartsjuk-3/

Expressen verkar ha redigerat/kortat ned pappans uttalande men så här lät det från början:

”Nu har den mordmisstänkte pojkvännens pappa kommenterat senaste tidens händelser. Han kan inte tro att sonen har någonting med Wilmas försvinnande att göra.

– Det är min son och jag väntar på att få höra vad som har hänt. Han var hos mig i går. Han sa pappa, jag lovar jag har inte gjort någonting. Han sa att de hade tjafsat. Men du vet, i alla familjer är det så. Man bråkar, åker i väg, och kommer tillbaka, säger han enligt Expressen.

Pappan menar också att sonen var "jätteledsen" över att hon var försvunnen och att han hoppades på att hon skulle hittas.

Det har tidigare rapporterats om att Wilma och pojkvännen båda varit svartsjuka på varandra och att de bråkat mycket, något som pappan kan bekräfta.

– Ofta när de tjafsade brukade hon komma hem till mig och sitta här och prata. Efteråt körde jag henne till honom eller att hon var hos oss. Hon kunde äta här, vi satt här och pratade, säger han enligt Expressen.”
Citera
2019-11-22, 10:25
Medlem
ThirdMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppisen
Titta på pappans facebook. Ser inte en enda beslöjad kvinna bland vänner och vänners vänner. Släkten verkar vara kristna kurder från Ryssland. MGM verkar vara döpt efter orten de kom ifrån. Läs själv! Jag får i vart fall inga hederskultur-vibbar. Kanske vi ska låta sådana funderingar vila tills vi vet mer!

Hederskulturen behöver ju inte ha någonting att göra med religion bland kurder. Det är familjens heder det handlar om.
För övrigt så framgår inte mycket av hans facebook mer än att han har mycket kurdiska flaggor och jag tror inte ens någon kvinna är med på någon bild öht?
Citera
2019-11-22, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ok, så kan det ha varit.
Lite otydligt med uttrycket "den sista tiden".

När ett blir så här uppmärksammat, uppdaterar tidningarna tidigare texter och meningar kan komma ur sitt tidigare sammanhang. När du säger det, tycker jag att jag tidigare läst att det var i samband med att den "svarta" sidan som anhöriga reagerade på var när de kontaktat mgm efter försvinnandet.

"Den sista tiden upplevde Wilmas familj en förändring i hans beteende, enligt en kvinnlig anhörig till Wilma.
– En svart sida som han aldrig visat tidigare och vi är helt chockade av det. Ingen av oss vuxna i hennes närhet har ens sett små tecken av detta, har kvinnan sagt.
"

https://www.expressen.se/gt/krim/pojkvannens-ambitiosa-liv-och-relationen-med-wilma/

Man kan tänka att när anhöriga inte fått kontakt med mgm under en tid (hur lång?) och att de behövt åka från Lysekil för att knacka på hans dörr, blir de kanske lätt irriterade och kanske konfronterar honom.
Han (om han är den skyldige) rätt stressad och klarar inte av att hantera detta på ett "smart" sätt, utan försöker avfärda dom genom att vara aggressiv? Detta kanske vuxna personer reagerar på eftersom de med sin erfarenhet tycker att det går stick i stäv med en reaktion som hade varit naturlig om föräldrarna är oroliga och han på något sätt inte hade haft med hennes försvinnande att göra.

Instinktivt känner de att att något är "fel" och deras frågor och anklagelser blir för påträngande och för svåra att hantera?

Det är ju ändå en bit (ca 4 mil) till Lysekil, och färja behöver tas. Vet inte hur ofta färjorna går.
Var tjugonde minut. Man kan åka runt via E6 annars.
Citera
2019-11-22, 10:27
Medlem
zoomlanders avatar
Är MGMs Pappa med vid bortforslande av kropp kan det nog bli svårt att hitta henne. Då sitter nog ett erkännande långt inne.annars ryker ju han också för medhjälp.

Hoppas dom har duktiga poliser nu som bryter ner honom.
Citera
2019-11-22, 10:28
Medlem
Sålänge ingen kropp kommer att hittas så kan vi nog glömma att pojkvännen kommer bli dömd
Citera
2019-11-22, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wrucebayne
Häktad på sannolika skäl nu? Har det kommit fram någonting som åklagaren har på honom? Ingen brottsplats funnen änsålänge vad jag förstått

Behöver absolut inte vara något nytt som dykt upp. Ibland gör dom bara så för att få in mer resurser.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Inte så lätt när man bara är sjutton och de övertalar dig att allt är normalt, alla bråkar såhär, det går över...

Så jävla hemskt att hamna i klorna på främmande människor sådär, de vill ju inte hennes väl alls.

Inte ens om han vore svensk med helsvenska föräldrar skulle jag rekommendera henne att söka råd och stöd hos pojkvännens föräldrar - vars lojalitet finns hos pojkvännen och inte henne..

Att hon inte har förstått något om klantänkande är också sorgligt.
Citera
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cardgame
Vet inte om det redan skrivits men styvmamman har drivit ett hvb hem för ensamkommande pojkar
Se där ja! Snyggt! Nej inte sett ngt om det.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Sekretessen finns även där för att främja fortsättandet att få in onyanserade tips, liksom att kunna få säkerhet i eventuella framtida förhör med nya personer.

Precis! Såg att jag skrivit fel i inlägget - ska ju såklart vara ”det är inget eget avvägande”
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoomlander
Är MGMs Pappa med vid bortforslande av kropp kan det nog bli svårt att hitta henne. Då sitter nog ett erkännande långt inne.annars ryker ju han också för medhjälp.

Hoppas dom har duktiga poliser nu som bryter ner honom.

Då behövs bevis
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Poppisen
Var tjugonde minut. Man kan åka runt via E6 annars.

Dom går var tjugonde minut under dagtid. Varje timme på kvällen och med uppehåll på natten (minns inte exakta klockslag) man kan även åka runt istället vilket är ca 5 mil extra om jag inte missminner mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in