2019-11-22, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Jag tycker inte det är märkligt. Kanske är närmare till killens pappa än till egna släktingar?
I den åldern är allt på lek ändå, inte ett förhållande kommer hålla mer än några år. Extrema undantagsfall kanske, men det verkar en smula dysfunktionellt att bli ihop med någon i 20-årsåldern som man sedan hänger med "resten av livet"

Som om DET vore förklaringen till att hon vände sig till en man som hon har känt bara några år - istället för sin egen pappa som hon ändå har känt hela sitt liv (eller mamma).
Citera
2019-11-22, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Låter väldigt konstigt att någon på Efterlyst skulle bekräfta något som inte polisen har bekräftat. Men det kanske var en polis som sa det?

Oklart om det var polis eller ej! Kolla klippet så kan ni höra. Det var en reporter som stod utanför polishuset i Uddevalla som sade det
Citera
2019-11-22, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsdetective
Nej jag tror inte det skulle räcka faktiskt. Dessutom finns det ju något som från första början har indikerat att ett mord har begåtts. Annars hade brottsrubriceringen varit ”människorov” och inte mord med tanke på att det saknas en kropp. Tänker också att om man har bråkat rejält så kan det vara logiskt att ej höra av sig. Har själv, vid yngre ålder, stuckit från pojkvänner under bråk, varpå de ej hört av sig på 2 dagar pga envishet och att de varit arga/sårade.

Ja, det är förståeligt att inte höra av sig om man har bråkat, men var det inte så att han hade påstått sig vara orolig på sociala media? Säger man att man är jätteorolig men samtidigt inte försöker kontakta, haltar logiken.
Citera
2019-11-22, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hedvigspappa
Citat från artikeln i Expressen:
"Ofta när de tjafsade brukade hon komma hem till mig och sitta här och prata. Efteråt körde jag henne till honom eller att hon var hos oss. Hon kunde äta här, vi satt här och pratade."

Är det bara jag som tycker att detta låter märkligt? Hon borde väl ha nån mer nära anhörig än killens pappa att vända sig till när de tjafsat? Låter mer som att pappan försöker förklara varför man hittat/kommer hitta spår av henne hemma hos honom och i hans bil.
Jo, jag tycker detta är oerhört märkligt. Men borde inte även pappan vara häktad om så vore fallet?
Citera
2019-11-22, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Som om DET vore förklaringen till att hon vände sig till en man som hon har känt bara några år - istället för sin egen pappa som hon ändå har känt hela sitt liv (eller mamma).
Notera att det är en bit till Lysekil...
Citera
2019-11-22, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Någon som sitter på info hur religiösa MGM föräldrar är?

Nej men har några kurdiska vänner i 25-30 årsåldern. Deras föräldrar är alla extremt ”färgade” av den kurdiska kulturen oavsett huruvida troende de är. Mina vänner bär ej slöja eller dylikt men har alla vittnat om extremt kontrollerande föräldrar som ej tillåtit dem utöva sport, träffa killar eller gifta sig med vem de vill.
Citera
2019-11-22, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Det här känns some en film, som att alla är skådespelare.

Kan det röra sig om en sekt?
Citera
2019-11-22, 08:55
Medlem
ThirdMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Någon som sitter på info hur religiösa MGM föräldrar är?

När det är kurder det handlar om så är det inte hur religiösa dom är som oroar, utan just kurdernas välkända sk. "Heder" som inte har så mycket med religion att göra utan allt handlar om att skydda klanens heder.
Citera
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Notera att det är en bit till Lysekil...
Biologiska mamman går bort.
Systern tror jag mer på... Har ingen info vart hon håller till geografiskt
Citera
Medlem
Docklands avatar
Citat:

Ja, det låter rimligt i alla andra sammanhang än i ett mordfall, i retrospektiv. Som så mycket annat i tråden. Wilma kanske hade en bra relation med killens pappa? Inget unikt.
Klart gubben inte är inblandad, det är bara trams-spekulationer för att tråden behövde syre.
Citera
2019-11-22, 08:56
Medlem
Citat:
Hon var väl inte så close till mamman. Hur nära var hon sin pappa är frågan .
Citera
2019-11-22, 08:56
Medlem
Dagen innan försvinnandet ska pojkvännen ha velat att Wilma konvertera till Islam men hon sa nej.

Detta enligt pojkvännens och Wilmas bästa kompispar som träffade dom den kvällen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in