2019-11-22, 04:35
Medlem
Klart hon lever och kommer hittas.
Undrar varför hon inte söks med helikopter borde ju rimligtvis vara mycket effektivare än personer eller har jag fel? Har sett på COPS att de hittat tjuvar som gömt sig i skogen mitt i natten då de är kolsvart med just helikopter. Sen undrar jag hur länge kan man klara sig ute i denna kylan utan mat, finns det något ätbart så här års överhuvudtaget? Måste ju finnas någon överlevnadsexpert på Flashback som kan svara.
Citera
2019-11-22, 04:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicememesbro
Undrar varför hon inte söks med helikopter borde ju rimligtvis vara mycket effektivare än personer eller har jag fel? Har sett på COPS att de hittat tjuvar som gömt sig i skogen mitt i natten då de är kolsvart med just helikopter. Sen undrar jag hur länge kan man klara sig ute i denna kylan utan mat, finns det något ätbart så här års överhuvudtaget? Måste ju finnas någon överlevnadsexpert på Flashback som kan svara.
Varför skulle hon gömma sig i skogen?
Citera
2019-11-22, 05:09
Medlem
Varför inte:
-Sätt in medium? Varför inte pröva? Jag föreslår Terry evans, eller jörgen, alt Lena, alla ifrån det okända
-pressa MGM hårdare under förhören, han sitter ju inne på hela storyn. Jag hade aldrig kunna vara polis för mitt tålamod räcker inte till att misshandla han gul och blå tills svaren kom fram. Sluta dalta med... Kladda med en massa integrations skit, han är MGM, dra ut han det... Hota med att skicka han tillbaka till sitt land och att han mister alla bidrag, då öppnar han nog upp sig. Psyka han mer under förhören.
Istället för Ahmed vi tror att du har gjort det här.... Säg Ahmed nu har vi hittat den ena med det andra nu får du förklara dig...

Dom behandlar han nog som ett litet lamm...daltar med han som han vore en 5 årig pojke. Pressa han hårdare. Ha 12 h förhör.... Psyka, pressa!!!! Den som släpper han nu är fan bombad i skallen...
Citera
2019-11-22, 05:10
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
..
Ah, OK, du kan ha rätt.
Det finns ytterligare en som jag trodde var mamman.
Men då förstår jag. Kanske minns fel angående vem som yttrade "Mina barns storasyster".
Kanske var det E S. då.
Men undrar över 3:e kvinnans roll, för att hon är nära släkt är uppenbart.
Heter också Selander men ser aningen äldre ut dock, än E S. enligt min uppfattning.
S*land*r är E.S
Citera
2019-11-22, 05:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Kan man se någon stans vilka områden som är sökta?
I det stora hela, i princip hela Uddevalla, polisen jagar på måfå mellan 07:00-15:30 för då ska dom hämta sina barn på dagis och efter det blir det kvällsmat och myskväll med eventuell fitta på kvällskvisten. Samtidigt som en stackars flicka på 17 år kanske ligger och fryser ihjäl (om hon nu lever)
Citera
2019-11-22, 05:15
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Jag tror inte ens att polisen har letat i alla tillräckligt stora utrymmen i den fastighet där den misstänkte bor, tex källarförråd, grannars lägenheter, under brädor i golv mm. Nån vän måste han väl ha i fastigheten. Och har Wilma dessutom dött genom nån olycka, så ökar nog villigheten att hjälpa. Börja letandet i fastigheten iallafall.
Men hänsynen till människors privatliv är som sagt ett hinder, och oviljan att förolämpa människor.

Lisa Holm hittades väl också i ett skåp?
Där går nog gränsen för vad som är integritetsmässigt tillåtet att genomsöka, trots att det uppenbarligen fick plats en människa där. Tyvärr.

Så du tror han har fått hjälp av en granne att gömma en kropp han råkat döda? För att det var i misstag?

Citat:

Varför skulle hon gömma sig? Och varför i skogen av alla ställen? Har tyvärr ingen titel som överlevnadssexpert men det är nog rätt dåligt med mat i skogen såhär års. Stora frågan är isåfall varför hon inte tog med sig mat innan hon bestämde sig för att gömma sig i skogen?
Citera
2019-11-22, 05:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Simplyred
Varför inte:
-Sätt in medium? Varför inte pröva? Jag föreslår Terry evans, eller jörgen, alt Lena, alla ifrån det okända
-pressa MGM hårdare under förhören, han sitter ju inne på hela storyn. Jag hade aldrig kunna vara polis för mitt tålamod räcker inte till att misshandla han gul och blå tills svaren kom fram. Sluta dalta med... Kladda med en massa integrations skit, han är MGM, dra ut han det... Hota med att skicka han tillbaka till sitt land och att han mister alla bidrag, då öppnar han nog upp sig. Psyka han mer under förhören.
Istället för Ahmed vi tror att du har gjort det här.... Säg Ahmed nu har vi hittat den ena med det andra nu får du förklara dig...

Dom behandlar han nog som ett litet lamm...daltar med han som han vore en 5 årig pojke. Pressa han hårdare. Ha 12 h förhör.... Psyka, pressa!!!! Den som släpper han nu är fan bombad i skallen...

Jag är helt okej med att man kränker människors integritet, letar igenom byrålådor, datorer, dna mm. Men att skada människor fysiskt är inte okej, och det kan dessutom få människor att erkänna saker som de inte har gjort.
Citera
2019-11-22, 05:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Så du tror han har fått hjälp av en granne att gömma en kropp han råkat döda? För att det var i misstag?

Om det handlar om tex strypsex eller annat som är svårt att förklara, då kanske grannen förstår hans situation. Och då sitter nog grannen just nu och funderar på vad som kommer hända med hen själv, om hen erkänner medhjälp till griftefridsbrott.

Citat:
Varför skulle hon gömma sig? Och varför i skogen av alla ställen? Har tyvärr ingen titel som överlevnadssexpert men det är nog rätt dåligt med mat i skogen såhär års. Stora frågan är isåfall varför hon inte tog med sig mat innan hon bestämde sig för att gömma sig i skogen?

Det kan ju ha hänt nån olycka, tex benbrott. Brukar hon vara i skogen? Finns det skog i närheten där ingen har letat ännu?
Värmekamera i helikopter borde väl kunna hitta henne i så fall. Men polisen kanske har bestämt sig för att hon är död, och därför inte längre utstrålar någon värme.
Citera
2019-11-22, 06:28
Medlem
Citat:

Dom söker med drönare eftersom dom inte har tillgång till helikopter dom här dagarna tyvärr. Är dock väldigt effektivt med drönare.
Citera
2019-11-22, 06:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bestiallatest
Dom söker med drönare eftersom dom inte har tillgång till helikopter dom här dagarna tyvärr. Är dock väldigt effektivt med drönare.

Har drönarna värmekamera?
Citera
2019-11-22, 06:42
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Utan tillräckliga bevis kan han inte hållas hur länge som helst. Ett frisläppande är ju dock inte detsamma som ett frikännande. Är de säkra på hans skuld så lär han hållas under bevakning tills fler bevis framkommer. Ett frisläppande kan också ske av rent taktiska skäl.

Tror inte han släpps. Om han gett en bild under förhören om viktig fakta kan han hållas häktad riktigt länge. Men då måste arbetsgruppen tillsammans med åklagare ha skäliga grunder för att han kan försvåra utredningen genom att flytta bevis och påverka vittnen eller medhjälpare.
Längsta tiden som detta skett under i Sverige är fyra år.
Så har vi en riktigt go åklagare blir han kvar lääääännngggeee
Citera
2019-11-22, 06:52
Medlem
Enorms avatar
Citat:

Av två skäl, för det första måste vederbörande vara vid liv då det är värmesökande kamera helikoptern är utrustad med.
För det andra är det näst intill omöjligt att se marknivå då trädkronor skymmer. (T.ex en aska från brand som GP anlagt för att förstöra bevis) Förutom MP och FIKK används sökhund och drönare för att systematiskt söka av de ytor polisen ser (initialt) som sannolika områden. Beträffande överlevnad är inte maten största problemet utan kylan. (det finns gott om rötter. växter man kan överleva av men få besitter kunskapen)
Senast redigerad av Enorm 2019-11-22 kl. 06:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in