2019-11-21, 21:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Tycker det inte är konstigt alls. Det tar ju oerhört lång tid att söka igenom områden även om man är ett par hundra personer. Det blir inte många kilometer avverkade per dygn. Blir ännu svårare om man inte vet vart man ska leta

Håller med, som att leta efter en nål i en höstack sen kan de visa sig att hon finns någon helt annanstans. Verkligen frustrerande att de troligen finns en/några som vet exakt vart hon är.
Uhhhh blir rädd att gå ut av sånt här!! Ovisshet är verkligen de vidrigaste som finns, kan bara föreställa mig hur hennes familj mår just nu. Fruktansvärt
Citera
2019-11-21, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Nej, det skulle inte vara ok med mig som förälder. Men hur ska du agera då. Låsa in henne? Om bara månader, så har du ingenting att säga till om, och hur är din relation till dottern då. Inte enkelt!

Det är ju inget som går att ändra på på några dagar.
Det jag menar är att bygger man upp en nära relation från det barnen är små, är närvarande som förälder på ett sätt som en varannanveckasrelation tyvärr inte underlättar, och en ny fru och nya barn inte underlättar, så har man större chans att dottern inte anser det helt självklart att bo med en man när hon är 17, att hon kanske åker hem till mamma och pappa efter bråk med mannen, att mamma och pappa är hennes trygga hamn som hon söker sig till.

Så menar jag. Att inlåsning inte skulle behöva vara enda (rent retoriska) alternativet eftersom många ungdomar, flickor som får mycket tid och närhet hemma inte söker trygghet utanför hemmet på samma sätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av of.the.South
Har inte heller påstått något av det som du försöker rätta. Svarade endast på frågan OM VILKA som skulle vara intressanta att sätta in avlyssning på.

Inlägget var ju från början inte till dig, så allt stämde inte in på ditt påstående :-)
Men jag skrev ju i inlägget att dessa personer måste vara minst skäligen misstänkta, vilket dom med största sannolikhet inte är. Annars går det inte, hur "intressanta" dom än är.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MLANEE
Området runt där de letar nu är dessutom extremt stort, med tät skog och många småvägar hit och dit..

Kommer inte ihåg hur länge det letade efter lisa Holm men jag minns att det var en oerhört stor sökgrupp med frivilliga, militärer och andra och det tog ju ca en vecka innan de hittade henne och då var det väl inte ens långt borta från fiket där hon försvann. Då var det väl också mest åkrar runt om vilket är lättare att söka i än täta skogsområden.
Citera
2019-11-21, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av werupmannen
ca 50 st har förhörts. Men han är ju uppväxt där spelat fotboll gått i skola och jobbar där.......så okänd kan han väl knappast vara.

Men hur många av dessa tror du har pratat med honom ensam i över en timmes tid?

Jag vet såklart inte svaret men jag har en känsla av att han har ett mindre antal nära relationer varav flera av dessa bygger på blodsband.

Men jag spekulerar bara.
Citera
2019-11-21, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Är det vid dynamitbacken ännu?
Där är avspärrat fortfarande vad jag vet, men jag tror FIKK söker längre bort mot blomsterlandet. Fått för mig att polisen själva söker vid dynamitbacken och FIKK söker längre bort.
Citera
2019-11-21, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drommar
Hur länge har han suttit anhållen?
Högst tre dygn får man sitta. Sedan ska man häktas eller släppas.

Nej.

Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Det måste väl fattas ett beslut imorgon?

"Fristen för att skicka in en häktningsframställan till tingsrätten, eller försätta den misstänkte på fri fot, går ut i morgon fredag klockan 12."
https://www.expressen.se/gt/krim/polisen-soker-med-dronare-efter-wilma/

Precis.

Alltså kan det bli förhandling på lör.
Citera
2019-11-21, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
Jag tycker MGM har haft mycket tid på sig torsdag , fredag, lördag söndag på söndag anmälde föräldrarna Wilma försvunnen . Undrar om MGM jobbade på fredag lördag

Läste lite längre bak i tråden att kollegor upplevt honom som normal, tolkar det som att han har varit på jobbet vid något tillfälle i alla fall.
Citera
2019-11-21, 21:52
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MLANEE
Jag bor i någorlunda närhet till platsen där skorna hittats, och jag tror inte att dom legat där länge. Det är mitt på en väg av grus, där bilar kan köra och folk gärna promenerar. Promenerade där själv för typ.. Tre veckor sedan och inget bränt låg där då. Dessutom är det en vanlig plats för orientering, jogging och diverse motionering, plus att där ligger en skjutbana en liten bit nedanför. Tror att folk hade ring och tipsat om de vetat att de legat där längre än senaste veckan.
Tack för infot, det var ju en viktig info du delar med dig.
Citera
2019-11-21, 21:53
Medlem
Citat:
Wilmas mammas ord i "Efterlyst": Vi kommer aldrig sluta leta

Wilma, 17, har varit försvunnen i över en vecka, trots ett intensivt sökande av både frivilliga och polis.

Under torsdagskvällens sändning av “Efterlyst” i TV3 lästes ett meddelande upp från den försvunne flickans mamma:

“Wilma vi älskar dig och vill att du ska komma hem. Vi kommer aldrig att sluta leta.”

AB

Jag tittade lite på Efterlyst och där intervjuas en polis som svarar gällande fynden att dom inte kan ledas till den här utredningen. Om det stämmer betyder det att kläder, osv inte har med utredningen att göra. Reportern säger också att uppgifterna finns att pojkvännen mycket väl vet var Wilma finns.
Oavsett så nekar mannen som är misstänkt, och det återstår att se om det leder till en utredningsvecka.
Citera
2019-11-21, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av of.the.South
Läste lite längre bak i tråden att kollegor upplevt honom som normal, tolkar det som att han har varit på jobbet vid något tillfälle i alla fall.

Uppfattade det som att han hade jobbat under åtminstone två dagar. Vilket borde betyda att tiden minskar betydligt för alla möjligheter att skaffa undan en kropp plus tillhörigheter. Å andra sidan vet vi väl inte i vilken omfattning han jobbat?
Citera
2019-11-21, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
Jag tycker MGM har haft mycket tid på sig torsdag , fredag, lördag söndag på söndag anmälde föräldrarna Wilma försvunnen . Undrar om MGM jobbade på fredag lördag

Ja, skulle vara lite intressant om han varit sjukskriven under senaste dagarna (innan gripandet).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in