2019-11-21, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PinkQueen
För det första så är dom inte afghaner.
Men som svar på din fråga så nej.

1. Sh*baz Ahm*d S*ed (Pappan, 44år)
*= a, e, a

2. Sh*hwnam A*iz (Frun, 39år)
*= a, z

3. K*maran A*i Gh*foor Gh*foor (43år)
*= a, l, a, a

4. R*bwar H*ma S*lih S*lih (43år)
*= e, a, a, a

5. Sh*ysta Nad*maddin Mahm*ud (22år)
*= a, j, o
Ingen har samma efternamn???
Citera
2019-11-21, 18:08
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Till att förflytta från säng till rullstol eller från säng till säng eller i sängen, då är man två personer. Man förflyttar inte medvetslösa eller döda personer själv ner för trappor.

Säg det till räddningstjänsten, brandmän, poliser, livvakter som tränas i detta
Har personligen dragit folk i och ut ur bilar själv...inget svårt det handlar om teknik o kunskap
När jag jobbade som underskötare på 90 talet lyfte vi själva
Citera
2019-11-21, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Något jag funderar på, när det var trippelmordet i uddevalla, han dom slog ihjäl med yxa åxå i uddevalla, knivmordet i Trollhättan, lisa holm med fler så skrev folk här som var bekanta med dom. Men här är det inget, någon måste vara bekant eller vara klasskompisar med dom som har konto här? Det är riktigt mystiskt att ingen har skrivit något

Han är väll 23 hon 17 så det är 5-6 år i ålderskillnad och de blev "tillsammans" då hon var 14/15 (enligt media) jag vet inte hur det är i en håla som Uddevalla men för mig är det jävligt udda om en 20 åring har ett förhållande med en 15 åring.

Sedan är de 18 års åldersgräns på FB och kan väll anta hennes kompisar är i den åldern och därmed inte välkomna. Tidigare i tråden har det länkats till jobbannonser där det framgår att hon är tillgänglig dygnet runt som barnvakt, i annonsen framgår också att hon endast har grundskoleutbildning. Detta tyder väll på att hon inte studerar. Så hon kanske bara har kvar sina kompisar från grundskolan hon troligtvis gick på i Lysekil.
Senast redigerad av nicememesbro 2019-11-21 kl. 18:19.
Citera
2019-11-21, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groggnak
Ja det är inget man brukar ha liggandes i förrådet iallafall.
natriumhydroxid (kaustiksoda)?
Citera
2019-11-21, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wrucebayne
Hur pass ovanligt är det att lösa upp en kropp i syra i Sverige? Och hur lättillgängligt/tillverkningsbart är det? Det torde väl vara det bästa sättet att göra sig av med en kropp?

Är i princip omöjligt, de testade de i mythbusters.
Citera
2019-11-21, 18:12
Medlem
InomEnSnarFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Har MGM haft ihjäl den försvunna tjejen tyckte han inte om henne, han ville äga henne bara.

Har han haft ihjäl henne har han per definition behandlat henne hur som helst, dessutom när hon var vid liv.

Det är jag helt säker på.

Ja det är inget nytt, och som du säger kan man omöjligt ha ihjäl någon man tycker om i ett fullt medvetande tillstånd.

Hon måste ha gjort något som fick honom att hamna i vrede och då finns inget konsekvenstänk. T.ex haft kontakt med någon annan kille. Det spelar ingen roll vad hon än gjort så förtjänar man verkligen inte att bli mördad.

Men i huvudet på vissa med denna kultur så är det kränkande och då förekommer ofta våld mot tjejen/kvinnan i förhållandet. Om mordet är planerat eller inte är ju ingen som vet.

Det tillhör kanske inte här men att nämna så vet jag flertalet svenska tjejer/kvinnor som är tillsammans med personer från denna kultur att de blir slagna och liknande om de ens tittar på andra killar.

Så något har fått bägaren att rinna över.

Jag hoppas innerligt att hon finnes vid liv, men känns som att det gått alldeles för lång tid.

Någon anhörig måste ha hjälpt honom med bortforslandet, finns ingen annan möjlighet. För att de hitta hennes saker brända et.c i skogen har mest troligt han gjort, och det vet polisen så att han är kopplad till detta är 100%.

Men vart kroppen är återstår att se, och det är just där hans hjälp kommer in i bilden.

Om kroppen skulle vara i närheten, vart fan dumpar man den? I vattnet och har bara tur att den ännu inte hittats? Tvekar väldigt hårt på att kroppen är nedgrävd. Mycket slit och tar långtid.

Nej hon är antingen dumpad i vattnet eller iväg körd med hjälp lååångt ifrån Uddevalla sedan styckad och systematiskt spårlöst försvunnen.
Citera
2019-11-21, 18:13
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppisen
Om man ska göra sig av med en kropp verkar det ologiskt att köra omkring random och leta efter ett lämpligt ställe. Troligare att man åker till en plats man känner till ganska väl sedan tidigare. Typ där man bott eller där man ofta vistas fast inte för nära där man bor för närvarande. Ett bra ställe betyder också en väg där man slipper vända bilen. Dvs en slinga i terrängen där man kan köra in, dumpa och köra ut andra vägen. Man undviker ställen med kameror typ tunnlar, stora korsningar, hastighetskameror. Man åker inte långt för att slippa redogöra för vart man varit under en längre tid. Tror inte på dumpning i småsjöar. Ofta grunt vid sjökanten.

Allt beror ju på hur smart/osmart man är. Det är lätt att beskriva hur en smart gärningsman borde göra. Men att vara mitt ute i den stressen själv är nog en helt annan sak. Då kan även den smartaste klanta sig utan erfarenhet. Om man dessutom har brist på tid och hjälp mm så är det ännu svårare att gå enligt plan. Om man ens har någon.. Många gånger överskattar mördare sin egen förmåga och får göra ändringar vart efter. Det är inte så jävla lätt som det ser ut på TV.

Allra lättast är det ju för oss här på sociala medier som bara följer fallet, att berätta hur det perfekta mordet borde gå till. Men som sagt... Lätt för oss att säga...!
Citera
2019-11-21, 18:15
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tenneres
Är i princip omöjligt, de testade de i mythbusters.

https://www.youtube.com/watch?v=o9VHansGsDI

Känd massmördare som använde syra och de hittade knappt något han hällde ut resterna på bakgården från sin verkstad
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Till att förflytta från säng till rullstol eller från säng till säng eller i sängen, då är man två personer. Man förflyttar inte medvetslösa eller döda personer själv ner för trappor.
Det går väl att bära en medvetslös eller död kropp nedför en trapp men man ska nog vara stark och tränad som en brandman då. Att den här grabben gjort det, adrenalin eller inte verkar osannolikt.
Citera
Medlem
På fb heter MGM ”Tishko Shab*z” men i verkliga livet så heter han Tishko Ahm*d.
Shaba*z heter han också i förnamn (”mellannamn” som folk säger), men Tishko är tilltalsnamn. Men ändå lite underligt att han inte använder sitt för-och efternamn.

Hans personnr är: 970122-79*4. *=9. För den som vill kolla upp hur det står till med körkort och sånt.
Senast redigerad av Cocochanel2 2019-11-21 kl. 18:17. Anledning: Felstavning
Citera
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Säg det till räddningstjänsten, brandmän, poliser, livvakter som tränas i detta
Har personligen dragit folk i och ut ur bilar själv...inget svårt det handlar om teknik o kunskap
När jag jobbade som underskötare på 90 talet lyfte vi själva

Det var väl inte så långt ni drog dessa kroppar då?
Citera
2019-11-21, 18:16
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Ungdomar under 18 eller de som studerar till juni det år de fyller 20, står ofta skrivna hos föräldrarna för att de inte ska mista bostadsbidraget, oavsett om man bor hos sin partner eller ej.
Jo, jag tänkte mera på att hon var skriven hos just pappan (och inte sin mamma) när jag svarade monocerotis. Att hon var skriven hos just pappan behöver som sagt inte betyda ett dugg även om jag har funderat lite på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in